232
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''סעודת שבת''' הינה סעודת מצווה, | '''סעודת שבת''' הינה סעודת מצווה, ועל פי [[הזוהר]] מי שמחסר אחד מסעודות שבת עונשו חמור. | ||
== מאכלי שבת == | == מאכלי שבת == | ||
שורה 6: | שורה 6: | ||
מאכלי שבת נחשבים לנעלים יותר אף מהמאכלים ב[[סעודת יום טוב]]. מאכלי שבת אינם מגשמים, לכן אין הם זקוקים לבירור. אין בה ״פרש שבתכם״ כפי שהדבר במאכלי יום טוב. | מאכלי שבת נחשבים לנעלים יותר אף מהמאכלים ב[[סעודת יום טוב]]. מאכלי שבת אינם מגשמים, לכן אין הם זקוקים לבירור. אין בה ״פרש שבתכם״ כפי שהדבר במאכלי יום טוב. | ||
ההבנה העמוקה יותר בהבדל שבין מאכלי יום טוב למאכלי שבת | ההבנה העמוקה יותר בהבדל שבין מאכלי יום טוב למאכלי שבת היא שבמאכלי יום טוב ישנה החומריות שהיא [[גשמיות]], שממנה בא ה"פרש חגיכם", ואילו מאכלי שבת למרות שהם בכל זאת גם כן גשמיים, אך אין בהם חומריות. | ||
למרות שמאכלי שבת אינם מגשמים | למרות שמאכלי שבת אינם מגשמים הם גם לא מזככים. ואדרבה, כשאוכלים את המאכלים ברצון, שרוצים בעונג שבמאכל ־ לרצות את העונג של המאכל - לא צריכים אפילו לא במאכלי שבת, כפי שהוסבר לעיל, שההבנה לפני האכילה והשתיה צריכה לפעול שלא לרצות בעונג הגשמי. | ||
אם האדם רוצה בעונג שבמאכלי השבת מוריד אותו המאכל עצמו ממהותו ר"ל, כסיפור הידוע מה[[בעל שם טוב]], | |||
שהראה לתלמידיו איך בליל שבת אוכל מישהו סעודת שבת לתאבון, שהוא נהנה מהבשר השמן, הרי ישב שור ליד השולחן ב[[בגדי שבת]]<REF>[[תורת שמואל ספר השיחות]] [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15795&hilite=7aa9bf69-9fb8-445c-9dee-84e8db4f434f&st=%D7%94%D7%9B%D7%A0%D7%94+%D7%9C%D7%AA%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%94&pgnum=148 עמ' 143]</REF>. | שהראה לתלמידיו איך בליל שבת אוכל מישהו סעודת שבת לתאבון, שהוא נהנה מהבשר השמן, הרי ישב שור ליד השולחן ב[[בגדי שבת]]<REF>[[תורת שמואל ספר השיחות]] [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15795&hilite=7aa9bf69-9fb8-445c-9dee-84e8db4f434f&st=%D7%94%D7%9B%D7%A0%D7%94+%D7%9C%D7%AA%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%94&pgnum=148 עמ' 143]</REF>. | ||
== יין בסעודת שבת == | |||
[[אדמו"ר הזקן]] מבאר כי עבודת השם על ידי [[יין]], היא בכמה אופנים ואחד מהם הוא השותה יין כדי לקיים מצות ענג [[שבת]] ו[[יום טוב]]. | [[אדמו"ר הזקן]] מבאר כי עבודת השם על ידי [[יין]], היא בכמה אופנים ואחד מהם הוא השותה יין כדי לקיים מצות ענג [[שבת]] ו[[יום טוב]]. |
עריכות