324
עריכות
אין תקציר עריכה |
מאין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''לבושים הצואים''' (או: '''בגדים הצואים''') הם תענוגי [[ | '''לבושים הצואים''' (או: '''בגדים הצואים''') הם תענוגי ה[[עולם הזה]] שה[[אדם]] מושקע בהם<ref>[[ליקוטי אמרים]] פרק ט'.</ref>, וכל [[מחשבה]] [[דיבור]] ו[[מעשה]] אשר אינו לה', הן שהוא מ[[סטרא אחרא]] והן שרק אינו לה'. הנם נקראים לבושים מפני שהאדם מוקף בהם מכל צדדיו, כמו [[לבוש]], [[בגד]], הלבושים הצואים הם גם כוחות ה[[טומאה]] וה[[קליפה]] שנוצרו על ידי [[עבירה|מעשיו הרעים]] של האדם, ומקיפים אותו אף הם מכל צדדיו, כלבוש אחד <ref>[[תניא|אגרת התשובה]] פרק ח'.</ref>. | ||
כאשר האדם [[אהבה|אוהב]] את תענוגות העולם, | כאשר האדם [[אהבה|אוהב]] את תענוגות העולם, ועובר עבירות, מולבש הוא בדרך ממילא בלבושים צואים. | ||
כיוון שהלבושים הצואים מקיפים את האדם מכל צדדיו, הם מונעים את התקשרות האדם עם [[עצמות ומהות|הקדוש ברוך הוא]], כיוון שרק כאשר האדם מופשט מענייני העולם הזה ותענוגיו וממעשיו הרעים, יכול הוא להתייחד עם [[הקדוש ברוך הוא]]. אך כאשר הוא מלובש בענייני העולם הזה, נותרים [[אני|הוא]] והקדוש ברוך כביכול כשני מציאויות נפרדות, ר"ל<ref>[[לקוטי תורה]] [[פרשת מטות]], [[ד"ה]] ואישה כי תדור פרק ג'.</ref> | כיוון שהלבושים הצואים מקיפים את האדם מכל צדדיו, הם מונעים את התקשרות האדם עם [[עצמות ומהות|הקדוש ברוך הוא]], כיוון שרק כאשר האדם מופשט מענייני העולם הזה ותענוגיו וממעשיו הרעים, יכול הוא להתייחד עם [[הקדוש ברוך הוא]]. אך כאשר הוא מלובש בענייני העולם הזה, נותרים [[אני|הוא]] והקדוש ברוך כביכול כשני מציאויות נפרדות, ר"ל<ref>[[לקוטי תורה]] [[פרשת מטות]], [[ד"ה]] ואישה כי תדור פרק ג'.</ref> |
עריכות