27,714
עריכות
מ (החלפת טקסט – "</ref>" ב־"}}") |
מ (החלפת טקסט – "<ref>" ב־"{{הערה|") |
||
שורה 14: | שורה 14: | ||
טהרת המחט מטומאה היא במקוה טהרה, אך בדרך כלל לא רוצים להכניס אותה לעומק המים, כדי שלא יאבדו אותה, אלא שמים אותה על "מעלת המערה" (מדריגת העליונה של מדריגות המקוה), ומוליכים ומביאים במים, ומיד כשעבר גל מהמים נהייה טהורה. | טהרת המחט מטומאה היא במקוה טהרה, אך בדרך כלל לא רוצים להכניס אותה לעומק המים, כדי שלא יאבדו אותה, אלא שמים אותה על "מעלת המערה" (מדריגת העליונה של מדריגות המקוה), ומוליכים ומביאים במים, ומיד כשעבר גל מהמים נהייה טהורה. | ||
בעבודת האדם, זה הולך על עבודת האדם באופן של [[רצוא ושוב]]. וגם מורה על עבודת האדם בשתי הקצוות, לא רק כפי טבע נפשו, כי אם גם בקצה השני, מחמת הביטול שלו לקיים רצונו של הקדוש ברוך הוא | בעבודת האדם, זה הולך על עבודת האדם באופן של [[רצוא ושוב]]. וגם מורה על עבודת האדם בשתי הקצוות, לא רק כפי טבע נפשו, כי אם גם בקצה השני, מחמת הביטול שלו לקיים רצונו של הקדוש ברוך הוא{{הערה|[https://drive.google.com/file/d/1TDdiL1p7XPtwe6I82JWZJTTCWQZ8WQcN/view סה"מ מלוקט ח"ד ע' קסא, בהוס' לסה"ש תש"נ ח"ב, תו"מ התוועדויות תש"נ ח"ב (ע' 290) (הדרן על סדר הלימוד ליארצייט (פכ"ד דכלים ופ"ז דמקוואות))]. וש"נ.}}. | ||
== בחסידות == | == בחסידות == | ||
שורה 21: | שורה 21: | ||
== פתחו לי == | == פתחו לי == | ||
אמרו רז"ל | אמרו רז"ל{{הערה|ראה שהש"ר פ"ה, ב [ב]. וראה לקו"ש ח"א ע' 191 הערה 17. וש"נ.}} "פתחו לי כחודו של מחט ואני אפתח לכם כפתחו של אולם". | ||
במאמר חז"ל זה ישנםש שני גירסאות: | במאמר חז"ל זה ישנםש שני גירסאות: | ||
שורה 37: | שורה 37: | ||
וזהו שחודה של מחט מורה על [[מסירות נפש]], שאין בו שטח והתרחבות כלל, לא ביאור והסבר בשכל שבמוח, ולא ביאור והסבר במדות שבלב, ולא ביאור והסבר באיזה ענין שיהיה, כי אם נקודה בעלמא, ללא אורך רוחב ועומק כלל, שזהו המסירה ונתינה לגמרי, ללא התפשטות כלל, אבל זוהי נקודה שבה מונח הוא לגמרי בכל העצם וההתפשטות שלו. ונקודה זו עושה נקב במחיצה של ברזל המפסקת בין ישראל לאביהם שבשמים. | וזהו שחודה של מחט מורה על [[מסירות נפש]], שאין בו שטח והתרחבות כלל, לא ביאור והסבר בשכל שבמוח, ולא ביאור והסבר במדות שבלב, ולא ביאור והסבר באיזה ענין שיהיה, כי אם נקודה בעלמא, ללא אורך רוחב ועומק כלל, שזהו המסירה ונתינה לגמרי, ללא התפשטות כלל, אבל זוהי נקודה שבה מונח הוא לגמרי בכל העצם וההתפשטות שלו. ונקודה זו עושה נקב במחיצה של ברזל המפסקת בין ישראל לאביהם שבשמים. | ||
ונקודת מסירות נפש זו, היא התוכן מה שהקב"ה אומר ומבקש "פתחי לי", שעל ידי זה "אני אפתח לכם פתחו של אולם" | ונקודת מסירות נפש זו, היא התוכן מה שהקב"ה אומר ומבקש "פתחי לי", שעל ידי זה "אני אפתח לכם פתחו של אולם"{{הערה|מ[https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/4280124 ד"ה בלילה ההוא, פורים תש"כ]. וש"נ.}}. | ||
== קישורים חיצונים == | == קישורים חיצונים == |