תניא מהדורא קמא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 5: שורה 5:


== רקע ==
== רקע ==
ב[[חודש חשוון]] שנת [[תשל"ח]] הגיעו ארגזים של ספרים וכתבי יד חדשים מ[[פולין]] שהכילו עניינים בחסידות מ[[נשיאי חב"ד]] שטרם הודפסו. למרות מצבו הבריאותי של [[הרבי]] (היה זה פחות מחודש לאחר המאורע בליל [[שמיני עצרת תשל"ח]]) הוא יצא ל[[ספרית ליובאוויטש]] לראות את הספרים ונתן הוראות שונות בנוגע אליהם. חצי שנה לאחר מכן, ב[[קיץ]] [[תשל"ח]], הורה הרבי ב[[התוועדות]] שה[[ועד להפצת שיחות]] יוציאו לאור את ה"תניא מהדורא קמא" והרבי ביקש שדווקא ה[[תמימים]] יעסקו בעריכת הספר.
ב[[חודש חשוון]] שנת [[תשל"ח]] הגיעו ארגזים של ספרים וכתבי יד חדשים מ[[פולין]] שהכילו עניינים בחסידות מ[[נשיאי חב"ד]] שטרם הודפסו. למרות מצבו הבריאותי של [[הרבי]] (היה זה פחות מחודש לאחר המאורע בליל [[שמיני עצרת תשל"ח]]) הוא יצא ל[[ספרית ליובאוויטש]] לראות את הספרים ונתן הוראות שונות בנוגע אליהם. חצי שנה לאחר מכן, ב[[קיץ]] [[תשל"ח]], הורה הרבי ב[[התוועדות]] שה[[ועד להפצת שיחות]] יוציאו לאור את ה"תניא מהדורא קמא" והרבי ביקש שדווקא ה[[תמימים]] יעסקו בעריכת הספר. הוראה נוספת ניתנה למזכיר הרב [[חיים חודקוב]] שקיבל מהרבי מחברת של הספר הקונטרס [[אמרי בינה]] שהכיל את כתב היד של תניא מהדורא קמא ואמר שהרבי הורה להכין על פי עותק זה מהדורה מדעית. בתוך הספר היה מונח פתק קטן בכתב ידו של הרבי בו היה כתוב: {{ציטוטון|תניא בכמה וכמה שינויים. פרק ל' ופרק ל"ב - עדיין לא (נכתבו ו)הוכנסו}}.
 
בוקר אחד קרא הרב [[חודקוב]] למשרדו את אחד מחברי ה'ועד' ונתן לו מחברת "אמרי בינה", שהכיל את כתב היד של תניא מהדורא קמא ואמר שהרבי הורה להכין על פי עותק זה מהדורה מדעית. בתוך הספר היה מונח פתק קטן בכתב ידו של הרבי בו היה כתוב: {{ציטוטון|תניא בכמה וכמה שינויים. פרק ל' ופרק ל"ב - עדיין לא (נכתבו ו)הוכנסו}}.


== "מהדורה מדעית" ==
== "מהדורה מדעית" ==

תפריט ניווט