מסכת יבמות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 9 בתים ,  22 ביוני 2010
אין תקציר עריכה
שורה 29: שורה 29:


== אשתו ארוסה לא מטמאת לו ==
== אשתו ארוסה לא מטמאת לו ==
בגמ'{{הערת שוליים|1=[[מכת יבמות]] כט, ב.}} איתא “אשתו ארוסה לא אונן ולא מטמא
בגמ'{{הערת שוליים|1=[[מסכת יבמות]] כט, ב.}} איתא “אשתו ארוסה לא אונן ולא מטמא
לה וכן היא לא אוננת ולא מטמאת לו”.
לה וכן היא לא אוננת ולא מטמאת לו”.
ופירש"י “ולא מיטמאת, אינה צריכה להתעסק
ופירש"י “ולא מיטמאת, אינה צריכה להתעסק
בו כו׳ כך שמעתי, ולי נראה ולא
בו כו׳ כך שמעתי, ולי נראה ולא
מיטמאה כגון ברגל שישראלים מוזהרים
מיטמאה כגון ברגל שישראלים מוזהרים
על הטומאה מובנבלתם לא תגעו”, . הרבי מדייק, שמזה
על הטומאה מובנבלתם לא תגעו”.  
 
הרבי מדייק, שמזה
מובן שהזהירות מטומאה ברגל אינה
מובן שהזהירות מטומאה ברגל אינה
משום הכניסה למקדש ועליה לרגל ו הבאת
משום הכניסה ל[[מקדש]] ועליה לרגל והבאת
עולת ראיה - שהרי [[נשים]] אינן
עולת ראיה - שהרי [[נשים]] אינן
מחוייבות בכל זה, דהוי מצוות עשה שהזמן גרמא: ועוד:
מחוייבות בכל זה, דהוי מצוות עשה שהזמן גרמא: ועוד:
שורה 43: שורה 45:
הכהן, והרי אזהרת טומאת מת שעל
הכהן, והרי אזהרת טומאת מת שעל
הכהן היא לא רק בארץ אלא גם בחו”ל
הכהן היא לא רק בארץ אלא גם בחו”ל
ואף שלא בזמן הבית. וא”כ מובן שגם זה
ואף שלא בזמן הבית. ואם כן מובן שגם זה
שהארוסה “לא מטמאת לו” (מצד החיוב
שהארוסה “לא מטמאת לו” (מצד החיוב
לטהר עצמו ברגל) היא גם ב[[חו"ל]] ואף
לטהר עצמו ברגל) היא גם ב[[חו"ל]], ואף
שלא בזמן הבית.{{הערת שוליים|1=ראה בהרחבה בערך [[מסכת ראש השנה]].}}
שלא בזמן הבית.{{הערת שוליים|1=ראה בהרחבה בערך [[מסכת ראש השנה]].}}
== יסודות בפרק האשה שנשאת ==
== יסודות בפרק האשה שנשאת ==


39,916

עריכות

תפריט ניווט