שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 170 בתים ,  09:55, 21 ביוני 2010
אין תקציר עריכה
[[הרב]] '''זימרוני זעליג ציק''' הינו [[שליח]] [[הרבי]] ומנהל [[בית חב"ד]] בעיר בת ים ויו"ר ארגון [[האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה]].
הרב זמרוני נולד במשפחה המשתייכת לזרם המזרחי. בצעירותו למד בישיבת בישיבה התיכונית שבמושב נחלים ולאחר מכן, . בעת שירותו הצבאי עשה את דרכו התקרב אל [[חסידות חב"ד]] ואל על ידי הרב טננביום שהיה באותו הזמן בצבא, ולמד איתו פרק מ[[ספר התניא]]. מהצבא עשה את דרכו אל [[פורטל:תומכי תמימים|ישיבות חב"ד]] ע"י הרב טננביום אשר היה באותו הזמן בצבא, וזאת לאחר שלמד איתו פרק תניא.
היה מתלמידיו המקורבים של ה[[משפיע]] הרב [[מאיר בליז'ינסקי]] ע"ה. לאחר פטירתו של הרב בליז'ינסקי, היה תלמידו של המשפיע הנודע ה[[משפיע]] הרב [[מענדל פוטרפס]] ע"ה, אשר אישר לו (בהוראת הרבי שליט"א) להניח ארבע ארבעה זוגות [[תפילין]]. בעבר עמד בראש ישיבת [[תומכי תמימים הדר התמימים בת ים (נסגר)|הדר התמימים בבת ים]]
הרב זמרוני מנחשוני הפעילות החב"דית בארץ ישראל; הוא פתח את הבעבר עמד בראש ישיבת [[בית חב"ד]] הראשון בארץ ישראל תומכי תמימים הדר התמימים בת ים (בשנת [[תשל"ו]], נסגר)|הדר התמימים בבת-ים), פתח את מאפיית המצות הראשונה לילדים, הוביל את ה[[טנק המבצעים]] הראשון (שהתחיל עם רכב רגיל ועליו רמקולים ובתוכו עשרות ספרי קודש) וגם את ה[[פדיון כפרות]] הראשון במעטפות.
לקראת אירועי הרב זמרוני פתח את ה[[בית חב"ד]] הראשון ב[[ארץ ישראל]] - בשנת [[תשל"ו]] בעיר בת-ים, פתח את מאפיית המצות הראשונה לילדים והוביל את ה[[טנק המבצעים]] הראשון (שהתחיל עם רכב רגיל ועליו רמקולים ובתוכו עשרות ספרי קודש). משנת [[תשס"ד]], מארגן כינוס לרגל [[יג' שבטבתמוז]] בעיר בת ים. בשנת [[תש"ע]] ארגן כינוס לרגל שישים שנות נשיאותו של [[הרבי]] בחל ב[[י' שבט]]. כמה ימים לפני התאריך, הוציא הרב [[גדליה אקסלרוד]] מכתב הקורא לא להשתתף בכינוס אותו מארגן הרב זמרוני, זאת בעקבות מעשים שהם - כדבריו -היפך ה[[שולחן ערוך]] (אכילה בצום שבעה עשר בתמוז{{הערת שוליים|1=[http://www.hageula.com/news/moshiach/3506.html רצו אין מתענים - בתחילת ימות המשיח] - באתר [[האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה]]}}, ביטול [[נפילת אפים]] והשקפה שגויה ב[[אחדות ה']]) ושראוי להטיל חרם על עושיהם. מכתב זה עורר הדים רבים בקרב חסידי חב"ד והרב זמרוני הוציא גלויי דעת בנושא{{הערת שוליים|http://www. hageula.com/news/moshiach/3294.html}}.  לקראת ג' תמוז תש"ע התפרסם פרסם וידיאו בו הרב זימרוני מצהיר שהוא צם בכל ד' הצומות שקבעו חז"ל ולא הורה מעולם לאדם שלא לצום{{הערת שוליים|1=[http://video.chabad.info/newvideo/video.php?id=1939 הרב ציק: יש לנהוג רק על פי השולחן ערוך] - [[חב"ד אינפו]]}}.
==ראו גם==

תפריט ניווט