חכמה ובינה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,262 בתים ,  17 בדצמבר 2010
אין תקציר עריכה
שורה 12: שורה 12:
==התכללות חכמה ובינה==
==התכללות חכמה ובינה==
{{ערך מורחב|ערך=הבן בחכמה וחכם בבינה}}
{{ערך מורחב|ערך=הבן בחכמה וחכם בבינה}}
חכמה ובינה הם כולם שניהם אחד, שהחכמה עצמה באה לכלל גילוי בבינה, וזהו "[[הבן בחכמה וחכם בבינה]]". מה שאין כן ב[[זעיר אנפין]] ו[[מלכות]], שהמלכות היא ענין אחר מן [[זעיר אנפין]], אלא שזעיר אנפין נמשך בה.
חכמה ובינה הם כולם שניהם אחד, שהחכמה עצמה באה לכלל גילוי בבינה, וזהו "הבן בחכמה וחכם בבינה" המופיע ב[[ספר יצירה]]. מה שאין כן ב[[זעיר אנפין]] ו[[מלכות]], שהמלכות היא ענין אחר מן [[זעיר אנפין]], אלא שזעיר אנפין נמשך בה.
 
אופן ההתכללות בין [[חכמה ובינה]] הוא שיש מציאות של [[בינה]] הכלולה בחכמה וזהו '''הבן בחכמה''', ויש מציאות חכמה בבינה וזהו '''וחכם בבינה''', ועל ידי התכללותם מתכללים חכמה ובינה. והיוצא מאמצעות התכללות זו נקרא בשם [[נבון]] שמבין דבר מתוך דבר, שלמעלה מן ה[[חכם]].
 
'''הבן בחכמה''' הוא הכח של הבינה הכלולה בחכמה להביא את נקודת החכמה להתפשטות בהשגה. כח זה הוא גבוה יותר כח ה[[חכמה]] עצמה, שיכולה להוליד דבר מדבר, מה שאין כן החכם, שלא יוכל להוליד מדבר ששמע כלום. כח זה מגיע בשרשו בהעלם ד[[כתר]], הוא בבחינת [[פנים מסבירות]] שגבוה יותר מבחינת [[פנים מאירות]] של נקודת החכמה.
 
'''הבן בחכמה''' הוא בבחינת [[קוץ התחתון של יו"ד]], לעומת ה[[חכמה]] עצמה שהיא בבחינת [[יו"ד]]. '''חכם בבינה''' הוא עומק המושג, בחינת [[אין]] הנעלם במושג.


==ייחוד חכמה ובינה==
==ייחוד חכמה ובינה==

תפריט ניווט