עריכת הדף "
חב"דפדיה:אולם דיונים/ארכיון 15
" (פסקה)
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
====התחתן עם רעייתו==== #'''חלקית.''' צריך לבדוק אם שייך לכתוב 'נישא עם', שזה יותר מכבד. ואין בכך כל בעי' מאחר שגם הגבר נישא ונעשה 'נשוי'. וכך גם מובא כמ"פ במשנה ("עד שלא נישאו") -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • י"ז באדר ב' ה'תשע"ו, 10:29 • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>''' ::מה הכוונה יותר מכבד? אתה דואג למעמד האשה? אגב, דווקא הבאת ראיה יפה מאוד. התשובה היא לכאורה כי קיים חילוק בין קידושין שהבעל עושה, (הקידושין הם קנין והבעל הוא הקונה את אשתו) לבין נישואין (שהם מציאות, והמציאות היא שהבעל נעשה נשוי כשם שהאשה נעשית נשואה). וצ"ע מלשון הרבי שהובא לעיל. עכ"פ הלשון התחתן (שקאי על קידושין) עם רעייתו הוא וודאי שגוי, ואילו הלשון "נישא עם רעייתו" פחות שגוי אם בכלל וצ"ע --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' י"ז באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 23:31, 27 במרץ 2016 (UTC) :::לא דייקתי את מי זה מכבד. בסה"כ התכוונתי לומר שהנוסח 'נישא' לדעתי יותר מכובד ורשמי מאשר 'התחתן'. היות שגם אתה מסכים, באם שייע (המומחה ללשון..) יאשר את תקינות צירוף זה, יש לשנות את הכותרת כאן. -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • י"ח באדר ב' ה'תשע"ו, 12:01 • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>''' ::::בהזדמנות זו, ובלי קשר לדיון גופא, אני מוחה באופן רשמי, על הכתרתי הלא רשמית ל'מומחה ללשון' {{קריצה}}. ב"ה יש לנו כמה וכמה עורכים מוכשרים ומומחים. ולמרות האייקון אני מתכוון ברצינות {{צחוק}}. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ח באדר ב' ה'תשע"ו 22:13, 28 במרץ 2016 (UTC) {{גודל|3|'''{{יישור טקסט|מרכז|ציטוטים מתוך [[אגרות קודש]] של [[כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א]] שנכתבו לדוברי עברית:}}'''}} {{טורים|תוכן={{ציטוט|תוכן=משך זמן הכירה אברך . . שבפירוש אומר שרק לאחרי שיתחתן עמה|מקור=ו'תשנ|מרכאות=כן}}{{ציטוט|תוכן=אשר רבים בקשו להתחתן אתה, ולעת עתה לא בא לפועל.|מקור=ה'תקכז|מרכאות=כן}}}} {{שכח|ד. שטרן}} :::::שטרן, כעת כשאני רואה את הציטוט שלך עולים בי תהיות, אולי 'התחתן עם' יהיה מתאים יותר מאשר 'נשא את'. גם מבחינת היותו מוכר יותר לדוברי העברית, וגם מבחינת הסרבול הלשוני. 'נשא את מחייב אותנו להוסיף מילה למשל 'יעקב נשא לאשה את רחל'. לעומת 'יעקב התחתן עם רחל'. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] כ"ד באדר ב' ה'תשע"ו 01:23, 3 באפריל 2016 (UTC) ::::::בשני הציטוטים ששטרן הביא, הרבי מצטט את האמור במכתב ששלח השואל. אולי לדעתכם זה עדיין הוכחה, אבל כדאי לשים לזה לב. --[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 07:22, 3 באפריל 2016 (UTC)
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
תפריט ניווט
כלים אישיים
לא בחשבון
שיחה
תרומות
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
מרחבי שם
דף מיזם
שיחה
עברית
צפיות
קריאה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
עוד
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
לוח מודעות
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
חב"דפדיה להורדה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
כלים
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף