יונה הנביא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "<ref>" ב־"{{הערה|"
מ (החלפת טקסט – "<ref>" ב־"{{הערה|")
שורה 40: שורה 40:
כתוב בזהר ש"יונה בן אמיתי" הוא מלשון "לא תונו איש את עמיתו" וזה מרמז על הנשמה. כי לאחרי שהנשמה ירדה בגוף, יכול להיות ש[[הונאה בנפש|הגוף תרמה]], חס-ושלום, את הנשמה, וצריכים לראות שיהיה הפוך שהנשמה תרמה את הגוף, זאת אומרת, שהנשמה תרמה את הגשם ותעשה ממנו [[דירה בתחתונים|דירה לו יתברך]].  
כתוב בזהר ש"יונה בן אמיתי" הוא מלשון "לא תונו איש את עמיתו" וזה מרמז על הנשמה. כי לאחרי שהנשמה ירדה בגוף, יכול להיות ש[[הונאה בנפש|הגוף תרמה]], חס-ושלום, את הנשמה, וצריכים לראות שיהיה הפוך שהנשמה תרמה את הגוף, זאת אומרת, שהנשמה תרמה את הגשם ותעשה ממנו [[דירה בתחתונים|דירה לו יתברך]].  


ולכן מצינו בנוגע ליונה דוקא ששאב [[רוח הקודש]] מ[[שמחת בית השואבה]]: כי הענין של שמחת בית השואבה הוא, הענין של "מחצתי ואני ארפא", הענין ד"אשר ברא אלקים לעשות" – "לתקן", שמבלי הבט על הירידה שבגשמיות, ישנו הכח להעלותו למעלה יותר מקודם לכן. ומשמחת בית השואבה שואבים את הכח ל"יונה" מלשון אונאה – לרמות את הגשם ולעשות מגשמיות העולם גופא דירה לו יתברך<ref>משיחת ליל ג' דחול המועד סוכות תשט"ז, תו"מ ע' 73. וש"נ.</ref>.
ולכן מצינו בנוגע ליונה דוקא ששאב [[רוח הקודש]] מ[[שמחת בית השואבה]]: כי הענין של שמחת בית השואבה הוא, הענין של "מחצתי ואני ארפא", הענין ד"אשר ברא אלקים לעשות" – "לתקן", שמבלי הבט על הירידה שבגשמיות, ישנו הכח להעלותו למעלה יותר מקודם לכן. ומשמחת בית השואבה שואבים את הכח ל"יונה" מלשון אונאה – לרמות את הגשם ולעשות מגשמיות העולם גופא דירה לו יתברך{{הערה|משיחת ליל ג' דחול המועד סוכות תשט"ז, תו"מ ע' 73. וש"נ.</ref>.


== עיקר עניינו ==
== עיקר עניינו ==

תפריט ניווט