עריכת הדף "דבר מלכות כי תשא"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 2: שורה 2:
'''דבר מלכות כי תשא''' הינה [[שיחה]] מוגהת המורכבת משיחות שאמר [[הרבי]] בלילות ג', ד', ה' וערב [[שבת]] קודש יום שבת קודש [[פרשת כי תשא]], י"ד-י"ח אדר ראשון [[תשנ"ב]]{{הערה|השיחה הוגהה במקורה בשפת באידיש ונדפסה בספר השיחות תשנ"ב ח"ב עמ' 423.}}.
'''דבר מלכות כי תשא''' הינה [[שיחה]] מוגהת המורכבת משיחות שאמר [[הרבי]] בלילות ג', ד', ה' וערב [[שבת]] קודש יום שבת קודש [[פרשת כי תשא]], י"ד-י"ח אדר ראשון [[תשנ"ב]]{{הערה|השיחה הוגהה במקורה בשפת באידיש ונדפסה בספר השיחות תשנ"ב ח"ב עמ' 423.}}.


השיחה עוסקת במהותה של פרשת כי תשא ו[[חטא העגל]]. הרבי מבאר כיצד נקודות השיא שבפרשה, נתינת [[לוחות הברית|לוחות ראשונות ואחרונות]], גילוי כבודו של הקב"ה למשה ו[[י"ג מדות הרחמים]], וקירון עור פניו. כל אלו יחד עם חטא העגל שבתווך הם חלק מסיפור אחד שלם שכותרתו היא "כי תשא את ראש בני ישראל", נשיאת ראש ועליית בני ישראל, עד לעליה האמיתית והנצחית של הגאולה השלימה.
השיחה עוסקת במהותה של פרשת כי תשא וחטא העגל. הרבי מבאר כיצד נקודות השיא שבפרשה, נתינת לוחות ראשונות ואחרונות, גילוי כבודו של הקב"ה למשה וי"ג מדות הרחמים, וקירון עור פניו. כל אלו יחד עם חטא העגל שבאמצע הם חלק מסיפור אחד שלם שכותרתו היא "כי תשא את ראש בני ישראל", נשיאת ראש ועליית בני ישראל, עד לעלייה האמיתית והנצחית של הגאולה השלימה.


מעשה העגל מואר באור מיוחד של "נורא עלילה על בני אדם". בני ישראל אינם שייכים לחטא, הקב"ה הוא זה שסובב את הסיבות לחטא ותכנן ירידה חיצונית וזמנית, בכדי להגיע לעליה הגדולה שלאחר מכן.
מעשה העגל מואר באור מיוחד של "נורא עלילה על בני אדם". בני ישראל אינם שייכים לחטא, הקב"ה הוא זה שסובב את הסיבות לחטא ותכנן ירידה חיצונית וזמנית, בכדי להגיע לעליה הגדולה שלאחר מכן.
שורה 9: שורה 9:


==רקע==
==רקע==
שיחה זו היא בין השיחות האחרונות שנאמרו והוגהו על ידי הרבי (לאחר שיחה זו הגיה הרבי שיחה נוספת מש"פ תצווה, ובתחילת השבוע שלאחר מכן הגיה את הראשי-דברים של שיחות ש"פ ויקהל). יומיים לאחר שבת פרשת ויקהל התרחש [[האירוע הבריאותי (תשנ"ב - תשנ"ד)|האירוע של ז"ך אדר ראשון]], ומאז לא זכינו, לעת עתה, לשיחות מוגהות נוספות.
שיחה זו היא בין השיחות האחרונות שנאמרו והוגהו על ידי הרבי (לאחר שיחה זו הגיה הרבי שיחה נוספת מש"פ תצווה, ובתחילת השבוע שלאחר מכן הגיה את הראשי-דברים של שיחות ש"פ ויקהל). יומיים לאחר שבת פרשת ויקהל התרחש האירוע של ז"ך אדר ראשון, ומאז לא זכינו לשיחות מוגהות נוספות.


כידוע הרבי הבהיר הכל ("דער רבי האט אלץ באווארנען") והכין אותנו לתקופה זו בשיחותיו בכלל ובשיחות מהתקופה האחרונה בפרט.
כידוע הרבי הבהיר הכל ("דער רבי האט אלץ באווארנען") והכין אותנו לתקופה זו בשיחותיו בכלל ובשיחות מהתקופה האחרונה בפרט.
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה. אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)