לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
תהלים פ'
" (פסקה)
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==בחסידות{{הערה|לביאור כללות המזמור, ראו שיחת שבת פרשת צו שבת הגדול ה'תשמ"ב.}}== *'''רועה ישראל האזינה נוהג כצאן יוסף''' – יוסף הוא סמל להנהגה במידות טובות, וכל בני ישראל נקראים באופן נצחי על שם יוסף, כי הוא נטע מידות טובות בעם ישראל והוא נותן כח בכל דור ודור לכל יהודי לגמול לחייבים טובות, ולהתייחס ליהודי שני לא לפי הפעולות שלו, אלא כפי שהוא מצד העצם שלו{{הערה|לקוטי שיחות חלק ה' עמוד 239 ואילך, שיחת שבת פרשת חוקת בלק י"ב תמוז ה'תשי"ט. וראו גם לקוטי שיחות חלק כ"ה עמוד 252, שיחת שבת פרשת חוקת ה'תשמ"א. שיחת י"ט כסלו ה'תשכ"א. ד"ה אמר ר' אלעזר ה'תשי"ט.}}. *'''האר פניך ונושעה''' – הבקשה היא שהגאולה תהיה על ידי הקב"ה בעצמו{{הערה|משיחת שבת פרשת צו, שבת הגדול ה'תשמ"ב.}}. *'''גפן ממצרים תסיע''' – בני ישראל נמשלו דווקא לעץ הגפן ולא לפרי הגפן, כיון שהמיוחד בו שכאשר מעבירים אותו מקום הוא משביח, וזה הטעם הפנימי של הגלות, שהקב"ה עוקר את בני ישראל ממקומם ושותל אותם בגלות כדי להשביח ולפעול תוספת אור וגילוי בעולם ובהם עצמם{{הערה|לקוטי שיחות חלק כ"ב עמוד 253 – מכתב כללי י"א ניסן ה'תשמ"א.}}. והגפן נסמכת על עצים 'מתים', שזהו רמז לאבות שבזכותם בני ישראל עומדים וקיימים{{הערה|לקוטי שיחות חלק י"ז עמוד 138, משיחות כ"ף מנחם אב, שבת פרשת עקב ושבת פרשת ראה ה'תשל"ז.}}, ובזכות העלים – הרומזים לעמי הארץ, מתקיימים התלמידי חכמים שבבני ישראל{{הערה|משיחת שבת פרשת בלק ה'תש"ל.}}. *'''יכרסמנה חזיר מיער''' – חז"ל דורשים שנקרא חזיר היות שהוא עתיד להיטהר בגאולה, ובפנימיות הענינים הרמז לזה בעבודת האדם, שהחזיר 'מפריס פרסה' המורה על כפל וריבוי בענין המעשה, אלא שאינו מעלה גרה ואינו מזכך עצמו, ולכן לעתיד כשיתברר העולם כולו, אזי גם הוא יתעלה, לעומת זאת בעלי החיים שמעלים גרה ויש בהם את ענין הזיכוך, אך חסר בהם את ענין המעשה בפועל, שהוא העיקר – גם לעתיד לבוא לא יתבררו ויהפכו לטהורים, ומכך לומדים את חשיבות המעשה בפועל בקיום המצוות{{הערה|ספר השיחות ה'תנש"א חלק א' עמוד 160 ואילך.}}.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)