14,734
עריכות
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
שורה 35: | שורה 35: | ||
באחת השיחות הזכיר הרבי את המשקפיים: לגבי [[שבת חזון]] בה "מראין לכל אחד ואחד המקדש דלעתיד" באופן של "מחזה", היינו, שהראייה היא על-ידי עניין של לבוש – אין זה שולל את עניין הראייה המוחשית, כי גם כאשר הראייה היא על-ידי לבוש, הרי הוא רואה את עצם ומהות הדבר בראייה מוחשית. ובדוגמת הראייה על-ידי "משקפיים": אף-על-פי שהראייה על-ידי "משקפיים" היא על-ידי לבוש של זכוכית – הרי על-ידי זה רואה האדם את עצם ומהות הדבר בראייה מוחשית (ולכן מותר להרכיב "משקפיים" ביום השבת, מאחר שעל-ידי זה יכול האדם (הזקוק לזה) לראות כדבעי). וכמובא באחרונים שהראייה על-ידי משקפיים נחשבת לראייה מוחשית בנוגע לעניינים שבהם צריך להיות ראייה מוחשית{{הערה|ש"פ דברים, שבת חזון תשמ"ב, בלתי מוגה.}}. | באחת השיחות הזכיר הרבי את המשקפיים: לגבי [[שבת חזון]] בה "מראין לכל אחד ואחד המקדש דלעתיד" באופן של "מחזה", היינו, שהראייה היא על-ידי עניין של לבוש – אין זה שולל את עניין הראייה המוחשית, כי גם כאשר הראייה היא על-ידי לבוש, הרי הוא רואה את עצם ומהות הדבר בראייה מוחשית. ובדוגמת הראייה על-ידי "משקפיים": אף-על-פי שהראייה על-ידי "משקפיים" היא על-ידי לבוש של זכוכית – הרי על-ידי זה רואה האדם את עצם ומהות הדבר בראייה מוחשית (ולכן מותר להרכיב "משקפיים" ביום השבת, מאחר שעל-ידי זה יכול האדם (הזקוק לזה) לראות כדבעי). וכמובא באחרונים שהראייה על-ידי משקפיים נחשבת לראייה מוחשית בנוגע לעניינים שבהם צריך להיות ראייה מוחשית{{הערה|ש"פ דברים, שבת חזון תשמ"ב, בלתי מוגה.}}. | ||
בשנת תנש"א החל הרבי להרכיב משקפיים חדשות. מספרים שהאופטיקאי הביא לרבי כמה סוגים של מסגרות לבחירה, והרבי ענה שרוצה משקפיים שהם לא מן האופנה | בשנת תנש"א החל הרבי להרכיב משקפיים חדשות. מספרים שהאופטיקאי הביא לרבי כמה סוגים של מסגרות לבחירה, והרבי ענה שרוצה משקפיים שהם לא מן האופנה האחרונה{{הערה|דרך תמים עמ' 231.}}. | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:לבושים]] | [[קטגוריה:לבושים]] |