אהרן יחיאל לייפר: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין שינוי בגודל ,  7 בדצמבר 2010
תיקון
(תיקון הקודם)
(תיקון)
שורה 1: שורה 1:
הגה"צ [[רבי]] '''אהרן יחיאל לייפער''' זצ"ל, ה[[אדמו"ר]] מנדבורנה-[[צפת]] או [[באניה]]-נדבורנה, כיוון שהיה בנו של רבי דוד מ[[באניה]] זצ"ל. היה חתנו של ה[[גאון]] [[הרב]] זאב וולף הלוי טירנואר זצ"ל (נפטר ב[[תש"כ]]), שכיהן כ[[ראב"ד]] לעספס, שאמקוט, [[שאץ]] ופלטיצ'ן ורב [[בית-מדרש|בית-המדרש]] "שארית הפליטה" בצפת, ובעל המחבר 'ט"ל אורות' על הלכות שבת (שני חלקים) שיצא לאור, "[[טל]] [[תורה]]" על התורה וה[[מועדים]], [[שו"ת]] "אגודת אזב", [[חידושים]] על ה[[ש"ס]] וה[[רמב"ם]]. ר' אהרן יחיאל הוציא לאור את 'ט"ל אורות' בין השנים [[תשט"ו]]-[[תשי"ט]], ור' משה מאיר, בנו בכורו של ר' אהרן יחיאל וממשיך דרכו כרבי מנדבורנה-צפת, הוציא לאור את הספר במהדורה שנייה ב[[תשמ"א]]. בן נוסף שלו הוא רבי חיים אלתר דוד, האדמו"ר מנדבורנה-[[חיפה]].
הגה"צ [[רבי]] '''אהרן יחיאל לייפער''' זצ"ל, ה[[אדמו"ר]] מנדבורנה-[[צפת]] או [[באניה]]-נדבורנה, כיוון שהיה בנו של רבי דוד מ[[באניה]] זצ"ל. היה חתנו של ה[[גאון]] [[הרב]] זאב וולף הלוי טירנואר זצ"ל (נפטר ב[[תש"כ]]), שכיהן כ[[ראב"ד]] לעספס, שאמקוט, [[שאץ]] ופלטיצ'ן ורב [[בית כנסת|בית-הכנסת]] "שארית הפליטה" בצפת, ובעל המחבר 'ט"ל אורות' על הלכות שבת (שני חלקים) שיצא לאור, "[[טל]] [[תורה]]" על התורה וה[[מועדים]], [[שו"ת]] "אגודת אזב", [[חידושים]] על ה[[ש"ס]] וה[[רמב"ם]]. ר' אהרן יחיאל הוציא לאור את 'ט"ל אורות' בין השנים [[תשט"ו]]-[[תשי"ט]], ור' משה מאיר, בנו בכורו של ר' אהרן יחיאל וממשיך דרכו כרבי מנדבורנה-צפת, הוציא לאור את הספר במהדורה שנייה ב[[תשמ"א]]. בן נוסף שלו הוא רבי חיים אלתר דוד, האדמו"ר מנדבורנה-[[חיפה]].
   
   
הוא היה ידוע בקרבתו ל[[חב"ד]]. ב[[בית כנסת|בית הכנסת]] שלו ידעו תמיד ה[[תמימים]] כי יתקבלו בחמימות רבה בבואם לחזור שיחה של הרבי.  
הוא היה ידוע בקרבתו ל[[חב"ד]]. ב[[בית כנסת|בית הכנסת]] שלו ידעו תמיד ה[[תמימים]] כי יתקבלו בחמימות רבה בבואם לחזור שיחה של הרבי.  
משתמש אלמוני

תפריט ניווט