אבימלך (כתר מלכות): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 9: שורה 9:
ובכדי שיהיה כח במדה זו להתפשט בבי"ע, להוותם ולמלוך עליהם, הוא רק על ידי הרצון שיש לו בזה, והוא בחינת "כתר", שהוא ה[[רצון]] וה[[תענוג]] שיש לו מ[[ביטול]] הנבראים אליו, שהוא ענין ההכתרה, שהעם מתמסר ומשתחוה למלך, ובזה גורמים שהמלך  יסכים ויתרצה למלוך עליהם.
ובכדי שיהיה כח במדה זו להתפשט בבי"ע, להוותם ולמלוך עליהם, הוא רק על ידי הרצון שיש לו בזה, והוא בחינת "כתר", שהוא ה[[רצון]] וה[[תענוג]] שיש לו מ[[ביטול]] הנבראים אליו, שהוא ענין ההכתרה, שהעם מתמסר ומשתחוה למלך, ובזה גורמים שהמלך  יסכים ויתרצה למלוך עליהם.


והוא כענין "[[אמרו לפני מלכיות כדי שתמליכוני עליכם]]"!
והוא כענין "אמרו לפני [[מלכיות]] כדי שתמליכוני עליכם"!


התעוררות רצון ה'  להוות ולהשפיע בנבראים ולמלוך עליהם, הוא ע"י עבודת האדם דאתכפיא סט"א (ע"ע), שהאדם כופה את מדותיו הרעות ומגרשן מלבו, ועי"ז מתעורר הקב"ה ברצון לברוא ולהחיות את הנבראים.
התעוררות [[רצון]] ה'  להוות ולהשפיע בנבראים ולמלוך עליהם, הוא ע"י עבודת האדם ד[[אתכפיא]] [[סט"א]] , שהאדם כופה את מדותיו הרעות ומגרשן מלבו, ועי"ז מתעורר הקב"ה ברצון לברוא ולהחיות את הנבראים.


ורצון זה נקרא בחינת אבימלך.
ורצון זה נקרא בחינת אבימלך.


אמנם על ידי העבודה ד[[אתהפכא סטרא אחרא ממרירו למתקא]], באים למעלה יותר, בבחינת "לפני אבימלך".
אמנם על ידי העבודה ד[[אתהפכא]] [[סטרא אחרא]] [[ממרירו למתקא]], באים למעלה יותר, בבחינת "לפני אבימלך".


ונרמז בתהילים: "[[לדוד בשנותו את טעמו לפני אבימלך ויגרשהו וילך]]".
ונרמז בתהילים: "[[לדוד בשנותו את טעמו לפני אבימלך ויגרשהו וילך]]".
41

עריכות

תפריט ניווט