33,627
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
אחת ממלחמות [[הרבי]] [[מלך המשיח]] היא המלחמה על שלימות הארץ. | אחת ממלחמות [[הרבי]] [[מלך המשיח]] היא המלחמה על '''שלימות הארץ'''. | ||
מלחמה שמשתרעת על פני עשרות שנים של זעקה, בבארו כי על פי ההלכה אסור למסור אף שעל משטחי ארץ ישראל לגויים, מצד פיקוח נפש, וגם אין ליושבים בממשלה הכוח והרשות למסור שטחים אלו השייכים לכל אחד ואחת מבני ישראל בכל מקום שהם, והקב"ה החזירם לידינו בנסים גלויים (במלחמת השחרור וששת הימים) - דבר המהוה גם זלזול במתנת הקב"ה, שהוא חילול ה' וחילול קדושת הארץ. | מלחמה שמשתרעת על פני עשרות שנים של זעקה, בבארו כי על פי ההלכה אסור למסור אף שעל משטחי ארץ ישראל לגויים, מצד פיקוח נפש, וגם אין ליושבים בממשלה הכוח והרשות למסור שטחים אלו השייכים לכל אחד ואחת מבני ישראל בכל מקום שהם, והקב"ה החזירם לידינו בנסים גלויים (במלחמת השחרור וששת הימים) - דבר המהוה גם זלזול במתנת הקב"ה, שהוא חילול ה' וחילול קדושת הארץ. | ||
שורה 6: | שורה 6: | ||
==פריכת הטענה כי הארץ כבושה== | ==פריכת הטענה כי הארץ כבושה== | ||
על הטענה כי הארץ נכבשה על ידינו מידי הערבים אומר הרבי ב[[שיחה]] מ[[פורים]] [[תש"ל]] ([[מוגה]]): " נכון אמנם שכבשנו אותה - כפי שרש"י אומר: "אומות העולם אומרים: לסטים אתם שכבשתם ארץ שבעה אומות" - אך תוקפה של טענת היהודים לזכות על ארץ ישראל, היא - היותה "ארץ אבותינו". אין הכוונה במושג "אבותינו" לבני דור קודם, כי אם לאבות האומה, [[אברהם אבינו|אברהם]] [[יצחק אבינו|יצחק]] [[יעקב אבינו|ויעקב]] וכו', שהרי חלה בינתיים הפסקה של אלף וכמה מאות שנה?! | על הטענה כי הארץ נכבשה על ידינו מידי הערבים אומר הרבי ב[[שיחה]] מ[[פורים]] [[תש"ל]] ([[מוגה]]): " נכון אמנם שכבשנו אותה - כפי שרש"י אומר: "אומות העולם אומרים: לסטים אתם שכבשתם ארץ שבעה אומות" - אך תוקפה של טענת היהודים לזכות על ארץ ישראל, היא - היותה "ארץ אבותינו". אין הכוונה במושג "אבותינו" לבני דור קודם, כי אם לאבות האומה, [[אברהם אבינו|אברהם]] [[יצחק אבינו|יצחק]] [[יעקב אבינו|ויעקב]] וכו', שהרי חלה בינתיים הפסקה של אלף וכמה מאות שנה?! | ||
שורה 12: | שורה 11: | ||
וכאשר משמיטים את השולחן ערוך ואומרים שהוא שייך לסוג מסויים של יהודים המהווים מיעוט ולא הם הקובעים את סדרי ארץ הקודש שכן אין זו "מדינת הלכה" - והלכה פירושה: תמצית התורה שבכתב והתורה שבעל-פה - כאשר אין קשורים, רחמנא ליצלן, אל התורה שבכתב והתורה שבעל-פה, אין כל מקום לתביעה ולבעלות על ארץ הקודש בכלל. שהיא שייכת, אם-כן, לעמים אחרים שהיו בה עד לפני מאה שנה או שבעים שנה." | וכאשר משמיטים את השולחן ערוך ואומרים שהוא שייך לסוג מסויים של יהודים המהווים מיעוט ולא הם הקובעים את סדרי ארץ הקודש שכן אין זו "מדינת הלכה" - והלכה פירושה: תמצית התורה שבכתב והתורה שבעל-פה - כאשר אין קשורים, רחמנא ליצלן, אל התורה שבכתב והתורה שבעל-פה, אין כל מקום לתביעה ולבעלות על ארץ הקודש בכלל. שהיא שייכת, אם-כן, לעמים אחרים שהיו בה עד לפני מאה שנה או שבעים שנה." | ||
==זכות ארץ ישראל לעם ישראל== | ==זכות ארץ ישראל לעם ישראל== | ||
על טענת המערערים על זכות ארץ ישראל לעם ישראל אומר הרבי בשיחת פרשת לך לך, בשנת [[תשל"ח]] (מוגה): למרות שנדמה שישנם אומות עולם המערערים על חלקים מסויימים מארץ ישראל, ואף שטוענים "לסטים אתם" - אין מה להתחשב בהם, שכן, מכיון שהקב"ה בעצמו אומר "לזרעך נתתי את הארץ הזאת", הרי "כהמס דונג מפני אש גו' מפני אלקים". | על טענת המערערים על זכות ארץ ישראל לעם ישראל אומר הרבי בשיחת פרשת לך לך, בשנת [[תשל"ח]] (מוגה): למרות שנדמה שישנם אומות עולם המערערים על חלקים מסויימים מארץ ישראל, ואף שטוענים "לסטים אתם" - אין מה להתחשב בהם, שכן, מכיון שהקב"ה בעצמו אומר "לזרעך נתתי את הארץ הזאת", הרי "כהמס דונג מפני אש גו' מפני אלקים". | ||
שורה 38: | שורה 35: | ||
ד. בשעה שילכו בדרך זו - הנה לא רק שאומות העולם לא יערערו [ועל-אחת-כמה-וכמה שזה לא יעלה חס-ושלום בקרבנות כלל, גם לא נפש אחת מישראל (שנפש אחת היא עולם מלא), ואפילו לא בפצועים, חס-ושלום, באופן של "קטלא פלגא"], אלא אדרבה: זה יביא את ה"הללו את ה' כל גויים שבחוהו כל האומים, כי גבר עלינו חסדו גו'" - [וביחוד שבאים אנו כעת מחג הסוכות, ששבעה ימים רצופים (שבעת ימי ההיקף, הכוללים כל משך הזמן), ולאחר מכן - בשמיני (שומר ההיקף) עצרת ושמחת-תורה, אמרו הלל גמור] - שגם ה"גויים" וה"אומים" האומרים ומשבחים בגילוי לעין-כל, ש"גבר עלינו חסדו" ושחסד ה' התחזק "עלינו" (על כל בני ישראל שבכל רחבי תבל, וביחוד על בני ישראל הנמצאים בארץ אשר עיני ה' אלקיך מרשית השנה ועד אחרית שנה) - יסייעו לבני ישראל (לא רק במה שכבר הבטיחו, כי-אם) בכל הסיוע (בממון וכיוצא-בזה) שבני-ישראל עדיין זקוקים לו, מפני שעדיין נמצאים ישראל בגלות. | ד. בשעה שילכו בדרך זו - הנה לא רק שאומות העולם לא יערערו [ועל-אחת-כמה-וכמה שזה לא יעלה חס-ושלום בקרבנות כלל, גם לא נפש אחת מישראל (שנפש אחת היא עולם מלא), ואפילו לא בפצועים, חס-ושלום, באופן של "קטלא פלגא"], אלא אדרבה: זה יביא את ה"הללו את ה' כל גויים שבחוהו כל האומים, כי גבר עלינו חסדו גו'" - [וביחוד שבאים אנו כעת מחג הסוכות, ששבעה ימים רצופים (שבעת ימי ההיקף, הכוללים כל משך הזמן), ולאחר מכן - בשמיני (שומר ההיקף) עצרת ושמחת-תורה, אמרו הלל גמור] - שגם ה"גויים" וה"אומים" האומרים ומשבחים בגילוי לעין-כל, ש"גבר עלינו חסדו" ושחסד ה' התחזק "עלינו" (על כל בני ישראל שבכל רחבי תבל, וביחוד על בני ישראל הנמצאים בארץ אשר עיני ה' אלקיך מרשית השנה ועד אחרית שנה) - יסייעו לבני ישראל (לא רק במה שכבר הבטיחו, כי-אם) בכל הסיוע (בממון וכיוצא-בזה) שבני-ישראל עדיין זקוקים לו, מפני שעדיין נמצאים ישראל בגלות. | ||
==שלום עכשיו== | |||
במוצאי חג [[אחרון של פסח]] בשנת [[תשל"ח]] שמע הרב עלברג דברים חריפים מהרבי למצב הביטחוני בארץ ישראל, הוא סיכם את הדברים לעצמו והם פורסמו לאחר מכן ב[[שבועון כפר חב"ד]]{{הערת שוליים|גיליון 734}}. סיכום זה מהווה תמצית משנתו של הרבי בעניין האיסור להחזרת שטחים לערבים: | |||
מסירת השטחים נגרמת רק בגלל אלו שנותנים ל[[מנחם בגין]] סיוע "תורני" לדרכו · הרבי מעיד על עצמו שהוא "יהודי של [[שולחן ערוך]]" והענין ד"אל יבוש מפני המלעיגים" טבוע בנפשו, שכן כך ראה אצל אביו ואצל חמיו [[הרבי הריי"צ]] · מי שלוחם נגד "מיהו יהודי" לוחם גם נגד שלימות הארץ · תנועת "שלום עכשיו" היא הכי מסוכנת לעם ישראל וגרועה יותר מהמרגלים ויהיו מהם צרות צרורות שלא היו כמוהם לישראל. הרבי מבקש שאגודת הרבנים יפעלו בהסברה בחוזק ובכל התקיפות נגד התנועה שקמה לאחרונה ומכנים עצמם "שלום עכשיו", שלדעתו זו התנועה הכי מסוכנת לעם ישראל. וכך אמר: "כשקמים יהודים ומקימים תנועה שכל עניינה להחזיר את | |||
השטחים, על זה נאמר מהרסיך ומחריביך ממך יצאו. הם גרועים יותר בהרבה מהמרגלים, שהמרגלים פעלו מה שפעלו רק בתוך בני ישראל להחלישם, ועוד שרק אמרו להשאר במדבר, ואילו התנועה החדשה תפעל גם בקרב אומות העולם להסביר להם שהיהודים צריכים לוותר על ארץ הקודש, והם יוציאו דיבת הארץ רעה גם בפנים וגם בחוץ, ולכן | |||
סכנתם גדולה מאוד. וכנגדם צריכה אגודת הרבנים לפעול בהסברה ולעורר את כל מי שיש לו השפעה בכל הכוחות. ואם לא יפעלו בעוד מועד, יהיו מהם צרות צרורות שלא היו כמוהם לישראל. אינני רוצה לפתוח פה, אבל כל הארגונים והרבנים צריכים לדעת את האחריות הגדולה, כי הארגון הזה, אם לא ילחמו נגדו בתעמולה, יהיה בתוך תקופה קצרה שורש פורה ראש ולענה, אשר כל החכמים בישראל לא יצליחו לתקן את ההיזקים והקלקולים שלו". | |||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:וילחם מלחמות ה']] | [[קטגוריה:וילחם מלחמות ה']] |