41
עריכות
אין תקציר עריכה |
טראכט גוט... (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 9: | שורה 9: | ||
ובכדי שיהיה כח במדה זו להתפשט בבי"ע, להוותם ולמלוך עליהם, הוא רק על ידי הרצון שיש לו בזה, והוא בחינת "כתר", שהוא ה[[רצון]] וה[[תענוג]] שיש לו מ[[ביטול]] הנבראים אליו, שהוא ענין ההכתרה, שהעם מתמסר ומשתחוה למלך, ובזה גורמים שהמלך יסכים ויתרצה למלוך עליהם. | ובכדי שיהיה כח במדה זו להתפשט בבי"ע, להוותם ולמלוך עליהם, הוא רק על ידי הרצון שיש לו בזה, והוא בחינת "כתר", שהוא ה[[רצון]] וה[[תענוג]] שיש לו מ[[ביטול]] הנבראים אליו, שהוא ענין ההכתרה, שהעם מתמסר ומשתחוה למלך, ובזה גורמים שהמלך יסכים ויתרצה למלוך עליהם. | ||
והוא כענין "[[ | והוא כענין "אמרו לפני [[מלכיות]] כדי שתמליכוני עליכם"! | ||
התעוררות רצון ה' להוות ולהשפיע בנבראים ולמלוך עליהם, הוא ע"י עבודת האדם | התעוררות [[רצון]] ה' להוות ולהשפיע בנבראים ולמלוך עליהם, הוא ע"י עבודת האדם ד[[אתכפיא]] [[סט"א]] , שהאדם כופה את מדותיו הרעות ומגרשן מלבו, ועי"ז מתעורר הקב"ה ברצון לברוא ולהחיות את הנבראים. | ||
ורצון זה נקרא בחינת אבימלך. | ורצון זה נקרא בחינת אבימלך. | ||
אמנם על ידי העבודה ד[[אתהפכא סטרא אחרא ממרירו למתקא]], באים למעלה יותר, בבחינת "לפני אבימלך". | אמנם על ידי העבודה ד[[אתהפכא]] [[סטרא אחרא]] [[ממרירו למתקא]], באים למעלה יותר, בבחינת "לפני אבימלך". | ||
ונרמז בתהילים: "[[לדוד בשנותו את טעמו לפני אבימלך ויגרשהו וילך]]". | ונרמז בתהילים: "[[לדוד בשנותו את טעמו לפני אבימלך ויגרשהו וילך]]". |
עריכות