|
|
שורה 1: |
שורה 1: |
| {{תניא}} | | {{תניא}} |
| ==מבוא== | | ==מבוא== |
| {{פרק תניא|פרק=ב'|טקסט הפרק="עיין [[עץ חיים]] שער הנקודות ש"ח פ"ו שאין החזרת [[פנים בפנים]] כי אם על ידי [[מצות]] מעשיות דוקא. וטעם הדבר כי על ידי מע"ט גורם זיווג העליון וכו'. ולהבין אמאי מעשיות דוקא יובן ממה שנאמר בשער מ"ן ומ"ד כי צריך תחלה להעלות [[מים נוקבין]] ד[[נוקבא]] ד[[זעיר אנפין]] ו[[מים נוקבין]] ד[[נוקבא]] הן בחינת [[עשיה]] כמש"ש פ"א. והנה המע"ט נק' כסוח וקיצוץ הקוצים הנאחזים ב[[אחוריים]] שהן בחינת [[עשיה]] כמ"ש בשער מ"ז פ"ה והיינו על ידי העלאת הטוב הגנוז בהם המלובש ב[[מצות]] מעשיות למקורו לקדושת ה[[אצילות]] שכבר הובררה. ומה שנאמר שם ש[[אדם הראשון]] תיקן גם כן על ידי [[תפלה]] היינו על ידי אותיות הדבור דעקימת שפתיו הוי מעשה כי הן מ[[נפש החיונית]] שבגוף ודמו אשר שרשן מ[[נוגה]]. והנה הבירורים ד[[עשיה]] עולין ל[[יצירה]] על ידי [[שם ב"ן]] ומ[[יצירה]] ל[[בריאה]] ול[[אצילות]] כמ"ש בשער מ"ן דרוש י"א סי' ז'. ובזה יובן דהרהור לא עביד מידי כי בלי העלאת [[מים נוקבין]] מהמלכים שבנוגה אי אפשר להמשיך טיפי' מלמעלה לזווג זו"נ כי רוצה לינק מאמו ולא להשפיע למטה כמ"ש בשער מ"ן דרוש ב' ועיין זהר פ' פקודי דרמ"ד ע"ב דאית סדורא כו' לאסתכלא כו' והן כוונות ה[[תפלה]] ו[[ייחוד|יחודים]] עליונים ליודעים ומשיגים לאסתכלא כו' כי [[נר"ן]] שלהם עצמן הן [[מים נוקבין]] ב[[מסירות נפש]] על ה[[תורה]] וב[[נפילת אפים]] כנודע:"}} | | |
| | ==טקסט הפרק== |
| | {{פרק תניא|פרק=ב|טקסט הפרק={{תבנית:ספר התניא/קונטרס אחרון - פרק ב'}}}} |
|
| |
|
| ==סיכום== | | ==סיכום== |