יוסף רוזין: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 20 בתים ,  27 בפברואר 2011
שורה 40: שורה 40:
בספרו צפנת פענח מכנה את אדמו"ר הזקן בשם "הגאון האמיתי{{הערת שוליים|"צפנח פענח" דפוס דווינסק שנת ת"ש, חלק א' סי' נ"ח.}}. כשהראו לו את ה"קונטרס אחרון" של אדמו"ר הזקן בהל' תלמוד תורה{{הערת שוליים|פרק ג' סק"א ד"ה וסמ"ק.}} אמר: הוא הרי היה גאון אמיתי"{{הערת שוליים|בשם ר' [[אלטר שימחוביץ]],[[משפיע]] בישיבת [[תורת אמת ירושלים]].}}. עוד אמר: {{ציטוטון|מאז חתימת הש"ס היו אלפי גאונים ויראים, ברם רק שנים הם שירדו לסוף דעתם של חכמי הש"ס, והם הרמב"ם ואדמו"ר הזקן}}{{הערת שוליים|מפי ר' [[אליעזר ננס]] מ[[ירושלים]] ששמע זאת בעצמו מהרוגאצ'ובר.}}. בקשר לחיבור של אדמו"ר הזקן, "קונטרס אחרון" על ה[[שולחן ערוך]] אמר פעם: {{ציטוטון|יש צורך בגידים כאלה{{הערת שוליים|כשאמר זאת הראה על אצבעו.}} במוח לומר סברות של הקונטרס אחרון}}{{הערת שוליים|מופיע ב[[לקוטי ספורים (ספר)|לקוטי ספורים]] מהרב [[חיים מרדכי פרלוב]]. התבטאויות נוספות של הרב רוזין על אדמו"ר הזקן, ראה ספר [[תורת מנחם - התוועדויות]] שנת [[תשמ"ה]], חלק ד' ע' 2282.}}. בהזדמנות מסויימת כשהפליא הרב רוזין את עוצם גדלותו של הגאון מווילנא, ואח"כ סיים: "אבער קענען לערנען?! דאס האט גיקענט דער אלטער רבי"!{{הערת שוליים|הרב [[יהושע מונדשיין]] בספרו "מגדל עוז" ע' צ"ב, בשם הרב יעקב ברמן ששמע זאת מהרב רוזין.}}.
בספרו צפנת פענח מכנה את אדמו"ר הזקן בשם "הגאון האמיתי{{הערת שוליים|"צפנח פענח" דפוס דווינסק שנת ת"ש, חלק א' סי' נ"ח.}}. כשהראו לו את ה"קונטרס אחרון" של אדמו"ר הזקן בהל' תלמוד תורה{{הערת שוליים|פרק ג' סק"א ד"ה וסמ"ק.}} אמר: הוא הרי היה גאון אמיתי"{{הערת שוליים|בשם ר' [[אלטר שימחוביץ]],[[משפיע]] בישיבת [[תורת אמת ירושלים]].}}. עוד אמר: {{ציטוטון|מאז חתימת הש"ס היו אלפי גאונים ויראים, ברם רק שנים הם שירדו לסוף דעתם של חכמי הש"ס, והם הרמב"ם ואדמו"ר הזקן}}{{הערת שוליים|מפי ר' [[אליעזר ננס]] מ[[ירושלים]] ששמע זאת בעצמו מהרוגאצ'ובר.}}. בקשר לחיבור של אדמו"ר הזקן, "קונטרס אחרון" על ה[[שולחן ערוך]] אמר פעם: {{ציטוטון|יש צורך בגידים כאלה{{הערת שוליים|כשאמר זאת הראה על אצבעו.}} במוח לומר סברות של הקונטרס אחרון}}{{הערת שוליים|מופיע ב[[לקוטי ספורים (ספר)|לקוטי ספורים]] מהרב [[חיים מרדכי פרלוב]]. התבטאויות נוספות של הרב רוזין על אדמו"ר הזקן, ראה ספר [[תורת מנחם - התוועדויות]] שנת [[תשמ"ה]], חלק ד' ע' 2282.}}. בהזדמנות מסויימת כשהפליא הרב רוזין את עוצם גדלותו של הגאון מווילנא, ואח"כ סיים: "אבער קענען לערנען?! דאס האט גיקענט דער אלטער רבי"!{{הערת שוליים|הרב [[יהושע מונדשיין]] בספרו "מגדל עוז" ע' צ"ב, בשם הרב יעקב ברמן ששמע זאת מהרב רוזין.}}.


הרב רוזין התבטא על [[אדמו"ר האמצעי]] שהוא "גאון הגאונים". היה זה בתקופה שטרם הודפסו כבתיו של אדמו"ר האמצעי בנלגה. בכל זאת אמר שרואים זאת מספרי החסידות שלו ובמיוחד מה"[[אמרי בינה]]".
הרב רוזין התבטא על [[אדמו"ר האמצעי]] שהוא "גאון הגאונים". היה זה בתקופה שטרם הודפסו כתביו של אדמו"ר האמצעי בנלגה. בכל זאת אמר שרואים זאת מספרי החסידות שלו ובמיוחד מה"[[אמרי בינה]]".


הרב רוזין היה בקשרי ידידות עם ליבאוויטש{{הערת שוליים|ראו [[שיחה|שיחת]] [[הרבי]] מיום [[י"ט בכסלו]] שנת [[תשמ"ב]].}} והיה בקשר עם אדמו"ר המהר"ש. הוא נפגש גם עם אדמו"ר הרש"ב והם שוחחו בנושא של "אויר של ארץ ישראל" ועל הענין של "קדושה ראשונה קידשה לשעתה וקידשה לעתיד לבוא" כשהוא מתנצל על שאינו מדבר בחסידות וקבלה, כיוון שאדמו"ר הצמח צדק בירך אותו שידע ללמוד נגלה. אדמו"ר הריי"צ מתאר שבפגישה היה "אויר של גן עדן"{{הערת שוליים|[[ספר השיחות (אדמו"ר הריי"צ)|ספר השיחות]] ע' 107-108.}}. על פי דברי הרגצו'בר בשיחה זו, ביאר אדמו"ר הרש"ב עניין בתורת הקבלה. אדמו"ר הרש"ב מכנהו באחד ממכתביו {{ציטוטון|ידיד עליון וידיד נפשי, הרב הגאון הגדול המפורסם בכל קצוי תבל, יראת ה' אוצרו}}. במכתב הרוגאצ'ובר אל הרבי הרש"ב{{הערת שוליים|הודפס בספר "מגדל עוז"}} הוא כותב: {{ציטוטון|וכאשר כ"ק שליט"א עומד תמיד בפרץ ומחיצת הכרם שנפרצה אומרים לו גדור, וכאשר ברוך השם דבריו נשמעים בכל מקום, באתי לעורר את כבוד קדושותו לעיין בזה}}. הרב [[יעקב לנדא]], מביא ביתו של אדמו"ר הרש"ב סיפר שכאשר התקבל המכתב של הרגצ'ובר "נתמלא הבית כולו אורה". כאשר ביקש אדמו"ר הרש"ב לסייע כלכלית לרב רוזין כשהיה בפטרבורג, השיב לו שגם עתה מונחת צנצנת המן בקודש הקודשים.
הרב רוזין היה בקשרי ידידות עם ליבאוויטש{{הערת שוליים|ראו [[שיחה|שיחת]] [[הרבי]] מיום [[י"ט בכסלו]] שנת [[תשמ"ב]].}} והיה בקשר עם [[אדמו"ר המהר"ש]]. הוא נפגש גם עם אדמו"ר הרש"ב והם שוחחו בנושא של "אויר של [[ארץ ישראל]]" ועל הענין של "קדושה ראשונה קידשה לשעתה וקידשה לעתיד לבוא" כשהוא מתנצל על שאינו מדבר בחסידות וקבלה, כיוון שאדמו"ר הצמח צדק בירך אותו שידע ללמוד נגלה. אדמו"ר הריי"צ מתאר שבפגישה היה "אויר של [[גן עדן]]"{{הערת שוליים|[[ספר השיחות (אדמו"ר הריי"צ)|ספר השיחות]] ע' 107-108.}}. על פי דברי הרגצו'בר בשיחה זו, ביאר אדמו"ר הרש"ב עניין בתורת הקבלה. אדמו"ר הרש"ב מכנהו באחד ממכתביו {{ציטוטון|ידיד עליון וידיד נפשי, הרב הגאון הגדול המפורסם בכל קצוי תבל, יראת ה' אוצרו}}. במכתב הרוגאצ'ובר אל הרבי הרש"ב{{הערת שוליים|הודפס בספר "מגדל עוז"}} הוא כותב: {{ציטוטון|וכאשר כ"ק שליט"א עומד תמיד בפרץ ומחיצת הכרם שנפרצה אומרים לו גדור, וכאשר ברוך השם דבריו נשמעים בכל מקום, באתי לעורר את כבוד קדושותו לעיין בזה}}. הרב [[יעקב לנדא]], מביא ביתו של אדמו"ר הרש"ב סיפר שכאשר התקבל המכתב של הרגצ'ובר "נתמלא הבית כולו אורה". כאשר ביקש אדמו"ר הרש"ב לסייע כלכלית לרב רוזין כשהיה ב[[פטרבורג]], השיב לו שגם עתה מונחת צנצנת המן ב[[קודש הקודשים]].


אישה שגרה בשכנות לרב רוזין בדווינסק ולא היה לה ילדים במשך עשר שנים לאחר חתונתם, נכנסה אצלו לשאול האם להתגרש. הוא שלח אותם לאדמו"ר הרש"ב, שאמר להם שלא יתגרשו ו"משנה מקום משנה מזל" ושיעברו לגור באמריקה ושם יזכו לילדים ולאריכות ימים{{הערת שוליים|הרב דניאל כהן מספר על סבתו, מרת דבורה מרים קווין שחיית עד מאה ועשר שנים. [[שבועון כפר חב"ד]] גיליון 1179 ע' 48 .}}.
אישה שגרה בשכנות לרב רוזין בדווינסק ולא היה לה ילדים במשך עשר שנים לאחר חתונתם, נכנסה אצלו לשאול האם להתגרש. הוא שלח אותם לאדמו"ר הרש"ב, שאמר להם שלא יתגרשו ו"משנה מקום משנה מזל" ושיעברו לגור באמריקה ושם יזכו לילדים ולאריכות ימים{{הערת שוליים|הרב דניאל כהן מספר על סבתו, מרת דבורה מרים קווין שחיית עד מאה ועשר שנים. [[שבועון כפר חב"ד]] גיליון 1179 ע' 48 .}}.
39,916

עריכות

תפריט ניווט