39,916
עריכות
אין תקציר עריכה |
מ (←שיעור השתחויה) |
||
שורה 22: | שורה 22: | ||
של השתחוויה{{הערת שוליים|מודה אני לפניך מלך.}}, ואילו הענין ד״וכל בני ישראל רואים גו'״ אינו אלא ביטול סיבה צדדית שיכולה לעכב ולמנוע את ההשתחוויה, כלומר, מצד ההעלם וההסתר דמציאות העולם, הגוף ונה״ב, יכול להיות מניעה | של השתחוויה{{הערת שוליים|מודה אני לפניך מלך.}}, ואילו הענין ד״וכל בני ישראל רואים גו'״ אינו אלא ביטול סיבה צדדית שיכולה לעכב ולמנוע את ההשתחוויה, כלומר, מצד ההעלם וההסתר דמציאות העולם, הגוף ונה״ב, יכול להיות מניעה | ||
לענין ההשתחוויה, ולכן, כאשר ״וכל בני ישראל רואים ברדת האש וכבוד ה׳ על | לענין ההשתחוויה, ולכן, כאשר ״וכל בני ישראל רואים ברדת האש וכבוד ה׳ על | ||
הבית״ — אזי מתבטלת מניעה זו, ובמילא מתגלה מציאותו האמיתית של יהודי — ״ויכרעו אפים ארצה גו״׳, נמצא, שחציו השני של הפסוק | הבית״ — אזי מתבטלת מניעה זו, ובמילא מתגלה מציאותו האמיתית של יהודי — ״ויכרעו אפים ארצה גו״׳, נמצא, שחציו השני של הפסוק- "ויכרעו אפים | ||
ארצה | ארצה גו'", הוא העיקר והסיבה. ומכיון שהמרב"ם סובר כידוע להלכה{{הערת שוליים|הלכות גירושין סוף פרק ב'.}} שכל אדם מישראל רוצה לקיים את כל המצוות ולהתרחק מכל העבירות, לכם פוסק הרמב"ם כדיעה השניה. | ||
=== ביאורי הרבי === | === ביאורי הרבי === |
עריכות