שמו של מלך המשיח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,550 בתים ,  13 ביוני 2010
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 20: שורה 20:
הרבי עצמו היה מזכיר שוב ושוב את הענין כי שמו של המשיח{{הערת שוליים|לפי אחת מהדיעות.}} הוא מנחם.
הרבי עצמו היה מזכיר שוב ושוב את הענין כי שמו של המשיח{{הערת שוליים|לפי אחת מהדיעות.}} הוא מנחם.


כאשר אחד מהחסידים פרסם את שמו של הרבי כמשיח, התייחס הרבי לענין בכתב יד קדשו, כי אין ענין לחפש מי הוא המשיח, רק להרבות באהבת ישראל, וקול וחומר שלא לעשות דברים בהיפך לזה.
=== נגד פרסום הענין ===


בהזדמנות{{הערת שוליים|שיחת ש"פ תזו"מ תשנ"א הערה 67 עיי"ש.}} הביא הרבי את מאמר הגמ' ממס' סנהדרין (המופיע לעיל), והוסיף "ואנן (חסידים) נעני' אבתרייהו (בנוגע לרבותינו נשיאנו, ובפרט כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו) - יוסף שמו, שנאמר ,,יוסיף א-דני שנית ידו גו' ואסף נדחי ישראל גו'", יצחק שמו, שנאמר ,,אז ימלא שחוק פינו"
כאשר אחד מהחסידים פרסם את שמו של הרבי כמשיח, התייחס הרבי לענין בכתב יד קדשו:
 
::''"אין כל חיוב כלל לחפש מיהו המשיח וכו´ אבל מ"ע מהת´ (=מצות עשה מהתורה) אהבת כאו"א (=כל אחד ואחד) מישראל, ושלילת המחלקת בתכלית ופשיטא שלא לעשות במזיד הפכו וד"ל (=ודי למבין).
 
=== בעד פרסום הענין ===
 
בהזדמנות{{הערת שוליים|שיחת ש"פ תזו"מ תשנ"א הערה 67 עיי"ש.}} הביא הרבי את מאמר הגמ' ממס' סנהדרין (המופיע לעיל), והוסיף:
 
::''"ואנן (חסידים) נעני' אבתרייהו (בנוגע לרבותינו נשיאנו, ובפרט כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו) - יוסף שמו, שנאמר ,,יוסיף א-דני שנית ידו גו' ואסף נדחי ישראל גו'", יצחק שמו, שנאמר ,,אז ימלא שחוק פינו".
 
בהזדמנות אחרת אמר הרבי:
 
::''...לפי סדר הקירבה אלינו משיח ([[מנחם מנדל שניאורסון|מנחם]] שמו) [[יוסף יצחק שניאורסון|יוסף יצחק]] ו[[שלום דובער שניאורסון|דובער]]{{הערת שוליים|1=שיחת פרשת משפטים תשנ"ב [http://torah4blind.org/hebrew/dm44.pdf עמוד 16, הערה מספר 148].}}
 
::''...ישנו מנחם – משיח צדקנו, מלך בן דוד, שבא כבשר ודם ויש לו עסק בתורה כדוד אביו, ומנהיג את כל העולם עד שינצח כל האומות כולם, ואז צועק כל העולם שזה משיח ודאי|{{הערת שוליים|1=[http://chabadworld.org/newvideo/video.php?id=1432 וידאו] מהדברים, ב[[יידיש]] עם כתוביות ב[[אנגלית]].}}
 
בנוסף לכך, בשיחה משנת תשנ"א {{הערות שוליים|1=[http://otzar770.com/ שיחת ש"פ תזו"מ, ו' אייר תשנ"א, עמוד 159 הערה 67].}} מדבר הרבי במפורש על '''מעלת''' העיסוק בזיהוי המשיח של חסיד כלפי רבו והרבי עושה זאת בפועל על ידי התאמת פסוקים העוסקים במשיח והתאמתם לרבו-חותנו.
 
=== סיכום הדברים ===


יש המביאים ראיה מדברי הרבי כי אין ענין כלל לחקור מי הוא המשיח, אם כי יש דוחים זאת בטענה שאין למידים מהוראה חד פעמית של הרבי שנאמרה למי שהפיץ את שמו של הרבי תוך כדי היפך הענין של [[אהבת ישראל]], ובפרט לאחר שראינו עידודיו הרבי של הרבי לפרסום זהותו כמלך המשיח. ראיה נוספת היא דברי הגמרא סנהדרין, שברור שאין דבריו של הרבי סותרים אותה.  
יש המביאים ראיה מדברי הרבי כי אין ענין כלל לחקור מי הוא המשיח, אם כי יש דוחים זאת בטענה שאין למידים מהוראה חד פעמית של הרבי שנאמרה למי שהפיץ את שמו של הרבי תוך כדי היפך הענין של [[אהבת ישראל]], ובפרט לאחר שראינו עידודיו הרבי של הרבי לפרסום זהותו כמלך המשיח. ראיה נוספת היא דברי הגמרא סנהדרין, שברור שאין דבריו של הרבי סותרים אותה.  
119

עריכות

תפריט ניווט