27,714
עריכות
(←ראו גם) |
מ (החלפת טקסט – "<ref>" ב־"{{הערה|") |
||
שורה 40: | שורה 40: | ||
כתוב בזהר ש"יונה בן אמיתי" הוא מלשון "לא תונו איש את עמיתו" וזה מרמז על הנשמה. כי לאחרי שהנשמה ירדה בגוף, יכול להיות ש[[הונאה בנפש|הגוף תרמה]], חס-ושלום, את הנשמה, וצריכים לראות שיהיה הפוך שהנשמה תרמה את הגוף, זאת אומרת, שהנשמה תרמה את הגשם ותעשה ממנו [[דירה בתחתונים|דירה לו יתברך]]. | כתוב בזהר ש"יונה בן אמיתי" הוא מלשון "לא תונו איש את עמיתו" וזה מרמז על הנשמה. כי לאחרי שהנשמה ירדה בגוף, יכול להיות ש[[הונאה בנפש|הגוף תרמה]], חס-ושלום, את הנשמה, וצריכים לראות שיהיה הפוך שהנשמה תרמה את הגוף, זאת אומרת, שהנשמה תרמה את הגשם ותעשה ממנו [[דירה בתחתונים|דירה לו יתברך]]. | ||
ולכן מצינו בנוגע ליונה דוקא ששאב [[רוח הקודש]] מ[[שמחת בית השואבה]]: כי הענין של שמחת בית השואבה הוא, הענין של "מחצתי ואני ארפא", הענין ד"אשר ברא אלקים לעשות" – "לתקן", שמבלי הבט על הירידה שבגשמיות, ישנו הכח להעלותו למעלה יותר מקודם לכן. ומשמחת בית השואבה שואבים את הכח ל"יונה" מלשון אונאה – לרמות את הגשם ולעשות מגשמיות העולם גופא דירה לו יתברך | ולכן מצינו בנוגע ליונה דוקא ששאב [[רוח הקודש]] מ[[שמחת בית השואבה]]: כי הענין של שמחת בית השואבה הוא, הענין של "מחצתי ואני ארפא", הענין ד"אשר ברא אלקים לעשות" – "לתקן", שמבלי הבט על הירידה שבגשמיות, ישנו הכח להעלותו למעלה יותר מקודם לכן. ומשמחת בית השואבה שואבים את הכח ל"יונה" מלשון אונאה – לרמות את הגשם ולעשות מגשמיות העולם גופא דירה לו יתברך{{הערה|משיחת ליל ג' דחול המועד סוכות תשט"ז, תו"מ ע' 73. וש"נ.</ref>. | ||
== עיקר עניינו == | == עיקר עניינו == |