שלמה יהודה ליב אליעזרוב: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:
ברבות השנים שינה את שם משפחתו פעמיים. לאחר שנישא שינה ל'אשכנזי', שם נעוריה של רעייתו. כאשר כיהן כרבה של סמרקנד, ביקש להזדהות עם הקהילה הבוכרית המקומית, ובחר לו שם משפחה בוכרי – אליעזרוב – היינו בן אליעזר.
ברבות השנים שינה את שם משפחתו פעמיים. לאחר שנישא שינה ל'אשכנזי', שם נעוריה של רעייתו. כאשר כיהן כרבה של סמרקנד, ביקש להזדהות עם הקהילה הבוכרית המקומית, ובחר לו שם משפחה בוכרי – אליעזרוב – היינו בן אליעזר.


==ביוגרפיה==
Московский представитель ультрарелигиозной организации ЗАКА, занимающейся сбором и идентификацией тел погибших в результате терактов и катастроф, раввин Шая Дейч сообщил в телефонной беседе с корреспондентом NEWSru.co.il, что, насколько ему известно, среди погибших и пострадавших при теракте в московском аэропорту Домодедово нет евреев.  
הרב שלמה יהודה לייב אליעזרוב נולד בשנת תרכ"ג, בעיר יעקבשטאט שבלטביה, לאביו הרב אליעזר שמעון קזרנובסקי.


כבן עשר היה כאשר עלה עם משפחתו ל[[ארץ הקודש]], בה השתקעו בעיר [[חברון]] ובה גם התגוררה אם סבתו – הרבנית [[מנוחה רחל (בת אדמו"ר האמצעי)|מנוחה רחל סלונים]], בת [[אדמו"ר האמצעי]].  
В настоящий момент раввин Дейч находится на месте происшествия: израильтяне ожидают возле входа в аэропорт, куда их не пропускают сотрудники служб безопасности. Он отметил, что на месте теракта работают десятки специалистов из различных организаций.  


בהיותו כבן שבע-עשרה, ביום י"א בסיון [[תר"מ]], נשא לאישה את הרבנית [[חנה ברכה אשכנזי]], בתו של הרב [[דובער אשכנזי]] המכונה "בערל' קאליסקער". הרב בערל' היה 'חוזר' של [[אדמו"ר הצמח צדק]] ובן בית אצלו. כמו כן היה '[[חוזר]]' אצל [[אדמו"ר המהר"ש]] וחברותא שלו. בשנת [[תרל"ג]] עלה לארץ הקודש בהוראת אדמו"ר המהר"ש והשתקע בחברון ועד מהרה נמנה על ראשי העדה החברונית.
По словам господина Дейча, израильские специалисты сразу же после теракта связались с российскими службами безопасности и предложили им помощь. Несмотря на то, что к этому моменту российские правоохранительные органы отказываются от их услуг, израильтяне готовы прийти на помощь в любой момент.  


לאחר נישואיו המשיך לשקוד וללמוד עם בן דוד אביו הרב [[שניאור זלמן סלונים]], נין [[אדמו"ר האמצעי]] (מספר שנים לאחר מכן, זכה הרב סלונים ללמוד בצוותא עם [[אדמו"ר הרש"ב]], ולאחר מכן כיהן 37 שנים כרב קהילת [[חב"ד]] ב[[תל אביב]]-יפו). שני הצעירים שהיו גאונים ב[[נגלה]] ו[[חסידות]], שקדו בלימודם יומם ולילה.  
Раввин Шая Дейч сообщил, что израильские фельдшеры оказали помощь нескольким пострадавшим. Он сказал также, что израильтяне связались с местным представительством авиакомпании "Эль-Аль", рейс которой был задержан в связи с терактом, и предложили свою помощь пассажирам.  


בשנים הבאות למד הרב אליעזרוב אצל הגאון החסיד הרב [[שמעון מנשה חייקין]] רבה של חברון בימים ההם ואצל הרב הגדול המקובל ר' אליהו מני. שניהם העניקו לו סמיכה לרבנות.
Министерство чрезвычайных ситуаций Российской Федерации опубликовало список пострадавших, поступивших в различные больницы Москвы и Московской области.  


הדבר האחרון שלמד, בהיותו יושב אהל ותורתו אומנותו, הוא שחיטה ובדיקה. זאת סיים בתחלת שנת [[תרנ"ב]]. זמן קצר לפני זה עלה לאה"ק הרה"ח [[דובער אפרת]], שנתקבל אחר כך לרבה של [[חברון]]. וראשית פעולתו היתה לבחון את הרב שלמה יהודה לייב ולתת לו הודעה וקבלה.
Министерство иностранных дел Израиля ранее сообщило, что по имеющимся данным, среди пострадавших в теракте в международном аэропорту Домодедово нет израильских граждан.  
 
===ייסוד ישיבת 'מגן אבות'===
בן 26 בלבד היה הרב שיל"א כאשר ייסד יחד עם גיסו הרב מנחם מענדל נאה (נשותיהם היו אחיות) וידידו וקרוב משפחתו הרב שניאור זלמן סלונים, את ישיבת 'מגן אבות' בחברון. השינויים שחלו בחברון בשנים ההן, דחפו את השלושה להקים את הישיבה. בתקופה שקדמה לייסוד הישיבה החלו בני נוער ללמוד בבתי ספר של ארגון 'כל ישראל חברים', שם לא חינכו את הנערים ברוח ישראל סבא.  


בשנת תרמ"ט, אזרו עוז שלושת האברכים הצעירים והקימו את ישיבת 'מגן אבות' שכללה גם תלמוד תורה לילדים. מי שעמד בראש המייסדים היה הרב אליעזרוב.  
בשנת תרמ"ט, אזרו עוז שלושת האברכים הצעירים והקימו את ישיבת 'מגן אבות' שכללה גם תלמוד תורה לילדים. מי שעמד בראש המייסדים היה הרב אליעזרוב.  
משתמש אלמוני

תפריט ניווט