33,627
עריכות
אין תקציר עריכה |
(איחוד) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{חודש אב}} | {{חודש אב}} | ||
'''ט"ו באב''' הוא היום החמישה עשר ב[[חודש מנחם אב]] והוא יום שמחה שהשתווה ל[[יום כיפור]] - "לא היו ימים טובים לישראל כחמשה עשר באב ויום הכיפורים"<REF>[[תענית]] כו ע"ב.</REF>. | '''ט"ו באב''' הוא היום החמישה עשר ב[[חודש מנחם אב]] והוא יום שמחה שהשתווה ל[[יום כיפור]] - "לא היו ימים טובים לישראל כחמשה עשר באב ויום הכיפורים"<REF>[[תענית]] כו ע"ב.</REF>. ב[[גמרא]]<REF>[[בבא בתרא]] דף קכ"א ע"ב.</REF> נאמר שמיום זה והלאה, "דמוסיף - יוסיף" - מי שמוסיף בלימוד התורה מוסיפים לו על חייו. בשנת [[תש"נ]] עורר הרבי לפרסם הוראת חז"ל זו.<REF>[[שלשלת היחס]] עמ' 35.</REF> | ||
==אירועים ביהדות== | ==אירועים ביהדות== | ||
שורה 21: | שורה 22: | ||
==[[ימי חב"ד]]== | ==[[ימי חב"ד]]== | ||
*[[תקפ"ו]] - מרת [[חיה שרה (בת אדמו"ר האמצעי)|חיה שרה]], בת [[אדמו"ר האמצעי]], נישאה לרב [[אהרן אלכסנדרוב (חתן אדמו"ר האמצעי)|אהרן אלכסנדרוב]] משקלוב. | *[[תקפ"ו]] - מרת [[חיה שרה (בת אדמו"ר האמצעי)|חיה שרה]], בת [[אדמו"ר האמצעי]], נישאה לרב [[אהרן אלכסנדרוב (חתן אדמו"ר האמצעי)|אהרן אלכסנדרוב]] משקלוב. | ||
==מבט החסידות== | |||
ב[[חסידות]] מבואר<REF>ספר המאמרים מלוקט ח"ד עמ' שמד ואילך, מאמר ט"ו באב תשל"ה ועוד.</REF> שעיקר ענינו של היום הוא מצד עצמו ולא מצד הענינים שקרו בו, וכל זה שענינים אלו קרו ביום זה, הוא בגלל מעלתו של היום. | |||
ומעלתו של יום זה הוא שביום זה "קיימא סיהרא באשלמותא" (נמצאת הלבנה בשלמותה), והלבנה מבטאת את מלכותו של [[הקב"ה]], שבשעה שמלכותו של [[הקב"ה]] בשלימות הגילוי, גם הלבנה נראית בשלימות, וגילוי זה הוא ב[[ישראל]] ולכן מידת ה[[מלכות]] נקראת גם "כנסת ישראל" ("שכונס כל נשמות ישראל"), כי היא מקור נשמות ישראל. | |||
והמעלה שביום ט"ו בחודש זה, על ט"ו שבחודש אחר הוא ששלימות זו של מלכותו של [[הקב"ה]] בחודש זה, באה לאחר החיסרון של [[תשעה באב]], שבתשעה באב היה העלם מלכותו של [[הקב"ה]] עד כדי כך שיכל להיות שריפת [[בית המקדש]] ועד שטיטוס חשב ש"הרג את עצמו" ח"ו<REF>[[גיטין]] נו ע"ב.</REF>, שזה היה מצד העלם מלכותו של [[הקב"ה]] ולאחר מכן בט"ו באב נעשה שלימות של מלכותו של [[הקב"ה]] ושלימות שלאחר חיסרון היא שלימות גדולה יותר. | |||
בט"ו באב מתגלה בחינת [[אריך אנפין]] ו[[עתיק יומין]] - ע"י [[ה' חסדים|חמשת החסדים שלהם]] - כיוון שבט"ו באב ישנו מעין הגילוי דלעתיד לבוא - וה' החסדים נמשכים ל[[נוקבא]], ומשם אלינו{{הערה|ד"ה לא היו תשמ"ז.}}. | |||
==קישורים חיצונים== | ==קישורים חיצונים== |