ספירת המלכות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 580 בתים ,  28 ביולי 2010
שורה 28: שורה 28:
'''מלכות דמלכות''' היא הבחינה האחרונה והחיצונית ביותר של כל ענין, המפשטת ונקלטת בבחינה פנימית אל חוצה לה. ענינה של [[ספירת המלכות]] בכללה הוא היחס לחוץ, וענינו של [[ספירת המלכות]] של [[ספירת המלכות]] הוא עצם החיות היוצאת מן הדבר.
'''מלכות דמלכות''' היא הבחינה האחרונה והחיצונית ביותר של כל ענין, המפשטת ונקלטת בבחינה פנימית אל חוצה לה. ענינה של [[ספירת המלכות]] בכללה הוא היחס לחוץ, וענינו של [[ספירת המלכות]] של [[ספירת המלכות]] הוא עצם החיות היוצאת מן הדבר.


===ענינה בעולמות===
מלכות דמלכות של [[עולם האצילות]] מתהווית להחיות של [[עולמות בי"ע]]. ממלכות דמלכות של [[עולם העשיה]] נמשכת ההשפעה לעולם הזה, [[עולם העשיה הגשמי]].
מלכות דמלכות של [[עולם האצילות]] מתהווית להחיות של [[עולמות בי"ע]].


ממלכות דמלכות של [[עולם העשיה]] נמשכת ההשפעה לעולם הזה, [[עולם העשיה הגשמי]].
==עליית המלכות==
'''עליית המלכות''' -  מ[[ספירת המלכות]] נמשך השפע לעולמות, כמו שכתוב "[[מלכותך מלכות כל עולמים]]". בזמן ה[[גלות]] נסתלקו ממנה האורות האלקיים ולכן בעולם נהיה צער הגלות.  


ב[[ביאת המשיח]] תעלה המלכות חזרה ותקבל את האור של [[פנימיות עתיק]], המורה על גילוי של הקב"ה בכבודו ובעצמו. מעין זה קורה בחמשה עשר באב ויום כיפור, וכן כשתשעה באב חל בשבת.
[[קטגוריה:ספירות|מלכות]]
[[קטגוריה:ספירות|מלכות]]

תפריט ניווט