דוד יעקב גלייזר: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 3: שורה 3:


==תולדות חיים==
==תולדות חיים==
נולד ב[[ניו יורק]] בשנת תש"ז לאביו ר' מיכאל ואמו חיה ביילא משפחה מסורתית. בצעירותו התעסק בלימודי יוגה ורגיעה רוחנית וחיפש אחר זאת בכתות בודהיסטיות שונות, בשנת [[תשכ"ה]] נחשף לעולמה של היהדות. תחילה אצל הרב [[שלמה קרליבך]] ששלח אותו לארץ הקודש שם נכנס ללמוד אצל הרב [[שניאור זלמן גפני]] ב[[ישיבת אור תמימים]] ב[[כפר חב"ד]] למשך שלוש שנים.


התחתן עם רעייתו מרת נורית בת ר' מנחם מענדל וחנה כרמלי. תחילה התגוררו ב[[צפת]] ובהמשך בהוראת הרבי עברו להתגורר ב[[נחלת הר חב"ד]], שם שימש כמלמד דרדקי בחיידר.
ר' דוד יעקב הלוי גלייזר, נולד בשנת תש“ז (1947) בברוקלין שבניו יורק, סמוך לקראון
הייטס, אשר בו '770', המרכז העולמי של הרבי מליובאוויטש וחסידי חב"ד. אולם רק לאחר עשרים ושמונה
שנים – ודווקא בהיותו בארץ ישראל, שמע לראשונה על הרבי וחב"ד.
המחבר עבר מסלול בלתי שגרתי לחלוטין עד שעלה על דרך המלך. ניתן לומר עליו את מאמר חז"ל: "זרוק
חוטרא לאווירא אעיקריה קאי" (זרק מקל לאוויר, הוא יסתובב ויסתובב, ובסוף - ייפול על שורשו): למד
פסיכולוגיה התנהגותית וקלינית, וביצע מחקרים לדוקטורט על גלי המוח התורמים להרגעת האדם על
ידי משוב (bio-feedback), ומתוך כך החל להתמסר ללימודי יוגה ומדיטציה ב"אשרם" (מרכז יוגה) ליד
Village Greenwich במנהטן, ולאחר מכן עבר לגור וללמוד ב"אשרם" המרכזי בס. פרנסיסקו שבקליפורניה.
שם התמחה בנושא, והפך למורה ליוגה.
אך ככל שרצה להתמסר ליוגה בכל מאודו (מה שיכול להוביל בסופו של דבר לעבודה זרה), "הניצוץ
היהודי" הפריע לו ולא נתן מנוחה, עד שדווקא אז פגש את ר' שלמה קרליבך ע"ה. מטרתו של ר' דוד
בפגישה זו הייתה להפריך את היהדות וזאת כדי להשקיט את מצפונו היהודי שהפריע לו להיות שלם עם
דרכו החדשה, היות והיוגה יצרה אצלו רגש מוטעה של (כאילו) דבקות באלוקות, ודרך היהדות נראתה לו
כמסע תרבותי מיושן, ותו לא.
אך בבית של ר' שלמה מצא חום, דאגה אישית, שמחה ואחדות. לאחר שששה שם כשנה וחצי וטייל עם  
ר' שלמה והפיץ יוגה במקומות שר‘ שלמה הפיץ יהדות, בשנת תשל“ד (1974), ר' שלמה שלח אותו בחכמתו
לארץ הקודש בהסבירו ש"ארץ ישראל צריכה מורה טוב ליוגה...".
לאחר שהגיע לארץ, המשיך ר‘ דוד את חיפושו הארוך והמעמיק בנבכי נשמתו, בדרכים שונות ומגוונות.
בהשגחה פרטית הגיע לכותל המערבי ושם הוזמן לישיבה ליטאית לבעלי תשובה, ומסר שם שיעורי יוגה
לכל הישיבה – כולל ראש הישיבה – לפני תפילת שחרית, אך גם שם לא מצא עדיין את אשר חיפש, ונפשו
לא מצאה מנוח... עד שבהשגחה פרטית בלתי רגילה הגיע לכפר חב"ד, והכיר את הרב שניאור זלמן שי'
גפני – שליחו של הרבי להקמת ישיבה לבעלי תשובה דוברי אנגלית. הייתה זו ’אהבה ממבט ראשון‘. שם,
בשלוש השנים ’הנפלאות ביותר‘ של חייו, למד תורה בדרך חיים ספוגה בהשקפה וחיות חסידית. הוא החל
להבין את מה שמבארת תורת החסידות כי "רצוא" (דבקות למעלה) אינו ביטול אמיתי והתחברות לאלוקות,
אלא ”הרגש עצמו“ ורגש ישות וגאווה (כפי שהיה ביוגה); עיקר הביטול הוא "השוב" דווקא - קיום מצוות
כאן למטה, על מנת לגלות אלוקות בעולם הזה - היפך הכוונה של היוגה.
הקשר האישי הראשון שלו עם הרבי החל כאשר בשנת תשל"ח (1978) ביקש רשות לנסוע ולפגוש את הרבי
וכן לחפש שידוך באמריקה. תוך יומיים קיבל ר‘ דוד תשובה טלפונית ממזכירות הרבי – בשם הרבי: "אין
לך רשות לבוא לכאן עד שתהיה חתן תחילה. בדיקת תפילין". התברר שהתפילין היו פסולות מלכתחילה,
ואכן שבועיים לאחר החלפת הפרשיות – מצא את זיווגו שתחי', ולאחר החתונה נסעו ביחד לרבי והתקבלו
ליחידות.
ר' דוד המשיך את לימודיו אצל הרב גפני עוד ארבע שנים ב'כולל אברכים' בכפר חב"ד, ואז עבר לצפת
כדי להמשיך בלימודיו ב'כולל' שם, אלא, ש'הרוח הצפונית' 'תפסה' אותו, והוא הלך "לבדוק" את שיטת
ברסלב (כמובא בפנים הספר שלו "יין המשומר"). למרות שהוא נהנה מהניסיון שם במשך חמש שנים, בסופו של דבר חזר
הביתה, לחסידּות חב"ד, עם הערכה גבוהה יותר אליה.
כעבור עוד שמונה שנות לימודים, בשנת תש"נ (1990), קיבל ר' דוד שוב הוראה טלפונית ממזכירּות
הרבי: "לעבור לנחלת הר חב"ד [השכונה שהרבי הקים בקרית מלאכי בשנת תשכ"ט (1969)] ולהכניס ילדינו
במוסדות חב"ד". שם הוא המשיך את לימודיו בכולל ערב עוד 25 שנה, ושימש כמלמד לתינוקות של בית רבן
בגַנים במשך 17 שנה. בהמשך לכך, השקיע את כל זמנו ומרצו ב'מבצעים' של הרבי, בעיקר ב'ביקורי בית'
חדורים בענייני משיח וגאולה, עסק בקביעות ב'מבצע תפילין', ומסר שיעורי חסידות בנושא משיח וגאולה.
ב"שנת הארבעים" של הרבי, תש"נ - תנש"א (1991-1990) נערך "מבצע" להדפסת 40 ספרי תניא ב-40
יישובים מעבר ל"קו הירוק", ור' דוד קנה את הזכות להדפיס את ספר התניא ביישוב נחליאל. כאשר הביא
עותק אחד של התניא שנדפס שם לרבי, ב"חלוקת דולרים לצדקה" בצום גדליה תנש"א, בירך אותו הרבי:
"הצלחה רבה, והפצת המעיינות חּוצה מקרבת ביאת משיח. אזי נעלה כולנו אליכם לארץ הקודש".


במשך שנים היה פעיל מרכזי ב[[בית משיח קריית מלאכי]]. כיום נמנה על קהילת חב"ד המתפללים בבית כנסת "תפארת אליעזר" שב[[נחלת מנחם]]. פעילותו ב[[הפצת המעיינות]] כוללת ביקורי-בית בכל איזור [[קרית מלאכי]] והקיבוצים שבסביבה.
לפני כ-15 שנים, כשהרב גפני שי' ביקש שמישהו מתלמידיו יעלה על הכתב זיכרונות מהישיבה, לקח ר'
 
דוד את המשימה על עצמו, וכעבור כחצי שנה יצא ספרו הראשון באנגלית:
הרב גלייזר ידוע בחיות הרבה שיש לו בלימוד שיחות ה[[דבר מלכות]] והוא בקי בהן באותיותיהן ובהערות עם המראי מקומות. מהמארגנים של השיעור השבועי בדבר מלכות ב[[נחלת הר חב"ד]].
."MEMORIES OF THE YESHIVA WITH GAFNE RAV"
כאשר גילה שיש לו חוש בכתיבה, החל לאסוף סיפורים מה'מבצעים' שלו, מהתוועדויות, ומדברי חסידּות
בנושא משיח וגאולה. כשסיים לאסוף את החומר, שאל את הרבי, באמצעות "אגרות קודש", וביקש את
עצתו וברכתו להדפסת הספר החדש: "L'CHAYIM,L'CHAYIM – וקיבל ברכה מדויקת להפליא. בין היתר,
כתב הרבי שיהיו שני כרכים, ודבר זה נתן את הרעיון לתרגם את הספר לעברית, וכך, לאחר כמה שנים של
מאמץ מהנה, 'נולדו' שני הכרכים הנקראים "ונגלה כבוד ה'" אשר התקבלו בשמחה רבה בציבור עד שאזלו
מן השוק. אז, לפי בקשת הרבים, החל המחבר לחפש ולהוסיף סיפורים נוספים, וערך אותם לפי סדר פרשיות
השבוע והמועדים. הספר הראשון שיצא לאור היה ספר קטן ומיוחד בשם "ג' תמוז: חלק מהעלייה", ולאחרונה
יצא לאור חמשת הספרים הללו - ”יין המשומר: אוצר סיפורי משיח וגאולה“ - הכוללים כ770- סיפורים
מיוחדים במטרה לסייע לקוראים להיות "נרות להאיר" ולהפיץ את תוכן הסיפורים הלאה, ובכך, לזרז את
התגלותו של הרבי מלך המשיח, והוא יוליכנו לגאולה השלימה בקרוב ממש.


==ספריו==
==ספריו==
משתמש אלמוני

תפריט ניווט