יצחק יהודה ירוסלבסקי: הבדלים בין גרסאות בדף

עריכה
אין תקציר עריכה
(עריכה)
שורה 1: שורה 1:
[[תמונה:ירוסלבסקי הרב.jpg|left|thumb|250px|הרב ירוסלבסקי]]
[[תמונה:ירוסלבסקי הרב.jpg|left|thumb|250px|הרב ירוסלבסקי]]
הרב '''יצחק יהודה ירוסלבסקי''' הוא [[רב]] שכונת [[נחלת הר חב"ד]] בקרית מלאכי, אב בית הדין של קרית מלאכי ומזכיר [[בית דין רבני חב"ד]]. חבר ב[[המטה לשלום העם והארץ]] וב[[קונגרס הרבנים למען השלום]].
הרב '''יצחק יהודה ירוסלבסקי''' הוא [[רב]] שכונת [[נחלת הר חב"ד]] בקרית מלאכי, אב בית הדין של קרית מלאכי ומזכיר [[בית דין רבני חב"ד]]. חבר ב[[מטה לשלום העם והארץ]] וב[[קונגרס הרבנים למען השלום]].


הרב ירוסלבסקי נולד ב[[חודש תשרי]] בשנת [[תש"ג]] ב[[תל אביב]] לאביו הרב [[משה זאב ירוסלבסקי]]. בילדותו למד ב[[תלמוד תורה]] חב"ד בתל אביב. בבחרותו למד בישיבת [[תומכי תמימים לוד]] ו[[תומכי תמימים 770]]. בתקופת בחרותו אף סייע לאביו בהחזקת [[חדרי תורה אור]].
הרב ירוסלבסקי נולד ב[[חודש תשרי]] בשנת [[תש"ג]] ב[[תל אביב]] לרב [[משה זאב ירוסלבסקי]]. בילדותו למד ב[[תלמוד תורה]] חב"ד בתל אביב. בבחרותו למד בישיבת [[תומכי תמימים לוד]] ו[[תומכי תמימים 770]] ובקביל סייע לאביו בהחזקת [[חדרי תורה אור]].


נישא למרת שולמית (לבית הרב [[דב בעריש רוזנברג]]) ואחר החתונה עברו להתגורר ב[[כפר חב"ד]].
נישא למרת שולמית (לבית הרב [[דב בעריש רוזנברג]]) ואחר החתונה עברו להתגורר ב[[כפר חב"ד]].


הרב ירוסלבסקי הוא בין היחידים שזכו לקבל סמיכה לרבנות מרבה הראשון של כפר חב"ד, הרב [[שניאור זלמן גרליק]], הוסמך לרבנות ע"י הרב [[הירש בער]] ע"ה רבה של [[ויטבסק]], שקיבל סמיכה מאת הרב יצחק אייזיק בהר"ד מויטבסק, שהיה היחיד שזכה לקבל [[סמיכה לרבנות]] מאת [[אדמו"ר הזקן]].
הרב ירוסלבסקי הוא בין היחידים שזכו לקבל סמיכה לרבנות מרבה הראשון של כפר חב"ד, הרב [[שניאור זלמן גרליק]], הוסמך לרבנות על ידי הרב [[הירש בער]], רבה של [[ויטבסק]], שקיבל סמיכה מאת הרב יצחק אייזיק בהר"ד מויטבסק, שהיה היחיד שזכה לקבל [[סמיכה לרבנות]] מאת [[אדמו"ר הזקן]].


בשנת [[תשכ"ט]] נשלח בהוראת הרבי, יחד עם עוד כמה משפחות לייסד את [[נחלת הר חב"ד]]. הרב [[בנימין גורודצקי]] הציע לו לכהן כרב הקהילה ולאחר זמן קצר נענה להצעה. ב[[התוועדות]] ג' דסליחות של אותה שנה הוכתר על ידי ה[[משפיע]] ר' [[מענדל פוטרפס]] לרב השכונה.
בשנת [[תשכ"ט]] נשלח בהוראת הרבי, יחד עם שפחות נוספות, לייסד את שכונת [[נחלת הר חב"ד]] בקרית מלאכי. הרב [[בנימין גורודצקי]] הציע לו לכהן כרב הקהילה ולאחר זמן קצר נענה להצעה. ב[[התוועדות]] ג' דסליחות של אותה שנה הוכתר על ידי ה[[משפיע]] ר' [[מענדל פוטרפס]] לרב השכונה.


בסיום תפקידו של הרב [[חנוך גליצנשטיין]] כמזכיר בית דין רבני חב"ד, מינה אב-בית-דין הרב [[שלמה יוסף זווין]] את הרב ירוסלבסקי למחליפו. בתקופה מאוחרת יותר, חלו שינויים בהגדרת תפקיד המזכיר, בעקבות הוראת הרבי שלבית-דין יהיה הנהלה והמזכיר יהיה מעין 'ראש בין הדין'. בהנהלת בית הדין היו חברים גם: הרב [[דוד חנזין]] והרב [[מנחם מענדל גלוכובסקי]].
במהלך השנים מינה הרב [[שלמה יוסף זווין]] את הרב ירוסלבסקי למחליפו של הרב [[חנוך גליצנשטיין]], שהיה מזכיר [[בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש]], שמנה באותה תקופה גם את הרבנים [[דוד חנזין]] ו[[מנחם מענדל גלוכובסקי]]. בתקופה מאוחרת ובהוראת [[הרבי]], קיבל תפקיד המזכיר מעמד של כעין 'ראש בין הדין'.


בשנת [[תשנ"א]] שימש הרב ירוסלבסקי כיועץ וחבר בוועד המייסד של [[אגודת רבני חבר העמים]].
בשנת [[תשנ"א]] שימש הרב ירוסלבסקי כיועץ וחבר בוועד המייסד של [[אגודת רבני חבר העמים]]. בשנת [[תש"ע]] מונה הרב ירוסלבסקי לאב"ד העיר קרית מלאכי. בתהליך המינוי היה מעורב הרב חיים פינטו, רב העיר, והרב יוסף ישראל בלוי.


בשנת [[תש"ע]] מונה הרב ירוסלבסקי לאב"ד העיר קרית מלאכי. בתהליך המינוי היה מעורב הרב חיים פינטו, רב העיר, והרב יוסף ישראל בלוי.
==משפחתו==
 
*הרב [[שניאור זלמן ירוסלבסקי]] - רב קהילת חב"ד ב[[אלעד]].
בנו הרב [[שניאור זלמן ירוסלבסקי]] הוא רב קהילת חב"ד ב[[אלעד]].
 
==ראו גם==
* [[נחלת הר חב"ד]]


==לקריאה נוספת==
==לקריאה נוספת==