פתיחת התפריט הראשי
דף הבית
אקראי
כניסה לחשבון
הגדרות
אודות חב"דפדיה
חב"דפדיה
חיפוש
עריכת הדף "
משתמש:חסיד של הרבי/אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש
" (פסקה)
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==מאחורי הקלעים על אגו"ח== <div style="height:450px; overflow:scroll;"> מועתק מ{{אינפו}}: בין כל הטורים המרגשים בולט במיוחד טורו של מזכיר אגו"ח באה"ק מזה למעלה מעשרים שנה הרב ראובן קופצ'יק שמונה ע"י היו"ר הרב שלמה מיידנצ'יק ומאז מלווה בנאמנות את חברי אגו"ח ובהם הרב זושא פוזנר ע"ה • את דבריו בחר להקדיש למלחמתו העיקשת על זהות אגודת חסידי חב"ד, שתמשיך ללכת בדרך הסלולה והישרה • בטור זה הרב קופצ'יק מגלה טפח ומכסה טפחיים ועוד חזון למועד לפרוש בפני הציבור את עוז רוחו של ר' זושא בפרשייה זו • הנה פה הטור מוגש לפניכם: ;הסטוריית הרב זושא באגו"ח בתש"נ התמנה הרב שלמה מיידנצ'יק ליו"ר אגו"ח, כאשר זכה לברכתו הק' של כ"ק אד"ש מה"מ לקבל את המינוי "ובאופן דמוסיף והולך ועד שלא בערך וכו' אזכיר עה"צ", ואכן מאז אגו"ח התעצמה ופעולותיה גדלו וצמחו כפי הוראות הרבי. בתנש"א מונה הרב זושא פוזנר לחבר אגו"ח בברכת הרבי והיה כח עזר משמעותי לרב שלמה מיידנצ'יק. בתשנ"ז נכשל נסיון הפיכה ראשון באגו"ח כאשר מספר חברים קיימו אסיפת עמותה משלהם בנסיון לנשל את הרב מיידנצ'יק מתפקיד היו"ר בגלל התנגדותו העזה שלא לגרור את חב"ד לפוליטיקה בבחירות הידועות בתשנ"ו. הנסיון אמנם נכשל, אך הם הצליחו לפלג את אגו"ח לשניים תוך שהם סוחבים איתם עוד מהחברים, וכמעט הצליחו להשלים את המזימה. הרב זושא קיבל אז הצעות מפליגות, אך עמד כחומה בצורה וסירב בעקשנות, כזו שגרמה להם לכנות אותו "דער משוגענער", כי מי הנורמלי שיסרב להצעות שכאלה?! תקופה מסויימת היתה אגו"ח משותקת בגלל מחלוקת זו ואפילו אסיפות לא התקיימו. התקיימו דיונים בועד רבני אנ"ש, ובאחד השלבים הוחלט שבכל אסיפת אגו"ח יהיה נוכח נציג הרבנים. בכדי שאגו"ח תוכל להמשיך לפעול, בשלהי שנת תש"ס החליטו רבני אנ"ש לאשר את צירופם של ארבעה חברים נוספים לעמותה, הרבנים: יוסי גינזבורג, נתן וולף, י"י וילשאנסקי ושלמה רסקין (אשר כל אחד מהם נבחר ונקרא אישית על ידי הרב ירוסלבסקי והרב גלוכובסקי להצטרף לאגו"ח). ;הפריחה הגדולה ופריצת המחלוקת או אז החלה אגו"ח לפרוח שוב ופתחה בתנופת פעילות ארצית משמעותית בכמה תחומים, במיוחד בתחום החינוך, אסיפות אגו"ח חזרו ונכח בהם בקביעות נציג מועד רבני אנ"ש. הנהלת אגו"ח מינתה באותה שנה את הרב זושא לעמוד בראש אגף החינוך כיאה למי שקיבל מהרבי את השליחות החינוכית בשנת תשי"ח. אז החלו פעולותיה המפורסמות של אגו"ח בתחום החינוך, פעולות שהולידו את ועדת החינוך החב"די, לשכת מחנכים מייעצים, ימי העיון הורים כמחנכים, כנסי המנהלים, שבתות חינוך, "יד לילד המיוחד", מגזין חינוך בדרך המלך ועוד. בשנת תשס"ד, בתקופת מחלתו של הרב שלמה מיידנצ'יק, התעורר פלוני, שלחם ברב מיידנצ'יק מאז שהעז להתנגד למבצע "ביבי טוב ליהודים", ופעל בדרכים שפלות של פרסומי נאצה מלאי ארס ושקרים, תוך שהוא מהלך אימים על הרבנים, לא בוחל באמצעים ומכין את הקרקע להשתלטותו על אגו"ח. עם פטירת הרב מיידנצ'יק במוצאי חג הפסח, כתבו ארבעה חברים בועד רבני אנ"ש, כי אותו פלוני יקבל את העמותה ויוסיף לה חברים כלבבו, ואילו רוב רבני קהילות חב"ד ובראשם שניים מתוך ועד רבני אנ"ש טענו שמדובר במחטף, ופסלו זאת מכל וכל. מאותו רגע פרצה מחלוקת נוראה, כאשר אגו"ח שוב נחלקת לשניים וכך גם הדעות בקרב רבני חב"ד, מחלוקת ש(עקב התנגדותו העיקשת של צד אחד נגד קיומו של דין תורה) התגלגלה למסדרונות בית המשפט במשך עשר שנים, ולא באה אל קיצה עד לימינו אלה. השתלטותו של פלוני על העמותה כמעט הושלמה, אך תוך שנים ספורות הוא הביא אותה לידי פירוק. וכיום מנוהלת העמותה על ידי נאמן מטעם בית המשפט. [במאמר המוסגר: הלא דבר שמיימי הוא שהשתלטותו על העמותה לא הושלמה גם לאחר שהכריז כמה וכמה פעמים ש"הפעם זה סופי" – ושוב חוזר הגלגל… נראה בחוש שכשהמטרה היא להרחיק מאגו"ח את אלה שמייצגים את רוב החסידים, ולא נכנעים לפלוני, והדבר נעשה היפך הוראות הרבי והיפך ההלכה – הרבי לא נותן לזה לקרות!] ;אחדות?! לא להפריע! מתחילת אותה תקופה לא יכול היה הרב זושא לעמוד מנגד, מול העוול הזועק לשמים, ובמשך כל השנים ועד לשבועות האחרונים לחייו פעל ככל יכולתו על מנת להחזיר את המצב באגו"ח לקדמותו, בנתינת לגיטימציה מלאה לכלל החברים באגו"ח, במקביל לפיתוח מתמיד של עבודות אגו"ח ונטילת חלק אקטיבי בעבודות וועדת החינוך בראשותו, כנסי המנהלים וכו', ועידוד בלתי פוסק שנתן לאלה שעסקו בכך. יצויין כי בתקופות ה'חמות' זכה לא פעם לעמוד בכפר חב"ד מול אלימות מילולית של אינשי דלא מעלי וכו' (אחד מהם עוד העז השבוע לשלוח איומים לחבר אגו"ח שהשתתף ב'זום' ביום שני). מסירותו לפעולות אגו"ח בלטה במיוחד בארגון הכנס השנתי של מנהלי מוסדות חב"ד באה"ק בראשותו, כנס שבקיומו ראה חשיבות עליונה, גם כאשר ספג על כך איומים, צעקות ונאצות, הוא לא נחלש כהוא זה, והיווה דוגמא חיה לציווי "אל יבוש מפני המלעיגים". כאשר נתקל בהפרעות לאותם פעולות וכנסים שארגן, היה הרב זושא "מתפוצץ" בתוך תוכו מכך שחסידים עסוקים בהפרעה לחסיד אחר בפעולותיו, הוא לא היה מוכן לרגע לקבל זאת כעובדה ובכה על כך לא פעם. כשמאן-דהוא היה מאחל לו "אחדות" או "אהבת ישראל" היה עונה במרירות שאינו חפץ בכך, רק לא להפריע לשני… ;"האסיפה אינה חוקית" וכאן ברצוני לשתף בסיפור שחזר על עצמו כמה פעמים באסיפות שונות של אגו"ח בשנים האחרונות. מגיעה הזמנה לאסיפת אגו"ח שזימן פלוני המעוניין להשתלט על העמותה. הרב זושא מגיע לאסיפה, וללא פחד מכריז גם לפרוטוקול שאין לאסיפה שום תוקף מאחר ואין בה נציג של ועד רבני אנ"ש, כפי שאותם מחוללי המחלוקת דרשו בעבר! (מסיבות מסויימות, המזמינים נאלצו לכתוב את הדברים בפרוטוקול, הקיים בתיק העמותה ברשם העמותות ונגישים לכל אחד). להפתעתו הגדולה, היה להם מענה: היום כבר אין מחלוקת, ולכן אין צורך בנציג מהרבנים באסיפה! הרב זושא לא נרגע מהעזות הבלתי נתפסת ופעמים רבות חזר וסיפר לי ולחבריי את החוכמה הזו. המציאו רוב 'יש מאין', גרמו למחלוקת ענקית, הובילו בכח את הרבנים לצעדים שהורידו את רף האמון בהם לרמה שלא היתה כמותה, לחברים הנאמנים אין אפשרות לפעול באגו"ח, קהל אנ"ש לא מאמין באותו ניסיון השתלטות, אבל לא צריך נציג מהרבנים כי כבר אין מחלוקת… הרב פוזנר לא הסכים עד יומו האחרון לבריונות ועשה כל שביכולתו, ואף מעבר לכך במערכה הקשה על אגודת חסידי חב"ד, ואנו נמשיך בדרכו ללא חת. שלושה מחשובי וזקני חברי אגו"ח הנאמנים, הר"ש מיידנצ'יק, הר"מ אשכנזי והר"ז פוזנר, נמצאים למעלה, ובוודאי פועלים משם שאגודת חסידי חב"ד לא תעבור לידיו של איש אחד, אלא אכן תהיה אגודת חסידי חב"ד. '''קרדיט: טור שכתב מזכיר אגו"ח הרב [[ראובן קופצ'יק]] ב{{אינפו}}: *[https://chabad.info/blogs/756665/ מזכיר אגו"ח בטור פרידה: ר' זושא - הלוחם שלא חת]''' </div>
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)