עריכת הדף "אור פנימי"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 16: | שורה 16: | ||
והוא אור אלקי הבא בהגדרה והגבלה, שנמשך בבחינת יושר והדרגה, מלמעלה למטה - [[חב"ד]] [[חג"ת]] [[נה"י]], ונכנס, מתלבש ומתיישב בהכלים - בפנימיותם, ועל ידי זה שמאיר לכל עולם לפי ערכו, בבחינת [[ממלא כל עלמין]]. | והוא אור אלקי הבא בהגדרה והגבלה, שנמשך בבחינת יושר והדרגה, מלמעלה למטה - [[חב"ד]] [[חג"ת]] [[נה"י]], ונכנס, מתלבש ומתיישב בהכלים - בפנימיותם, ועל ידי זה שמאיר לכל עולם לפי ערכו, בבחינת [[ממלא כל עלמין]]. | ||
ונקראים כך על שם שהספירות יורדות מעילה לעילה וממדריגה למדריגה על ידי צמצומים רבים ועצומים מינים ממינים שונים כמבואר בספר עץ-חיים. ועל ידי צמצום וירידה זו נעשים האורות מוגבלים, וה[[נבראים]] מקבלים אותם בפנימיותם, ומרגישים אותם - כל נברא לפי ערכו, ולפיכך נקרא אור פנימי, ונקרא גם בשם ממלא כל עלמין, שמחיה בפנימיות את כל הנבראים. | ונקראים כך על שם שהספירות יורדות מעילה לעילה וממדריגה למדריגה על-ידי צמצומים רבים ועצומים מינים ממינים שונים כמבואר בספר עץ-חיים. ועל ידי צמצום וירידה זו נעשים האורות מוגבלים, וה[[נבראים]] מקבלים אותם בפנימיותם, ומרגישים אותם - כל נברא לפי ערכו, ולפיכך נקרא אור פנימי, ונקרא גם בשם ממלא כל עלמין, שמחיה בפנימיות את כל הנבראים. | ||
ולהבדיל מ[[אור מקיף]], הנקרא [[סובב כל עלמין]], שהוא בבחינת אין-סוף. | ולהבדיל מ[[אור מקיף]], הנקרא [[סובב כל עלמין]], שהוא בבחינת אין-סוף. | ||
שורה 32: | שורה 32: | ||
ואילו התורה - אף על פי "דאורייתא מחכמה נפקת" כנ"ל, אכן שרשה למעלה מהחכמה, והיינו שהיא מבחינת המקיף, ולכן בפנימיותה - בהעלם - היא בחינת אין-סוף ב"ה. | ואילו התורה - אף על פי "דאורייתא מחכמה נפקת" כנ"ל, אכן שרשה למעלה מהחכמה, והיינו שהיא מבחינת המקיף, ולכן בפנימיותה - בהעלם - היא בחינת אין-סוף ב"ה. | ||
והנה האור פנימי צריך לשמירה - כשמתלבש בכלים, לפי שעל ידי הפגם ח"ו בכלי נמשך יניקה ל[[חיצונים]] גם מן האור המלובש בה, כמו על דרך [[משל]] שעל ידי שחותך ידו יוצא דם שהוא הנפש, והולך לאיבוד. | והנה האור פנימי צריך לשמירה - כשמתלבש בכלים, לפי שעל-ידי הפגם ח"ו בכלי נמשך יניקה ל[[חיצונים]] גם מן האור המלובש בה, כמו על דרך [[משל]] שעל ידי שחותך ידו יוצא דם שהוא הנפש, והולך לאיבוד. | ||
לכן השמירה של המצוות היא מהתורה, היינו מהמקיף שבתורה כנ"ל. | לכן השמירה של המצוות היא מהתורה, היינו מהמקיף שבתורה כנ"ל. |