עמלק: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 6 בתים ,  13 בפברואר 2011
מ
שורה 33: שורה 33:
עמלק הוא עצם מציאות ה[[רע]] שבכל [[יהודי]], המפריע ומנגד לכל דבר שב[[קדושה]] ללא שום סיבה.
עמלק הוא עצם מציאות ה[[רע]] שבכל [[יהודי]], המפריע ומנגד לכל דבר שב[[קדושה]] ללא שום סיבה.


בעוד ששאר המידות רעות יכול האדם לגרשן מליבו על ידי [[עבודת התפילה]], שבה נוכח האדם לדעת ש[[הקב"ה]] הוא טוב, את עמלק אין האדם יכול ל"שכנע" בטובו של הקב"ה היות וטבעו הוא חוצפה והתנשאות ללא טעם (וזהו הסיבה לשנאה הגדולה שהי' ל[[חסידים]] על עמלק<REF>ע"ע [[זלמן זעזמער]].</REF>.
בעוד ששאר המידות רעות יכול האדם לגרשן מליבו על ידי [[עבודת התפילה]], שבה נוכח האדם לדעת ש[[הקב"ה]] הוא טוב, את עמלק אין האדם יכול ל"שכנע" בטובו של הקב"ה היות וטבעו הוא חוצפה והתנשאות ללא טעם (וזהו הסיבה לשנאה הגדולה שהי' ל[[חסידים]] על עמלק)<REF>ע"ע [[זלמן זעזמער]].</REF>.


בעוד שהעמים האחרים ה[[קליפה]] בהם היא מצד ההסתר חיות אלוקית, שונה בכך עמלק שבחינת הדעת אינה מוסרת אצלו, יודע הוא את רבונו ומתכווין למרוד בו, מתוך חוצפה ועזות בלי שום טעם.<REF>[[אדמו"ר הצמח צדק]], [[דרך מצוותיך]], מצוות זכירת ומחיית עמלק.</REF>
בעוד שה[[קליפה]] בעמים האחרים היא מצד הסתר החיות אלוקית, שונה בכך עמלק שבחינת הדעת אינה מוסרת אצלו, יודע הוא את רבונו ומתכווין למרוד בו, מתוך חוצפה ועזות בלי שום טעם.<REF>[[אדמו"ר הצמח צדק]], [[דרך מצוותיך]], מצוות זכירת ומחיית עמלק.</REF>


אשר על כן הדרך למלחמה ה[[רוחניות|רוחנית]] בעמלק היא ג"כ בדרך של חוצפה, חוצפה הבאה מצד עצם ה[[טוב]] והקדושה שבכאו"א (עצם ה[[נשמה]]).
אשר על כן הדרך למלחמה ה[[רוחניות|רוחנית]] בעמלק היא ג"כ בדרך של חוצפה, חוצפה הבאה מצד עצם ה[[טוב]] והקדושה שבכאו"א (עצם ה[[נשמה]]).
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]

תפריט ניווט