אבא עילאה: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
←השפעתו לזעיר אנפין
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 26: | שורה 26: | ||
כאשר אבא עילאה הוא בבחינת גדלות אזי משפיע הוא ל[[זעיר אנפין]], ש[[נה"י]] שלו נעשין [[מוחין]] ל[[זעיר אנפין]], ומזעיר אנפין נמשך ל[[נוקבא]] שהיא [[מלכות דאצילות]] המחיה את עולמות [[בי"ע]]. והמשכה זו לזעיר אנפין יכולה להיות רק על ידי ההגדלה להיות בבחינת [[פרצוף]] ו[[מוחין דגדלות]]. ואם לא היה בבחינת פרצוף ומוחין דגדלות לא היה יכול להשפיע למטה בירידות המדריגות. שזו כענין שדווקא מי שהוא גדול בחכמה יותר הוא שיכול להסביר את השכל גם לאחרים. | כאשר אבא עילאה הוא בבחינת גדלות אזי משפיע הוא ל[[זעיר אנפין]], ש[[נה"י]] שלו נעשין [[מוחין]] ל[[זעיר אנפין]], ומזעיר אנפין נמשך ל[[נוקבא]] שהיא [[מלכות דאצילות]] המחיה את עולמות [[בי"ע]]. והמשכה זו לזעיר אנפין יכולה להיות רק על ידי ההגדלה להיות בבחינת [[פרצוף]] ו[[מוחין דגדלות]]. ואם לא היה בבחינת פרצוף ומוחין דגדלות לא היה יכול להשפיע למטה בירידות המדריגות. שזו כענין שדווקא מי שהוא גדול בחכמה יותר הוא שיכול להסביר את השכל גם לאחרים. | ||
כאשר נתעלם אור של מוחין דאבא ואינו מאיר בזעיר אנפין זהו ענין ה[[נגעים]]. שענין הנגעים בעולמות עליונים הוא הסתלקות מוחין דאבא שהוא בחינת ה[[ביטול]] והשוב שמחמת זה נמשך יניקת החיצונים מבחינת | כאשר נתעלם אור של מוחין דאבא ואינו מאיר בזעיר אנפין זהו ענין ה[[נגעים]]. שענין הנגעים בעולמות עליונים הוא הסתלקות מוחין דאבא שהוא בחינת ה[[ביטול]] והשוב שמחמת זה נמשך יניקת החיצונים מבחינת ה[[רצוא]] וההתלהבות של מוחין דאמא. | ||
[[קטגוריה:ספירות]] | [[קטגוריה:ספירות]] | ||
[[קטגוריה:עולמות]] | [[קטגוריה:עולמות]] |