לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
הקהל
"
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
גרסה מ־23:55, 10 ביוני 2019 מאת
חלוקת קונטרסים
(
שיחה
|
תרומות
)
(
הבדל
)
→ הגרסה הקודמת
|
הגרסה האחרונה
(
הבדל
) |
הגרסה הבאה ←
(
הבדל
)
אזהרה: אתם עורכים גרסה ישנה של דף זה. אם תשמרו את העריכה, כל השינויים שנעשו מאז גרסה זו יאבדו.
עריכת הגרסה החדשה ביותר
חזרה להיסטוריית הגרסאות
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
[[קובץ:ללא שם.jpg|שמאל|ממוזער|200px|המלך קורא בתורה בבית המקדש בשנת הקהל]] מצוות '''הקהל''' הינה מצווה שהיתה נהוגה בזמן ש[[בית המקדש]] היה קיים. במוצאי השנה השביעית, [[שנת השמיטה]], התקיים מעמד "הקהל" בבית המקדש בהשתתפות כל עם ישראל, בו היה המלך קורא בתורה פרשיות המעוררות את יראת ה' וקיום המצוות. גם בימינו קיימת מצות הקהל במובנה הרוחני, [[הרבי]] הכריז על "[[מבצע הקהל]]" וביאר שגם כיום תפקידו של כל יהודי (בעיקר בשנת הקהל) להקהיל יהודים ולעורר אותם בתורה ומצוות, וכהכנה לקיום הייעוד "קהל גדול ישובו הנה" בגאולה האמיתית והשלימה. ==רקע== מקור המצוה הוא בפרשת וילך: {{ציטוט|מרכאות=כן|מקור=[[וילך]] לא, י-יג|תוכן=מִקֵּץ שֶׁבַע שָׁנִים בְּמֹעֵד שְׁנַת הַשְּׁמִטָּה בְּחַג הַסֻּכּוֹת. בְּבוֹא כָל-יִשְׂרָאֵל לֵרָאוֹת אֶת-פְּנֵי ה' אֱלֹקֶיךָ, בַּמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחָר, תִּקְרָא אֶת-הַתּוֹרָה הַזֹּאת נֶגֶד כָּל-יִשְׂרָאֵל בְּאָזְנֵיהֶם. הַקְהֵל אֶת-הָעָם, הָאֲנָשִׁים וְהַנָּשִׁים וְהַטַּף, וְגֵרְךָ אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ, לְמַעַן יִשְׁמְעוּ וּלְמַעַן יִלְמְדוּ, וְיָרְאוּ אֶת-ה' אֱלֹקֵיכֶם, וְשָׁמְרוּ לַעֲשׂוֹת, אֶת-כָּל-דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת}} נמצא אם-כן, שמצוות הקהל היא [[מצוות עשה]] להקהיל את כל עם ישראל פעם בשבע שנים, בשנה שלאחר [[שנת השמיטה]] בעלותם לרגל ב[[חג הסוכות]], ולקרות באזניהם מן התורה פרשיות שמזרזות אותם במצוות ומחזקות ידיהם בדת האמת - ליראה את ה' ובעקבות זאת לשמור את כל דברי התורה{{הערה|דיני המצווה התבארו ב[[מסכת סוטה|סוטה]] מא, א ואילך. [[רמב"ם]] הלכות חגיגה פרק ג'.}}. ההכנה למעמד זה, הקיפה את [[ירושלים]] כולה - כאשר במוצאי היום טוב הראשון של [[חג הסוכות]], היו ה[[כהנים]] מתפרשים ברחובות העיר ותוקעים ב[[חצוצרות המקדש|חצוצרות של זהב]], כדי לקרוא לעם להיקהל אל בית המקדש{{הערה|תוספתא סוטה, פ"ז הט"ו.}}, מכאן נראה שהתקיעה בחצוצרות בהקהל היא מעין תקנה של [[חכמים]], ואינה חובה מן התורה. בכמה מקומות מתעכב [[הרבי]] על השם שניתן לשנה זו, שלמרות ש[[מצות הקהל]] בזמן ש[[בית המקדש]] היה קיים, חיובה הוא רק ב"יום הקהל" - במוצאי יום טוב הראשון של [[חג הסוכות]], נקראת השנה כולה "שנת הקהל". הסיבה שעומדת מאוחרי שם זה היא, שלמרות המגבלה של מצות הקהל ב"זמן" (מוצאי השנה השביעית) ו"מקום" (בית המקדש) - הרי שעצם המצוה ומהותה הרי היא במשך כל ימי השנה, "שנת הקהל", כמו שכתוב בתורה: "ליראה את השם תמיד כל הימים". היינו, שתכליתה של מצות הקהל היא "חיזוק דת האמת", ולא רק ב"יום הקהל" אלא ב"כל הימים" שלאחרי מעמד הקהל, עד בכל השנה כולה, ועד בכל השבע שנים שלאחריו{{הערה|ראה התוועדות שבת בראשית (ב) תשמ"ח סל"ב ואילך.}}, ולכן היא נקראת בשם מיוחד זה. ב[[חול המועד]] של [[חג הסוכות]] שנת [[תשמ"א]] החל [[הרבי]] ל[[התוועדות|התוועד]] בכל לילה מלילות [[חול המועד]] בעקבות שנת הקהל. באותם התוועדויות החל [[הרבי]] את ה'[[קאָך]]' הגדול מעניין הקהל. ב[[יחידות כללית]] שהתקיימה לאורחים ב[[770]] בסוף חודש [[תשרי]] תשמ"ח{{הערה|ימים ספורים לאחר פתיחת מבצע הקהל}}, איחל הרבי לכל אחד ואחד '''דו זאלסט טאן אין הקהל''' [=תתעסק בהקהל]. ייחודיותה של שנת הקהל מתבטאת בחיי היום יום של היהודי, עד כדי כך שכאשר אדם נפגש עם חברו - עליו לברכו בברכה להצלחה בהקהל, עוד לפני שאילת שלום או חג שמח{{הערה|ליל ה' דחגה"ס תשמ"ח.}}. תוכן ברכת הרבי - שתהא לו הצלחה רבה בפעולות הקהל שהוא מארגן לאנשים נשים וטף - והיות שהוא מלך עליהם - הצלחה רבה במלכותו ובפעולתו לחזק ולעורר את היהודים להוספה ביראת השם באופן של "תמיד כל הימים". ==מצות הקהל== המעמד עצמו התקיים במוצאי יום טוב הראשון של [[חג הסוכות]] ברחבת [[העזרה]] שב[[בית המקדש]], בנוכחות כל ישראל: אנשים, נשים וטף. ה[[מלך]] היה עומד על [[הקהל בנפש האדם#בימה של עץ|בימת עץ]] גדולה שעמדה בעזרה, ומקבל את [[ספר התורה]] מהעומדים לצידו{{הערה|המשנה מתארת את טקס העברת ספר התורה שהתארך, כדי להגדיל את כבודו של המלך: "[[שליח ציבור|חזן]] הכנסת נוטל ס"ת ונותנה לראש הכנסת, וראש הכנסת נותנה לסגן, והסגן נותנה לכהן גדול, וכהן גדול נותנה למלך, והמלך עומד ומקבל, וקורא יושב" (סוטה שם).}}. בספר התורה הוא היה קורא פרשיות מ[[ספר דברים]]{{הערה|מתחלת הספר עד סוף פרשת שמע (ו, ט). פרשת "והיה אם שמוע" (יא, יג-כא). מפרשת "עשר תעשר" (יד, כב) עד סוף הברכות והקללות בפרשת כי תבוא בפסוק: "מלבד הברית, אשר כרת איתם בחורב" (כח, סט).}}, ובסיום הקריאה מברך את ברכת התורה כמו בכל קריאת התורה, ומוסיף עוד שבעה ברכות. מצווה זו של הקהל זכתה לחשיבות מיוחדת ביהדות, כדברי [[ספר החינוך|החינוך]]{{הערה|מצוה תריב.}}: "זאת המצוה עמוד חזק וכבוד גדול בדת". וכך כתב הרמב"ם: {{ציטוט|מרכאות=כן|מקור=רמב"ם הלכות חגיגה פ"ג הלכה ט-י |תוכן=חייבין להכין ליבם ולהקשיב אוזנם לשמוע באימה ויראה וגילה ורעדה, כיום שניתנה בו בסיני. אפילו חכמים גדולים שיודעים כל התורה כולה, חייבין לשמוע בכוונה גדולה יתרה. ומי שאינו יכול לשמוע מכוון ליבו לקריאה זו, שלא קבעה הכתוב אלא לחזק דת האמת. ויראה עצמו כאילו עתה נצטווה בה ומפי הגבורה שומעה, שהמלך שליח הוא להשמיע דברי האל.}} ==הקהל בימינו== מצות הקהל מיוחדת מכל שאר המצוות, משום שבכל המצוות שבתורה יש לקיימם בזמן ומקום מסויימים, ומצות הקהל מתייחדת בכך, שלמרות שכבר נחרב [[בית המקדש]] ביכולתנו גם עתה לקיים את מצוה זו - כי תוכנה של המצוה היא חיזוק דת האמת - ליראה את השם, שזה ענין נצחי וניתנת לנו אפשרות לקיים את המצוה גם כאשר הפרטים הטכניים אינם בשלימותם{{הערה|כמו ש[[בית המקדש]] עדין לא ירד בירושלים, וכן שאין אנו נמצאים במוצאי יום טוב הראשון של חג הסוכות וכן הלאה.}}. במשך כל הדורות בהם לא התאפשר קיום המצווה כתקנה, היו מגדולי ישראל שלקראת שנה זו עוררו לקיים "זכר להקהל" באופנים שונים. בעשרות [[שיחות]] ו[[אגרות קודש|אגרות]] מבאר הרבי את אופן קיום מצות הקהל בימינו, שאינה רק כ"זכר" ודמיון למצוה המקורית אלא זהה ממש לציווי בתורה. בביאוריו התורניים על המצווה הרבי מדגיש שמטרת המצוה, שהיא "ליראה את ה'", אינה רק תוצאה מקיום המצווה אלא היא היא עיקר וגוף המצוה; ולאור זאת, כאשר מקיימים בימינו התכנסויות בסימן "הקהל" המחזקות את יראת ה', הרי זה נחשב לקיום מצות הקהל ממש - שיראת ה' היא מהותה ונקודתה העיקרית. יותר מכך - היות שאנו מצווים "ליראה את ה' כל הימים", על כן פעולתה של מצות הקהל שייכת במשך "כל הימים", אף בימים שאינם שנת הקהל, ואינה מסתכמת באירוע חד פעמי במוצאי השנה השביעית בבית המקדש. כשם שבמעמד הקהל היה על כל עם ישראל להופיע בבית המקדש - כל אחד למרות דרגתו ועבודתו, בין אם הוא חוטב עצים או שואב מים - האנשים והנשים והטף, כך יש לכל יהודי - בלי הבט על דרגתו, מעמדו ומצבו, שייכות מיוחדת להתעורר בשנת הקהל וליראה את השם, שהרי זו מצוה המוטלת על כל אחד ואחד מישראל, ובשנת הקהל, גם כאשר בית המקדש איננו קיים, מקבל הוא כוחות מיוחדים להתעורר בענין זה. ===למעשה בפועל=== {{ערך מורחב|הקהל בנפש האדם}} *בשנת הקהל על כל אחד להקהיל את [[מחשבה דיבור ומעשה|שלושת הלבושים]] שלו ולאחדם יחד במחשבה על הקדוש ברוך הוא, כך שבכל יום ממשך ימי השנה כל ה[[חושים#חוש|החושים]] שלו יהיו קשורים עם תוכנה של המצוה ועל ידי כך יגיע ליראה את השם. *על כל אחד ללמוד תורה ולהתבונן ב[[אחדות השם]] עם ה[[מוחין]] שלו, וכן להשתמש ב[[מידות]] שלו בהוספה מיוחדת שקשורה עם לימוד התורה וקיום המצוות, ולהוסיף בעשיה בפועל ממש מתוך חיות שמתאימה ליהודי שזוכר את [[הקב"ה]] תמיד, באופן של "תמיד כל הימים" ובכך לרכז את כל [[עשר הכוחות|עשר כוחות הנפש]] שניתנו לו, ולנצל כל אחד מהם להתעוררות והתחזקות ביראת השם. *על כל אחד ואחת להאזין לדברי התורה שנאמרים על ידי המלך ומעוררים לאהבה את השם וליראה אותו - הן ל[[נשיא הדור - המלך|מלך הכללי - נשיא הדור]], והן למלך האישי (שמקבל את הכוחות מהמלך הכללי) - ה[[נשמה]], ולממש את ההתעוררות בפועל ממש, באופן שיהיה ניכר עליו שהוא התעורר כתוצאה מן ההקהל. ==מטה הקהל== {{ערך מורחב|מטה הקהל העולמי}} [[תמונה:Unknown022903.jpg|left|thumb|200px|סמל המטה]] '''מטה הקהל העולמי''' הוקם ב[[חודש תשרי]] [[שנת הקהל תשס"ט]] על ידי [[את"ה המרכזי 770]], בכל חודש התפרסמה בישיבות ההחלטה עולמית החודשית בה מתחזקים תלמידי התמימים בעולם כולו{{הערה|לדוגמא: [[חודש טבת]] - בלימוד תורתו של [[אדמו"ר שליט"א]], [[חודש שבט]] - בשמירת הסדרים, [[חודש אדר]] - ב[[עבודת התפילה]]}}, ופעם בשבוע התקיים "יום הקהל" בו קיימו התמימים את ההחלטה על ידי משימות מסויימות. בהמשך לכך, בכל חודש התקהלו התמימים לראות מראות קודש של הרבי בוידאו, לעיתים בקשר לנושא החודשי, ולעיתים בנושא מיוחד שנבחר על ידי חברי "מטה הקהל העולמי". ==מבצע הקהל== {{ערך מורחב|מבצע הקהל}} ב[[י"ג תשרי תשמ"ח]], ב[[שיחה]] מיוחדת שנשא ב-[[770]], הכריז הרבי על "מבצע הקהל", ענינו ומטרתו, לכנס יהודים שיתחזקו יחד ליראה את השם, ופירט את כל השלבים הכרוכים במבצע זה. לשיחה זו קדמו שיחות ו[[אגרות קודש|מכתבים]] רבים בנושא הקהל. אולם, בשיחת י"ג תשרי מיקד הרבי את פרטי המצוה כפי שהיא מוטלת על כל אחד ואחד בימינו, והורה הוראות מעשיות לקיום מצות הקהל במסגרת המבצע החדש - "מבצע הקהל": על ידי הרישום למפעל הקהל, והתמנות אחראי מיוחד לרכז את כל הפעולות וכינוסי הקהל במשך השנה, שיביאו לקבלת החלטות טובות והתחזקות ביראת השם. בימים שלאחר מכן - ימי חג הסוכות ו[[חול המועד סוכות תשמ"ח|חול המועד סוכות]] - חיזק והרחיב הרבי עוד פרטים במבצע, ובשיחותיו דיבר על גדרי המצוה בימינו כפי שנלמדים מפרטי המצוה בזמן שבית המקדש היה קיים, תוך שהוא משליך את הלימוד מהם למעשה בפועל - ומוסיף עוד פרטים ב"מבצע הקהל". באחת השיחות חידד הרבי את משמעות ההתעסקות במבצע הקהל בכך שעל כל יהודי שמתעסק במבצע להיות "יהודי של הקהל", עד כדי כך שכאשר יסתכלו עליו יראו שכל ענינו הוא "הקהל". ובשיחה אחרת, ביאר הרבי שתפקידו של כל אחד להיות הכהן התוקע בחצוצרות ומעורר את כולם ליראה את השם. לאחר השיחה של הרבי בי"ג תשרי - קמו מטות הקהל בכל רחבי העולם. ב[[קראון הייטס]] פעל המטה תחת [[צעירי אגודת חב"ד]] בראשות הרב [[דוד רסקין]]. בארץ הקודש פעל המטה תחת [[צעירי אגודת חב"ד בארץ הקודש]] וריכז את כל פעולות ההקהל ברחבי הארץ, בראש המטה עמד ר' [[חיים לוי יצחק גינזבורג]]. ===מפעולות ההקהל=== [[קובץ:רבבת חסידים.jpeg|שמאל|ממוזער|200px|כינוס הקהל בשנת תשע"ו]] *'''כינוסים''' - הקהלת יהודים למקום אחד והשפעה עליהם בתורה ומצוות. *'''כרטיסים''' - יש להירשם בכרטיס מיוחד אצל אחראי הקהל הכרטיס הינו טפח על טפח וניתן לרשום את שמו ושם אמו ללא פרטים נוספים, ובלבד שתהיה אפשרות לעמוד איתו בקשר. *'''מרכזים''' - מרכז הקהל הוא המרכז את כל הנרשמים לפעולות בענייני הקהל במשך השנה, במסגרת מבצע הקהל. דואג לשמור על קשר רציף עם הנרשמים לבדיקת הפעולות החדשות ומעורר אותם להוסיף בפעולותיהם. *'''פרסום''' - פרסום הקהל בעיתונים הוא חלק מהמערך של מבצע הקהל. *'''החלטות''' - הרבי הורה שכל אחד יקבל על עצמו החלטה טובה אחת לרגל "יום הקהל" - החלטה אותה יקיים במשך כל השנה, ובזה יתבטא שמצות הקהל אכן פועלת את פעולתה "כל הימים". *'''נשי ובנות ישראל''' - בשנת הקהל (במיוחד), על הנשים לעשות הקהל לתינוקות ולספר להם אודות התורה והמצוות (אף אם לא מבינים) שזהו מעין ההקהל הגדול ולדבר אליהם על חשיבות התורה וזהו היסוד לחיי התורה לילדים. ==הקהל ומועדי השנה== {{ערך מורחב|הקהל ומועדי השנה}} בהתוועדויות השבת במשך כל שנת תשמ"ח, קישר הרבי את ענייני הפרשה והזמן לנושא המיוחד של השנה שהיא שנת הקהל, וכמעט בכל שבת ומועד הזכיר הרבי את מצות "הקהל" ואת הפעולות בענייני "הקהל". כתוצאה מהזכרת ענין זה בכל הזדמנות, הורחבו פעולות ההקהל. עובדה זו מצטרפת לגישתו של הרבי בתורתו, על יסוד מאמר [[אדמו"ר הזקן]] שצריך 'לחיות עם הזמן', ומהווה דוגמא ישירה להתבטאותו של הרבי שעל [[מצות הקהל]] להיות ה"שער" שעל ידו "עולים" ועוברים כל עניני ה[[תורה]] וה[[מצוות]] במשך כל ימי שנת הקהל. שיחות ומכתבי הרבי בשנות הקהל האירו את [[עבודת השם]] ופעולת החסיד בימי שנת הקהל באור מיוחד, והוראות חדשות בעבודת השם לומדו ונלמדו בעקבות ותוך כדי "שנת הקהל". ==הוצאה לאור== {{ערך מורחב|ספרי חסידות והקהל}} [[קובץ:הקהל.jpg|שמאל|ממוזער|200px|שער הספר 'קהל גדול']] במסגרת מבצע הקהל, קרא [[הרבי]] בשנת [[תשכ"ז]] לערוך גם 'הקהל של כתבי וספרי חסידות' ל[[ספריית חב"ד]] ול[[קה"ת]]{{הערה|[[היום יום]], שלשלת היחס.}}. במסגרת המבצע הגיעו לרבי מאות ספרים. כמו כן, לאורך השנים יצאו ספרים רבים המבארים ומסבירים את עניינה של מצות הקהל לאור תורת הרבי. *'''ילקוט הקהל''' - חוברת שיצאה לאור בשנת "הקהל" תשמ"א, על-ידי [[רשת אוהלי יוסף יצחק]], ונכתבה על ידי הרב [[חיים מנחם טייכטל]] בעקבות הוראתו של [[הרבי]] אליו ב[[יחידות]] בשנת [[תשל"ה]]. *'''עלון להתאחד בהקהל''' - יצא לאור בשנת [[תשמ"ח]] על ידי [[מטה הקהל]] של [[צעירי אגודת חב"ד ארץ הקודש]] שבניהול הרב [[חיים לוי יצחק גינזבורג]], והוא ליקוט מ[[שיחה|שיחותיו]] של הרבי בנושא. *'''[http://old2.ih.chabad.info/images/notimage/41845_he_1.pdf תוכן ומפתח בענייני הקהל]''' - יצא לאור בפעם הראשונה ב[[שנת הקהל תשס"ב]] ובפעם השנייה ב[[שנת הקהל תשס"ט]] על-ידי [[ועד חיילי בית דוד]], במהדורה מורחבת עם הוספות, המפתח נערך על ידי ר' לוי סטאליק. *'''[http://chabadpedia.co.il/images/1/1c/%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A5_%D7%94%D7%A7%D7%94%D7%9C_%D7%90%D7%AA_%D7%94%D7%A2%D7%9D.pdf קובץ הקהל את העם]''' - יצא לאור כקובץ הכנה לנסיעה לרבי ב[[תשרי]] [[תשס"ט]] ונערך על ידי [[אש"ל הכנסת אורחים]] ו[[מרכז חב"ד העולמי לקבלת פני משיח]]. *'''קהל גדול''' - הספר יצא לאור לרגל [[שנת הקהל תשס"ט]] ע"י [[מכון ממ"ש]] ונערך על ידי הרב [[שמעון וויצהנדלר]], לקראת [[שנת הקהל תשע"ו]] הספר יצא במהדורה מחודשת. *'''סוגיות בהקהל''' - החוברת יצאה לאור לקראת חודש תשרי [[שנת הקהל תשס"ט]] על ידי המחלקה הרוחנית של ארגון [[אש"ל הכנסת אורחים]], החוברת נערכה במתכונת הפרוייקט [[סוגיות בגאולה]]. ==ראו גם== *[[פורטל:הקהל|פורטל הקהל]] *[[שנת הקהל]] ==קישורים חיצוניים== *[http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=43604 פתיחת המבצע העולמי בישיבות תות"ל ברחבי תבל] - {{אינפו}} *[https://asif.co.il/download/kitvey-et/malin/mal8/mal%208%205.pdf מאמר מאת הרב יהודה זולדן] *[http://www.he.chabad.org/multimedia/media_cdo/aid/3198163 שנת הקהל: זה פשוט וקל, וגם אתם יכולים!] {{וידאו}} מסדרת '[[יהדותון (סדרת מולטימדיה)|יהדותון]]' {{הערות שוליים}}
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
תבניות המופיעות בדף זה:
תבנית:PDF
(
עריכה
)
תבנית:אינפו
(
עריכה
)
תבנית:בית
(
עריכה
)
תבנית:הערה
(
הצגת מקור
) (מוגנת חלקית)
תבנית:הערה/קוד
(
עריכה
)
תבנית:הערות שוליים
(
הצגת מקור
) (מוגנת)
תבנית:הערות שוליים/מרחב שם
(
עריכה
)
תבנית:הפניה לערך מורחב
(
עריכה
)
תבנית:הפניה לערך מורחב/קוד
(
עריכה
)
תבנית:וידאו
(
הצגת מקור
) (מוגנת חלקית)
תבנית:ערך מורחב
(
עריכה
)
תבנית:ציטוט
(
עריכה
)
יחידה:Arguments
(
עריכה
)
יחידה:PV-options
(
עריכה
)
יחידה:ParamValidator
(
עריכה
)
יחידה:הערה
(
עריכה
)
יחידה:פרמטרים
(
הצגת מקור
) (מוגנת חלקית)