עלות השחר: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,204 בתים ,  6 אוקטובר
אין תקציר עריכה
שורה 20: שורה 20:
וכך פוסק הלכה למעשה הרב יעקב סינגאווי{{הערה| [https://sites.google.com/site/zmanimadmorhazaken/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D/%D7%A2%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%A9%D7%97%D7%A8 עלות השחר הרב יעקב סינגאווי]}}.
וכך פוסק הלכה למעשה הרב יעקב סינגאווי{{הערה| [https://sites.google.com/site/zmanimadmorhazaken/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D/%D7%A2%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%A9%D7%97%D7%A8 עלות השחר הרב יעקב סינגאווי]}}.
וכך פוסקים רבני מכון הלכה חב"ד ועוד.
וכך פוסקים רבני מכון הלכה חב"ד ועוד.
===דעת הרב סינגאווי===
הרב יעקב סינגאווי פירסם את דעתו בטבת תש"ס בשבועון בית משיח {{הערה|גיליון 259}} ובו ביאר בהרחבה את השיטות השונות בזמני עלות השחר, שיטת אדמו"ר הזקן והביאורים על כך, עד ההלכה למעשה וכך פסק:
"ולהלכה, אין לנו אלא דברי אדמו"ר הזקן בסידור שפסק שעלות השחר הוא לפי השיטה של 120 דקות היינו כשהשמש נמצאת 25.9 מעלות מתחת לאופק, וכמו שפסק הגרא"ח נאה. ובמקום שאין השמש יורדת מתחת ל-25.9 מעלות אזי עלות השחר מתחיל מחצות הלילה.
לכן, למעשה מותר לאכול בליל תעניות ציבור רק עד שהשמש מגיעה ל-25.9 מעלות מתחת לאופק, ובודאי שלא מסתמכים על השיטה של 72 דקות שמקילה בזה".
הרב סינגאווי מציין כי כפי שפסק הגר"ח נאה, לחומרא כן חוששים לשיטת 72 דקות, אבל עיקר עלול השחר הוא כפסק אדמו"ר הזקן 120 דקות.


===דעת הרב לוין===
===דעת הרב לוין===
699

עריכות

תפריט ניווט