רבי קהת הכהן מוועריש: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 12 בתים ,  ביום שני בשעה 06:20
מ
החלפת טקסט – "</ref>" ב־"}}"
מ (החלפת טקסט – "<ref>" ב־"{{הערה|")
מ (החלפת טקסט – "</ref>" ב־"}}")
 
שורה 12: שורה 12:
בהמשך, הפך לתלמידו ושמשו הקרוב של הבעל שם טוב, והיה נשלח על ידו למשימות החשובות ביותר. באחד המקומות הוא מתואר כ"שליח מיוחס ומכובד"{{הערה|1=[https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=58822&st=&pgnum=201 ספר הזכרונות פרק קד].}}.
בהמשך, הפך לתלמידו ושמשו הקרוב של הבעל שם טוב, והיה נשלח על ידו למשימות החשובות ביותר. באחד המקומות הוא מתואר כ"שליח מיוחס ומכובד"{{הערה|1=[https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=58822&st=&pgnum=201 ספר הזכרונות פרק קד].}}.


במסורת החסידית שמו נקשר בשליחויות רבות להצלת יהודים שנקלעו למיצר וכן לפעולותיו של הבעל שם טוב להחזקת הצדיקים הנסתרים. פעם אחת שלח אותו הבעש"ט להיות [[בעל תוקע]] ב[[ראש השנה]] אצל המגיד ממעזריטש{{הערה|{{אוצר החכמה|2=הילולא קדישא עמ' ס"ד|3=612563|עמוד=63}}.</ref>. ב{{ה|גניזה החרסונית}} ישנם כמה מכתבים המיוחסים לבעל שם טוב ובהם אזכורים של רבי קהת בתארים מפליגים{{הערה|{{אוצר החכמה||אור החכמה|603896|ירושלים תשע"ו, עמ' ד'||עמוד=46}}.}}.  
במסורת החסידית שמו נקשר בשליחויות רבות להצלת יהודים שנקלעו למיצר וכן לפעולותיו של הבעל שם טוב להחזקת הצדיקים הנסתרים. פעם אחת שלח אותו הבעש"ט להיות [[בעל תוקע]] ב[[ראש השנה]] אצל המגיד ממעזריטש{{הערה|{{אוצר החכמה|2=הילולא קדישא עמ' ס"ד|3=612563|עמוד=63}}.}}. ב{{ה|גניזה החרסונית}} ישנם כמה מכתבים המיוחסים לבעל שם טוב ובהם אזכורים של רבי קהת בתארים מפליגים{{הערה|{{אוצר החכמה||אור החכמה|603896|ירושלים תשע"ו, עמ' ד'||עמוד=46}}.}}.  


רבי קהת התיישב בוריאז' (המכונה '''וועריש''') הסמוכה לעיירה בעלזא, שם הקים בית מדרש בהנהגתו.
רבי קהת התיישב בוריאז' (המכונה '''וועריש''') הסמוכה לעיירה בעלזא, שם הקים בית מדרש בהנהגתו.
שורה 20: שורה 20:
רבי קהת מופיע ב[[צוואה|צוואתו של הבעל שם טוב]] כחלק מהעשרה שציין בשמותיהם שיתעסקו עמו הם בלבד לאחר פטירתו{{הערה|ספר התולדות חלק ב' עמוד 771.}}.
רבי קהת מופיע ב[[צוואה|צוואתו של הבעל שם טוב]] כחלק מהעשרה שציין בשמותיהם שיתעסקו עמו הם בלבד לאחר פטירתו{{הערה|ספר התולדות חלק ב' עמוד 771.}}.


אחר פטירת הבעל שם טוב היה לתלמידו של [[רבי לייב שרה'ס]] שנמנה אף הוא על חבורת הצדיקים הנסתרים, ולפי חלק מהמסורות נסע גם להסתופף בצילו של [[המגיד ממעזריטש]]{{הערה|כן מובא בהקדמה לספר שלמי יו"ט מרבי שלמה יו"ט ליפא פאלאק, ברוקלין תשנ"ה, בלי ציון מקור.</ref> וכן אצל [[פנחס מקוריץ|רבי פנחס שפירא מקוריץ]]{{הערה|כן מובא בספר זכרון טוב נעשכיז, בערך ענייני מאכל ושינה אות י' בשם [[רבי יצחק מנשכיז|רבי יצחק מנעשכיז]], ומשם באמרי פנחס השלם עמוד תנ"ט ובהערה קע"א.</ref>.
אחר פטירת הבעל שם טוב היה לתלמידו של [[רבי לייב שרה'ס]] שנמנה אף הוא על חבורת הצדיקים הנסתרים, ולפי חלק מהמסורות נסע גם להסתופף בצילו של [[המגיד ממעזריטש]]{{הערה|כן מובא בהקדמה לספר שלמי יו"ט מרבי שלמה יו"ט ליפא פאלאק, ברוקלין תשנ"ה, בלי ציון מקור.}} וכן אצל [[פנחס מקוריץ|רבי פנחס שפירא מקוריץ]]{{הערה|כן מובא בספר זכרון טוב נעשכיז, בערך ענייני מאכל ושינה אות י' בשם [[רבי יצחק מנשכיז|רבי יצחק מנעשכיז]], ומשם באמרי פנחס השלם עמוד תנ"ט ובהערה קע"א.}}.


אחר פטירת רבי לייב שרה'ס ב[[ד' באדר]] [[ה'תקנ"א|תקנ"א]] עברו אליו שניים מתלמידיו - רבי אורי פייבל מדובענקא, ורבי יצחק אשכנזי מ[[לבוב]].
אחר פטירת רבי לייב שרה'ס ב[[ד' באדר]] [[ה'תקנ"א|תקנ"א]] עברו אליו שניים מתלמידיו - רבי אורי פייבל מדובענקא, ורבי יצחק אשכנזי מ[[לבוב]].

תפריט ניווט