פתיחת התפריט הראשי
דף הבית
אקראי
כניסה לחשבון
הגדרות
אודות חב"דפדיה
חב"דפדיה
חיפוש
עריכת הדף "
משתמש:שיע.ק/פולמוס
" (פסקה)
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
=== התקופה שלאחר כ"ז אדר ראשון תשנ"ב=== ב[[כ"ז באדר א']] [[תשנ"ב]] ([[1992]]) עבר הרבי "סטרוק" [[שבץ מוחי]], שגרם ל[[שיתוק]] של הצד הימני בגופו ונטל ממנו את יכולת ה[[דיבור]]. תקופה ארוכה כמעט לא יצא אל הציבור. מחודש תשרי [[תשנ"ג]] ועד חודש חשוון [[תשנ"ד]] יצא הרבי מדי פעם אל הציבור, כשהוא יושב ב[[מרפסת]] מיוחדת שנבנתה סמוך לחדרו, בצד המערבי של בית המדרש הגדול. החל מהאירוע של כ"ז אדר ראשון ועד הניסיון הגדול בג' תמוז תשנ"ד גבר הלהט המשיחי, ועמו הפרסומים על זיהויו של הרבי כמשיח<ref>[http://www.old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=4075 קטעי עיתונות], המשקפים את הפרסומים על זיהויו של הרבי כמשיח</ref>. כאמור, בתקופה זו יצא הרבי מדי פעם למרפסת שנבנתה במיוחד לשם כך, והשקיפה אל בית מדרשו שב[[מרכז חב"ד העולמי - 770]]. בהזדמנויות אלו נהגו חסידיו לשיר לפניו "יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד", ופעמים רבות עודד הרבי את השירה<ref>[http://www.chabad.co.il/newvideo/video.php?id=1440 וידאו] של עידוד שירת 'יחי' בכינוס ה[[שלוחי הרבי מליובאוויטש|השלוחים]] 1993 </ref>. (בקרב חסידי חב"ד ישנו יחס מיוחד לתנועותיו של הרבי, שכל אחת מהם נחשבת בעלת משמעות{{הערה|1=פתגם [[היום יום]] י"ד טבת: "תנועת צדיק, ומכל שכן ראייה או שמיעת קול, צריך לפועל שלא ישכח לעד." כך גם בקישורים הבאים: [http://www.shturem.net/index.php?section=cols&id=272 כל מי שזכה לחזות בתנועה הזו], ליפקין אתר שטורעם, [http://www.old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=31518 לעקוב אחרי כל תנועה] הרבנים קפלן ומייזליש, [[שבועון בית משיח]]}}). מרבית חסידי חב"ד סברו בתקופת תשנ"ג-תשנ"ד, כי למרות שהרבי הביע פעמים רבות קודם לכן את אי שביעות רצונו מזיהויו כמשיח, עידוד השירה מלמד שגישתו השתנתה, והרבי כבר אינו מתנגד לפרסומו כמשיח, כן סברו רוב רבני התנועה שדעתו של הרבי השתנתה{{הערה|1="...מובן שהציווי לא לומר על הרבי שליט"א שהוא זה שבקרוב יתגלה כמלך המשיח, נאמר מלכתחילה על מנת להשתנות . . לכן, כשאנו רואים בעינינו שלמעשה הרבי מעודד את השירה ומאשר אותה פעם אחר פעם, מובן שכעת כבר מותר לומר זאת." שבועון כפר חב"ד גיליון 558 ו' שבט תשנ"ג, ראיון עם הרב יואל כהן [http://www.old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=28818 צילום קטע מהכתבה]}}. כיום יש בזרם המתון, הטוענים כי הדברים היו נכונים לשעתם, אולם אינם מתאימים כיום, לאחר ג' תמוז תשנ"ד. יש הטוענים כי החסידים טעו אז בהבנת הדברים, וכי דעתו של הרבי הייתה ונשארה נגד זיהויו ופרסומו כמשיח. לקראת י' בשבט ה'תשנ"ג, יזמו חסידי חב"ד כינוס שמטרתו 'קבלת מלכותו' של הרבי כמשיח. התקשורת פרסמה שב-[[מרכז חב"ד העולמי - 770|770]] עומד להתקיים מעמד הכתרה של הרבי כ"מלך המשיח" וחלק מרבני חב"ד פרסמו הודעה ששללה את הרעיון<ref>נוסח המודעה: אזהרה נוראה: היות שנתפרסם אודות עניין הכינוס ט' שבט אור ליום יו"ד שבט וכו' עניינים בלתי רצויים שעלולים ח"ו להביא לידי חלול שם ליובאוויטש, מצאנו לנכון להזהיר, א) לא לעשות ח"ו טעלוויזשאן, וראדיא לחוץ. ב) עניין ההכתרה מושלל. ג) כל עניין השידור רק אם הוא עבור אנ"ש שי' ולא לחוץ מאנ"ש כי זה עשוי לקלקל יותר מן התקון. כל העניין הוא רק עבור אנ"ש ולא חוצה. עה"ח: ב"ד דשכונה כאן צוה ה' את הברכה. ועד הרבנים הכלליים וועד רבני אנ"ש דאה"ק.</ref>. במקביל פרסמו חלק מרבני חב"ד קריאה רשמית לחסידי חב"ד להשתתף במעמד ו"לקבל את מלכותו של הרבי מלך המשיח"<ref> צילום ה'קריאה' מובא בקובץ [http://old2.ih.chabad.info/images/notimage/55589_he_1.pdf העובדות שמאחורי הסאטלייט] גרסת המשיחיסטים להשתלשלות האירוע בי' שבט תשנ"ג</ref>. יש לציין כי המכתב (המובא לעיל) בו קראו רבני חב"ד שלא לשדר את המעמד לכלי התקשורת אלא רק לחסידי חב"ד, נכתב בתחילה לפני שנודעה דעתו של הרבי בנושא, אך לאחר שהרבי אישר את השידור בקנה מידה עולמי, חזרו בהם הרבנים והודיעו שהשידור לכל כלי התקשורת בעולם יתקיים כמתוכנן מאחר ו"אין אחר דברי המלך כלום". האירוע המיוחד כוסה בסיקור תיקשורתי רחב היקף, כלי תקשורת רבים דיווחו בהרחבה על השידור המיוחד, ואף העבירו את השידור בשידור חי. בהבהרה שפירסמו רבני חב"ד בו קראו לכל החסידים להשתתף בכינוס, הצהירו הרבנים שהכינוס אינו הכתרה, כי הקב"ה כבר הכתיר את הרבי מלך המשיח. היו שחששו שהרבי יעודד את שירת "יחי אדוננו" לעיני כל העולם, ושאלו את הרבי האם אכן כך הוא רצונו הקדוש והוא אישר זאת, ואף כששאלו שייתכן שייגרם מזה נזק לחב"ד - הרבי ביטל חשש זה, ואכן במעמד זה עודד הרבי את הכרזת ושירת "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד" {{הערה| מלוקט מתוך חב"דפדיה, ערך "יחי אדוננו" וערך "סאטלייט" וראה בהרחבה בקישורים החיצוניים לערכים אלו.}}. לאורך כל תקופת תשנ"ג-תשנ"ד היו רבים ששאלו את חסידי חב"ד מה תהיה תגובתם אם הרבי יסתלק ח"ו. התגובה שניתנה ברוב המקרים הייתה שדבר כזה בלתי אפשרי. רובם ככולם של חסידי חב"ד היו משוכנעים שהרבי יקום ממיטת חוליו ויתגלה כמלך המשיח <ref>בעקבות דברים שאמר הרבי - לפני כ"ז אדר - שנשיא הדור צריך להיות בגשמיות, וכן משום שהיה ברור שלרבי, שלא היו ילדים, לא ימונה יורש. וכן כי הרבי אמר שאנחנו זה הדור השביעי והאחרון</ref>. באותה תקופה תמכו בעמדה זו רוב רבני התנועה והחסידים וכן העיתון המרכזי של חב"ד (דאז), "[[כפר חב"ד (שבועון)|כפר חב"ד]]".
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)