איסור הסרת בדי הארון: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "<ref>" ב־"{{הערה|"
מ (החלפת טקסט – "</ref>" ב־"}}")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
מ (החלפת טקסט – "<ref>" ב־"{{הערה|")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
 
שורה 19: שורה 19:
"בדים" (של הארון) מפורש בזוהר שהוא מלשון "יחידים" (כמו ש"כתונת '''בד'''" שהוא פשתן, ונקרא "בד" כי הם גדילים אחד אחד). יוצא אם כן ש"בדי הארון" מרמזים בעולמות העליונים על עולם האחדות, ופשיטות ה[[עצמות א"ס ברוך הוא]], ו[[בעבודת האדם]] הוא ה[[רצון פשוט]] להקב"ה, והתמסרות בביטול גמור להקב"ה.
"בדים" (של הארון) מפורש בזוהר שהוא מלשון "יחידים" (כמו ש"כתונת '''בד'''" שהוא פשתן, ונקרא "בד" כי הם גדילים אחד אחד). יוצא אם כן ש"בדי הארון" מרמזים בעולמות העליונים על עולם האחדות, ופשיטות ה[[עצמות א"ס ברוך הוא]], ו[[בעבודת האדם]] הוא ה[[רצון פשוט]] להקב"ה, והתמסרות בביטול גמור להקב"ה.


הארון הוא מי ש[[תורתו אומנותו]] (כמו [[רשב"י]]), ואצלו יש כל בחינות אלו בתמידות - לא יסורו ממנו<ref>[https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=31680&st=&pgnum=171 סה"מ תרס"ה ע' קס"ג-קס"ד].}}.
הארון הוא מי ש[[תורתו אומנותו]] (כמו [[רשב"י]]), ואצלו יש כל בחינות אלו בתמידות - לא יסורו ממנו{{הערה|[https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=31680&st=&pgnum=171 סה"מ תרס"ה ע' קס"ג-קס"ד].}}.


=== תמכין דאורייתא ===
=== תמכין דאורייתא ===
שורה 26: שורה 26:
כי הטבעות של הארון הם אלו שתמיד תומכין ב[[תלמידי חכמים]], לכל צרכם, כמו הטבעות שקבועים בארון.
כי הטבעות של הארון הם אלו שתמיד תומכין ב[[תלמידי חכמים]], לכל צרכם, כמו הטבעות שקבועים בארון.


ובדי הארון הם הבעלי עסק, ויש להם גם זכות התורה של אלו שלומדים תורה, כמו ש[[יששכר]] ו[[זבולון]] עשו שותפות, ותורתו של ישכר הוא גם של זבולון<ref>ד"ה פדה בשלום תרפ"ז.}}.
ובדי הארון הם הבעלי עסק, ויש להם גם זכות התורה של אלו שלומדים תורה, כמו ש[[יששכר]] ו[[זבולון]] עשו שותפות, ותורתו של ישכר הוא גם של זבולון{{הערה|ד"ה פדה בשלום תרפ"ז.}}.


=== קביעות עיתים לתורה ===
=== קביעות עיתים לתורה ===
ה[[צמח צדק]] מבאר שענין הארון הוא [[לימוד התורה]], והרי יש חובה לקבוע עיתים ללמוד תורה, אך הקביעות צריכה להיות קביעות בנפש. ועל כל יש בדי הארון ולא יתורו ממנו, בכדי שאם משום מה לא יצא לו הקביעות בלימוד התורה, יהיה מיד מוכן להעביר אותו לזמן אחר (להשלים את הזמן הקבוע שהחסיר)<ref>[[אור התורה]]{{מקור}}.}}.
ה[[צמח צדק]] מבאר שענין הארון הוא [[לימוד התורה]], והרי יש חובה לקבוע עיתים ללמוד תורה, אך הקביעות צריכה להיות קביעות בנפש. ועל כל יש בדי הארון ולא יתורו ממנו, בכדי שאם משום מה לא יצא לו הקביעות בלימוד התורה, יהיה מיד מוכן להעביר אותו לזמן אחר (להשלים את הזמן הקבוע שהחסיר){{הערה|[[אור התורה]]{{מקור}}.}}.


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:בית המקדש]]
[[קטגוריה:בית המקדש]]
[[קטגוריה:מצוות]]
[[קטגוריה:מצוות]]

תפריט ניווט