לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
ואתה תצווה (תוכן מאמר)
" (פסקה)
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
===סעיף ד'=== '''ומנסה ליישב:''' מאמרו של [[אדמו"ר הריי"צ]] פותח בפסוק '''"וקבל היהודים את אשר החלו לעשות"''' ומבאר ב[[מאמר]], שב[[פורים]] היהודים קבלו על עצמם את מה שהותחל לפני כן. בפורים קבלו עליהם היהודים את התורה שנתנה במתן תורה. וכותב, שזהו דבר פלא: ב[[מתן תורה]] היה גילוי אלוקות באופן הנעלה ביותר, ואילו בימי [[אחשוורוש]], שרר העלם והסתר וחושך רוחני גמור. ובכל זאת, ב[[מתן תורה]], הייתה רק ההתחלה, ודווקא בימי [[אחשוורוש]], היה גמר [[קבלת התורה]]? '''התשובה היא''': שבזמן [[אחשוורוש]] זכו [[בני ישראל]] ל[[מסירות נפש]]. ולכן זכו לגמר [[קבלת התורה]]. ניתן לומר, שבהמשך לזה, מביא [[אדמו"ר הריי"צ]] את הסברו ב"כתית למאור". כי לכאורה עדיין דרוש ביאור: כיצד באמת ייתכן, שדווקא כש[[בני ישראל|ישראל]] היו בשפל המדרגה, זכו להגיע ל[[מסירות נפש]]? על כך מביא [[אדמו"ר הריי"צ]] את הביאור ב'''"כתית למאור"''', שכשנמצאים במצב של קושי, מגיעים ל"מאוֹר" [[עצם הנשמה]], וכשמתגלה [[עצם הנשמה]] - יהודי מוסר את נפשו. אך מכך ש[[אדמו"ר הריי"צ]] כותב את הביאור כהמשך לביאור ב"ואתה תצווה" משמע שביאור זה לא נועד רק כדי להסביר את מה שהיה ב[[פורים]], אלא שהעניינים של '''"ואתה תצווה"''' ו'''"כתית למאור"''' קשורים אחד בשני. אם כן יש להבין, מהו הקשר בין "כתית למאור" ל'רעיא מהימנא'.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)