שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 35 בתים ,  19:49, 14 ביולי 2010
אין תקציר עריכה
{{חצרות}}
[[קובץ:סקוליא.jpg|שמאל|ממוזער|250px|רבי דוד יצחק אייזיק מסקוליא]]
'''חסידות סקאליע''', מתייחסת ל[[בעל שם טוב]] הקדוש. האדמו"ר הראשון לבית סקאליע, הצדיק הקדוש רבי '''אליעזר חיים ראבינאוויטש''' זצ"ל, היה בן אחר בן להמגיד מזלאטשוב.
הרה"ק ר' הרבי יוסף מיאמפולי, היה בנו של הרה"ק ר' רבי המגיד [[יחיאל מיכל המגיד מזלאטשוב ]] זצוק"ל.
::* בנו היה ר' רבי יצחק ב"ר יוסף מיאמפאלא חתן הרה"ק ר' [[ברוך ממעזיבוז ממזיבוז]], בן בתו של מרן אור שבעת הימים ה[[בעל שם טוב]].
:::* בנו ררבי ברוך רבינוביץ' ברוך ראבינאוויטש מיאמפאלא.
:::: בנו ר' רבי אליעזר חיים ראבינאוויטש רבינוביץ' מיאמפאלא [[ניו יארקיורק]], יש אומרים שהוא היה האדמוה[[אדמו]] הראשון שהתיישב בארהב[[ארה]].
:::::בניו:
:::::*ר' רבי שמואל אברהם ראבינאוויטש רבינוביץ' מיאמפאלא-בראנזוויל (המכונה ידוע בשם "דער בראנזווילער) ".:::::*ר' רבי ברוך פנחס ראבינאוויטש רבינוביץ' מסקאליע חתן ר' רבי אשר ישעי' מקאולביסובישעיה מקולביסוב.
::::::*בני ר' שמואל אברהם מבראנזוויל;
::::::*ר' רבי ברוך , רב דק' דקהילת בני אברהם במינעסאטע.::::::*ר' רבי דוד יצחק מדיטרויט.
::::::*בני ר' ברוך פנחס מסקאליע;
::::::*ר' רבי דוד יצחק אייזיק ראבינאוויטש רבינוביץ' מסקאליע -וולימאבסבורג (נפטר [[תשל"ט]]).::::::*ררבי מיכל רבינוביץ' מיכל ראבינאוויטש.::::::*ררבי ישראל רבינוביץ' ישראל ראבינאוויטש מקישינוב-מיאמי.
הרב לייב ציוויאק , סבו של האדמו"ר מסקאליע שליט"א מצד אמו, היה אצל הרבי ב[[יחידות]] בי"ג תמוז [[תשמ”א]],<REF> כפי שמובא בספר "בצל החכמה", (ושם (עמ’ 149) מובא גם הסיפור עם האדמו”ר עצמו אך זה מגוחך, כי האדמו"ר עדיין לא נולד אז. יחידות זו נדפסה גם ב"הוספות" לשיחות קודש תשמ"א, עמ’ 770 ואילך.</REF> וסיפר שבשעה שיצא ה[[אדמו"ר הריי"צ]] ממאסרו בשנת [[תרפ"ז]], הורה לו האדמו"ר הקודם מסקאליע, הצדיק הקדוש רבי דוד יצחק אייזיק ראבינאוויטש זצ"ל לעבור לפני התיבה ל[[תפילת שחרית]], ואחר כך ציווה לו לומר [[הלל]] אחר [[שמונה עשרה]].
== מקורות ==
39,916

עריכות

תפריט ניווט