חיים רפפורט: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 106 בתים ,  18 ביולי 2010
אין תקציר עריכה
(באמצע עריכה)
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
הרב '''חיים רפפורט''' הוא [[רב]], [[ר"מ]] וסופר; חבר הרבנות הראשית ל[[אנגליה]].
הרב '''חיים רפפורט''' הוא [[רב]], [[ר"מ]] וסופר; חבר הרבנות הראשית ל[[אנגליה]].


==ביגורפיה==
==ביוגרפיה==


נולד ב[[מנצ'סטר]] שב[[אנגליה]] בשנת [[תשכ"ג]], לאביו, שהיה רב בית כנסת הגדול במנצ'סטר.
נולד ב[[מנצ'סטר]] שב[[אנגליה]] בשנת [[תשכ"ג]], לאביו, שהיה רב בית כנסת הגדול במנצ'סטר.


בצעירותו למד בישיבות מנצ'סטר וגייטסהד, שם התקרב ל[[כ"ק אדמו"ר מלך המשיח]] ול[[חסידות חב"ד]]; הוא עבר ללמוד בישיבת [[תורת אמת]] שב[[ירולשים]], ולאחר מכן נסע ל[[קבוצה]] ל[[770]], שם [[סמיכה|הוסמך לרבנות]] על ידי הרב [[ישראל יצחק פיקרסקי]] והרב [[שניאור זלמן לבקובסקי]].  
בצעירותו למד בישיבות מנצ'סטר וגייטסהד, שם התקרב ל[[כ"ק אדמו"ר מלך המשיח]] ול[[חסידות חב"ד]]; הוא עבר ללמוד בישיבת [[תורת אמת]] שב[[ירושלים]], ולאחר מכן נסע ל[[קבוצה]] ל[[770]], שם [[סמיכה|הוסמך לרבנות]] על ידי הרב [[ישראל יצחק פיקרסקי]] והרב [[שניאור זלמן לבקובסקי]].  


בשנת [[תשמ"ז]] נישא לאשתו והחל ללמוד ב[[כול מנחם]] שע"י [[מזכירות אדמו"ר לשיט"א]] בק[[ראון הייטס]], בראשות הרב [[יוסף אברהם הלר]].
בשנת [[תשמ"ז]] נישא לאשתו והחל ללמוד ב[[כול מנחם]] שע"י [[מזכירות אדמו"ר שליט"א]] בק[[ראון הייטס]], בראשות הרב [[יוסף אברהם הלר]]. במהלך תקופה זו החל לערוך את הלקט [[דיני ראש חודש ע"פ מנהג חב"ד]], שזכה לעידוד רב מהרבי.


בשנת ה'[[תשמ"ט]] נבחר הרב רפפורט לשמש כראש כולל בלידס, שם שימש כראש הכולל עד שנת ה'[[תשנ"ד]], לאחר מכן שימש כחבר במועצת ברמינגהם, וכראש רבני ברמינגהם. בשנת ה'[[תשנ"ז]] מונה לרב בית הכנסת בעיר אילפורד שבאנגליה. מרבנות זו התפטר הרב רפפורט, ביחד עם חזן בית הכנסת אברהם לוין. מהלך זה הוביל למחלוקת גדולה על איגוד הקהילות של אנגליה, אודות מימון בתי הכנסת, בקהילות הקטנות של אנגליה. רפפורט ממעט לדבר על נושא זה.
בשנת [[תשמ"ט]] הוזמן על ידי [[יהודי]] לידס שב[[אנגליה]] לכהן כראש כולל שם, בתפקיד זה שימש עד שנת [[תשנ"ד]]; במהלך תקופה זו הוציא את ספרו על [[ראש חודש]], בהוצאת [[קה"ת]].


בשנת ה'[[תשנ"ח]] מונה הרב רפפורט כחבר הקבינט של הרב הראשי של אנגליה. וכיועץ הרב הראשי, לענייני אתיקה ורפואית יהודית. בשנת ה'[[תשס"ה]] הקים הרב רפופורט את מכון מעיין חיים, לחקירת "גישות ייחודיות" של לימוד ה[[תורה]]. הוא מרצה רבות במדעי ה[[יהדות]] בבתי הספר של איגוד הקהילות של אנגליה.
לאחר מכן מונה לראש רבני ברמינגהם; בשנת [[תשנ"ז]] מונה לרב בית הכנסת באילפורד; מתפקיד זה פרש כעבור מספר שנים עקב סכסוך. בשנת [[תשנ"ח]] מונה לחבר קבינט הרבנות ב[[אנגליה]] וכיועץ הרב הראשי לאתיקה יהודית. ב[[תשס"ה]] הקים את 'מכון חיים' לשיטות בלימוד [[תורה]].


בשנת ה'[[תשס"ב]] הוציא לאור רפפורט את ספרו "בעיית המשיח" כתגובה לספרו של דוד ברגר "[[הרבי]] ה[[מלך המשיח]] - שערוריית האדישות והאיום על אמונת ישראל".
הרב רפפורט מחלק את זמנו בין אנגליה ל[[ניו יורק]], שם הוא משמש כ[[ר"מ]] בישיבת [[חובבי תורה ניו יורק]].


כמו כן פרסם רפפורט מחקרים רבים במדעי היהדות, ומאמרים תורניים רבים המתפרסמים ב[[קובץ הערות וביאורים]]. כן הביע את הסתיגותו מתהליך שיבוט אנושי. בשנת 2010 פירסם מאמר תגובה למנחם פרידמן על ספרו על הרבי מליובאוויטש.
הוא מפרסם מזמן לזמן בבמות שונות ממאמריו ומחקריו ב[[תורה]] וב[[הלכה]], בעיקר ב[[קבוץ הערות וביאורים]] של ישיבת [[אהלי תורה קראון הייטס]].


בליובאוויטש הסתייגות חריפה מדיעותיו הלא נכונות, שהובעה על ידי הרבי במספר הזדמנויות, אם כי הרבי נהנה ממאמריו הגאוניים.
לרב רפפורט דעות ייחודיות ששנויות במחלוקת בקרב [[חסיד]]י [[חב"ד]].
[[קטגוריה:ידידים]]
 
==מספריו==
 
*[[לקט דיני ראש חודש ע"פ מנהג חב"ד]] - [[תשנ"ב]].
 
*בעיית המשיח - אודות עניין [[הרבי]] כ[[משיח]] - [[תשס"ב]].
 
*יהדות הומוסקסואליות מנקודת מבט חרדית אותנטית - [[תשס"ד]].
 
*[[סדר ברכת החמה]] - מהדורת [[תשס"ט]]{{הערה|מאמרו בקובץ זה עורר פולמוס בקרב חסידי חב"ד]].}}
 
{{הערות שוליים}}
{{ערך חסר}}
 
 
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר שליט"א|רפפורט חיים]]
12,624

עריכות

תפריט ניווט