ביטול: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 13 בתים ,  20 ביוני 2010
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
 
'''ביטול''' הוא מושג יסודי ב[[עבודה]] וב[[משכיל|השכלה]], שענינו העדר ענין ה[[ישות]], והעדר תפיסת מקום.  
'''ביטול''' הוא מושג יסודי ב[[עבודה]] וב[[השכלה]], שענינו העדר ענין ה[[ישות]], והעדר תפיסת מקום.  


== אופן הביטול ==
== אופן הביטול ==
שורה 11: שורה 10:
ביטול היש הוא התבטלות של נברא לבורא, עד כדי הפיכת רצון העצמי לרצונו של [[הקב"ה]], באופן שלמתבטל אין שום רצון משלו. דוגמא לכך הוא ביטול ה[[אבות]] ל[[הקב"ה]], שמהות ביטול זה הוא כביטול המרכבה לרוכב, שם נראה בבירור שלמרכבה אין שום דיעה אישית והיא כפופה לדעת הרוכב לגמרי.
ביטול היש הוא התבטלות של נברא לבורא, עד כדי הפיכת רצון העצמי לרצונו של [[הקב"ה]], באופן שלמתבטל אין שום רצון משלו. דוגמא לכך הוא ביטול ה[[אבות]] ל[[הקב"ה]], שמהות ביטול זה הוא כביטול המרכבה לרוכב, שם נראה בבירור שלמרכבה אין שום דיעה אישית והיא כפופה לדעת הרוכב לגמרי.


על פי תורת החסידות ישנם מספר דרגות בביטול היש: דרגתו של [[אברהם אבינו]] שאמר על עצמו ואני עפר ואפר, המורה על ביטול היש - "ונפשי עכפר לכל תהיה" - כעפר שהכל דורכים עליו, אם כי נשארת עדיין ישות מסוימת, שהיא מתבטלת כלפי הקב"ה. לעומת זאת [[משה רבינו]] אמר: "ונחנו מה" - ביטול גמור מכל וכל.
על פי [[תורת החסידו]]ת ישנם מספר דרגות בביטול היש: דרגתו של [[אברהם אבינו]] שאמר על עצמו ואני עפר ואפר, המורה על ביטול היש - "ונפשי עכפר לכל תהיה" - כעפר שהכל דורכים עליו, אם כי נשארת עדיין ישות מסוימת, שהיא מתבטלת כלפי הקב"ה. לעומת זאת [[משה רבינו]] אמר: "ונחנו מה" - ביטול גמור מכל וכל.


== ראו עוד ==
== ראו עוד ==


*[[אתכפיא]]
*[[אתכפיא]]
*[[קטגוריה:עבודת ה']]
[[קטגוריה:עבודת ה']]
[[קטגוריה:נפש]]
[[קטגוריה:נפש]]
39,916

עריכות

תפריט ניווט