עריכת הדף "
הואיל ונפיק מפומיה
" (פסקה)
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
===כהוראה למעשה=== [[הרבי מלך המשיח]] השתמש רבות במאמר רז"ל זה בנותנו בכך טעם למנהגים רבים: * בנוגע לזמן התפילה ב[[770]]. באחת הפעמים שאל הרב [[אפרים אליעזר יאלעס]] את [[הרבי]] מהו הטעם לקביעת זמן התפילה ב-770 בשעה 10 דווקא, הרבי השיב לו שתי תשובות, כשהתשובה השניה שהשיב לו הרבי היא שהיות ואצל הרבי הריי"צ הייתה תפילה בשעה 10, וידוע הכלל של "הואיל ונפיק" הרי לכן אין ברצונו לשנות זאת{{הערה|קובץ פניני העשור תש"מ-נ עמ' 20.}}. * בנוגע לקיצוץ פאות הראש שלא יגדלו ארוכות. במכתב לרב יאלעס כותב{{הערה|[[אגרות קודש אדמו"ר שליט"א]] ח"כ עמ' יו"ד.}} הרבי שהיות ומפורש שהאריז"ל היה חותך את הפאות ומקצרם במספריים והרי "הואיל ונפיק" (וכ"ש כאן שאין זה רק דיבור אלא מעשה), לכן נוהגים חסידי [[חב"ד]] בקיצור הפאות. * בנוגע לאי אמירת 'ושמרו' לפני תפילת שמונה עשרה של קבלת שבת, במכתב{{הערה|[[אגרות קודש אדמו"ר שליט"א]] ח' י"ז עמ' רכא.}} כותב [[הרבי]] לא' מאנ"ש שכתב לו שנוהג הוא להגיד 'ושמרו', שבתימהון הוא שומע שאומר 'ושמרו' שזהו היפך ממנהג אנ"ש בדורי דורות, וגם ע"פ הנגלה מבהילה ההנהגה שנוהג ההיפך מרבו, ע"פ מאמר רז"ל ד'הואיל ונפיק'. * בנוגע לאי לבישת פתיל תכלת בציצית כמנהג בית ראדזין, כותב{{הערה|[[אגרות קודש אדמו"ר שליט"א]] ח' י"ז עמ' רלב.}} הרבי שהיות וכשיצא חידוש זה הרי רבותינו נשיאנו לא קיבלוהו, ויש את הכלל ש'הואיל ונפיק' לכן אין מנהג חסידי חב"ד ללבוש פתיל תכלת. * בנוגע למנהג הכללי לירד לפני התיבה בשבת שלפני ה[[יארצייט]], כותב{{הערה|[[אגרות קודש אדמו"ר שליט"א]] ח"כ עמ' רלו.}} הרבי שאין מנהגנו בזה, ובמיוחד ש'הואיל ונפיק' והרי רבותינו נשיאנו לא נהגו בזה. * בנוגע להדלקת [[נר חנוכה]] בתוך הבית דווקא כמנהג [[רבותינו נשיאנו]]{{הערה|[[לקוטי שיחות]] ח"ה עמ' 456.}}. * בנוגע להחשש מהלינה במלון של גוי. כותב{{הערה|[[אגרות קודש אדמו"ר שליט"א]] ח' י"ח עמ' תנח.}} הרבי שהיות שראינו שרבותינו נשיאנו כן נהגו בזה הרי אין כל חשש וידוע ש'הואיל ונפיק'. * בנוגע לאי לבישת טלית אצל הבחורים היורדים לפני התיבה, כותב{{הערה|[[אגרות קודש אדמו"ר שליט"א]] ח' י"ט עמ' רמט.}} הרבי שהיות ויש הוראה מרבותינו נשיאנו שאין השליח ציבור מתעטף בטלית והרי 'הואיל דנפיק', לכן אין נוהגים כך. * בנוגע למנהג חב"ד בהגבהת הספר תורה שלא להתיישב עם הספר תורה פתוח, כותב{{הערה|[[אגרות קודש אדמו"ר שליט"א]] ח' י"ט עמ' רפא.}} הרבי דברים נפלאים במעלת ההנהגה דווקא איך שנוהגים בבית הכנסת של ה[[רבי]] בגלל ש'הואיל ונפיק': "אף שבוודאי בעל הפסק-דין עצמו, רב כהנא, לא הידר שיהיה דווקא תרי וחד, אלא רק דנפיק מפומיה, ולכן על תלמידו להדר לנהוג מתאים לדבריו, שבזה מתבלטת השייכות. וכל-שכן בנידון-דידן, עניין שבפועל". * '''שלא ללמוד כלל''' מהנהגות אחרים (אפילו רבנים) שאינן כהוראת רבותינו, כיוון שאינן "כרמי שלי", "ואנחנו אין לנו אלא ה' אחד וכהן גדול אחד"{{הערה|[[התוועדויות]] תשד"מ ח"ג עמ' 2077.}}! * טבילת ה[[מצה]] ב[[אחרון של פסח]] (בחו"ל) בכל מאכל ומאכל{{הערה|לקו"ש חלק כ"ב, שיחה לימים אחרונים של חג הפסח.}} כמנהג [[בית הרב]]{{הערה|ספר השיחות תש"ב עמ' 105.}}.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
תפריט ניווט
כלים אישיים
לא בחשבון
שיחה
תרומות
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
מרחבי שם
ערך
שיחה
עברית
צפיות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
עוד
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
לוח מודעות
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
חב"דפדיה להורדה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
כלים
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף