קוצי דשערי - ת"י נימין: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מ (Mdafula העביר את הדף חד קווצי דשערי לשם קוצי דשערי - ת"י נימין: הערך נכתב מחדש, הורחב והושלמו מקורות)
אין תקציר עריכה
 
שורה 8: שורה 8:
'''ת"י נימין''': אמנם עצם ההשפעה היא מאריך אנפין לזעיר אנפין (היינו, מהמידות שב[[כתר]] למידות ד[[אצילות]]), אבל בפועל היא נמשכת דרך ה[[מוחין]] וע"י ה[[דעת]]. על פי הקדמה זו יובן, שהמספר 31 הוא ההשפעה הכללית שמצד אריך אנפין. אבל אחרי מעבר המוחין, ההשפעה שנמשכת בפועל מהמוחין למדות (ע"י הדעת) היא על ידי '''ת"י (410) נימין''' (שערות דקות){{הערה|מאמרים תקס"ה, עמ' רפא.}}. הרמז להשפעה זו הוא בסדר הקדושה (שאומרים ישראל והמלאכים "קדוש קדוש קדוש"): קדוש בגימטריה 410, ושלוש פעמים קדוש הם המשכת הקדושה של אריך אנפין במידות של שלושת ה[[עולמות]] [[בריאה]], [[יצירה]] ו[[עשיה]]. היינו: א"ל הוי' – בבריאה, א"ל שד"י – ביצירה, א"ל אדנ"י – בעשיה{{הערה|תו"א משפטים עו ג', מאמרים תקס"ט עמ' רי"ב (בהוצאה הישנה עמ' קצה), ילקוט לוי"צ על התורה בכמה מקומות ועוד.}}.
'''ת"י נימין''': אמנם עצם ההשפעה היא מאריך אנפין לזעיר אנפין (היינו, מהמידות שב[[כתר]] למידות ד[[אצילות]]), אבל בפועל היא נמשכת דרך ה[[מוחין]] וע"י ה[[דעת]]. על פי הקדמה זו יובן, שהמספר 31 הוא ההשפעה הכללית שמצד אריך אנפין. אבל אחרי מעבר המוחין, ההשפעה שנמשכת בפועל מהמוחין למדות (ע"י הדעת) היא על ידי '''ת"י (410) נימין''' (שערות דקות){{הערה|מאמרים תקס"ה, עמ' רפא.}}. הרמז להשפעה זו הוא בסדר הקדושה (שאומרים ישראל והמלאכים "קדוש קדוש קדוש"): קדוש בגימטריה 410, ושלוש פעמים קדוש הם המשכת הקדושה של אריך אנפין במידות של שלושת ה[[עולמות]] [[בריאה]], [[יצירה]] ו[[עשיה]]. היינו: א"ל הוי' – בבריאה, א"ל שד"י – ביצירה, א"ל אדנ"י – בעשיה{{הערה|תו"א משפטים עו ג', מאמרים תקס"ט עמ' רי"ב (בהוצאה הישנה עמ' קצה), ילקוט לוי"צ על התורה בכמה מקומות ועוד.}}.


==ראו גם==
*[[קוצין נימין שערות]]
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:אריך אנפין]]
[[קטגוריה:אריך אנפין]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
[[קטגוריה:קבוצות מושגים בחסידות]]
[[קטגוריה:קבוצות מושגים בחסידות]]
31,664

עריכות

תפריט ניווט