עריכת הדף "בחירה"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 18: | שורה 18: | ||
בהיות שבני האדם דומים לקב"ה (כביכול){{הערה|ראה לדוגמא לקוטי שיחות חלק יח עמוד 6 הערה 56}}, העניק להם הקב"ה את היכולת לבחור ולשלוט במעשיהם (וזאת בשונה מבעלי החיים ושאר היצורים בעולם, וכן מבשונה מהברואים בעולמות עליונים [[מלאכים|כמלאכים]]). אצל בני ישראל הבחירה היא בכל מעשיהם (מלבד במקרים מיוחדים בו שולל הקב"ה את בחירתו של האדם), ואילו אצל הגויים הבחירה היא חלקית - בענייני המצוות שלהם וכדומה. ביחד עם זאת, בבחירת הקב"ה בישראל נפעל [[טבע]] עצמי אצל כל יהודי לבחור בקב"ה{{הערה|ראה ספר המאמרים מלוקט חלק ג עמוד קט.}} ובטוב באופן שהרע מושלל לחלוטין{{הערה|ראה לקוטי שיחות חלק י"א עמוד 7 הערה 58 ובהנסמן שם}}, אלא שביכולתו לפעול נגד טבע זה. | בהיות שבני האדם דומים לקב"ה (כביכול){{הערה|ראה לדוגמא לקוטי שיחות חלק יח עמוד 6 הערה 56}}, העניק להם הקב"ה את היכולת לבחור ולשלוט במעשיהם (וזאת בשונה מבעלי החיים ושאר היצורים בעולם, וכן מבשונה מהברואים בעולמות עליונים [[מלאכים|כמלאכים]]). אצל בני ישראל הבחירה היא בכל מעשיהם (מלבד במקרים מיוחדים בו שולל הקב"ה את בחירתו של האדם), ואילו אצל הגויים הבחירה היא חלקית - בענייני המצוות שלהם וכדומה. ביחד עם זאת, בבחירת הקב"ה בישראל נפעל [[טבע]] עצמי אצל כל יהודי לבחור בקב"ה{{הערה|ראה ספר המאמרים מלוקט חלק ג עמוד קט.}} ובטוב באופן שהרע מושלל לחלוטין{{הערה|ראה לקוטי שיחות חלק י"א עמוד 7 הערה 58 ובהנסמן שם}}, אלא שביכולתו לפעול נגד טבע זה. | ||
==ראו גם== | ==ראו גם== | ||
− | + | [[רצון]] | |
− | + | [[גורל]] | |
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:תורת החסידות]] | [[קטגוריה:תורת החסידות]] |