מים אחרונים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 12 בתים ,  18 בנובמבר 2024
מ
החלפת טקסט – "</ref>" ב־"}}"
מ (החלפת טקסט – "<ref>" ב־"{{הערה|")
מ (החלפת טקסט – "</ref>" ב־"}}")
שורה 1: שורה 1:
'''[[מים]] אחרונים''' היא דין מדרבנן שקבעו לנקות את ה[[אצבעות]] ואת ה[[שפתים]] לפני [[ברכת המזון]]. בחומרתם של מים אחרונים אנו מוצאים בדברי חז"ל ביטויים חמורים ביותר, אמנם ב[[תוספות]]{{הערה|מסכת עירובין דף יז עמוד ב</ref> ובחידושי ה[[ריטב"א]]{{הערה|במקום</ref> (והובא גם ב[[שלחן ערוך]]{{הערה|אורח חיים,סימן קפא סעיף י</ref> בשם יש נוהגים) כתבו שהדין איננו נוהג בימינו, משום שמלח סדומית (שמחמתו תיקנו את הדין הזה ראה להלן בפרק: 'טעם המצוה') אינו מצוי עוד במקומותינו. אך אם הידים מלוכלכות, מוסכם על כולם שיש ליטול מים אחרונים.
'''[[מים]] אחרונים''' היא דין מדרבנן שקבעו לנקות את ה[[אצבעות]] ואת ה[[שפתים]] לפני [[ברכת המזון]]. בחומרתם של מים אחרונים אנו מוצאים בדברי חז"ל ביטויים חמורים ביותר, אמנם ב[[תוספות]]{{הערה|מסכת עירובין דף יז עמוד ב}} ובחידושי ה[[ריטב"א]]{{הערה|במקום}} (והובא גם ב[[שלחן ערוך]]{{הערה|אורח חיים,סימן קפא סעיף י}} בשם יש נוהגים) כתבו שהדין איננו נוהג בימינו, משום שמלח סדומית (שמחמתו תיקנו את הדין הזה ראה להלן בפרק: 'טעם המצוה') אינו מצוי עוד במקומותינו. אך אם הידים מלוכלכות, מוסכם על כולם שיש ליטול מים אחרונים.
  .
  .
==אופן המצוה==
==אופן המצוה==

תפריט ניווט