לאשתאבא בגופא דמלכא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(יצירת דף עם התוכן "'''לאשתאבא בגופא דמלכא''' הוא ביטוי המתאר את התכללות הנפש וביטולה בעצם האלוקות. ==ביאור המשל== "גוף" הוא עיקר הדבר. היינו, הזרועות והרגליים רק '''משמשים''' את הגוף, והראש '''מנהיג''' את הגוף – אבל העיקר הוא הגוף '''עצמו''', הן בגשמיות והן ברוחניות: בגשמיות בגוף דוקא נ...")
 
אין תקציר עריכה
 
שורה 2: שורה 2:


==ביאור המשל==
==ביאור המשל==
"גוף" הוא עיקר הדבר. היינו, הזרועות והרגליים רק '''משמשים''' את הגוף, והראש '''מנהיג''' את הגוף – אבל העיקר הוא הגוף '''עצמו''', הן בגשמיות והן ברוחניות: בגשמיות בגוף דוקא נמצאים כל האיברים הפנימיים{{הערה|בהם תלויה החיות, ונקובתם במשהו (לקו"ת פקודי ג' ג').}}: כלי העיכול, הנשימה והלב. ברוחניות; "גוף" הנפש הן המידות (בהן הוא מרגיש את עצמו ואת הזולת). המוחין רק שולטים או מעוררים את המידות, ומחשבה דיבור ומעשה רק "מלבישים" אותן. ומזה נלקח המשל, שבכל דבר ועניין עליו מדברים הנה "גוף הדבר" הוא עצמותו ועיקרו{{הערה|לקו"ש ט"ו עמ' 384, לקו"ת מסעי צב ב'.}}.
"גוף" הוא עיקר הדבר. היינו, הזרועות והרגליים רק '''משמשים''' את הגוף, והראש '''מנהיג''' את הגוף – אבל העיקר הוא הגוף '''עצמו''', הן בגשמיות והן ברוחניות: בגשמיות בגוף דוקא נמצאים כל האיברים הפנימיים{{הערה|בהם תלויה החיות, ונקובתם במשהו (לקו"ת פקודי ג', ג').}}: כלי העיכול, הנשימה והלב. ברוחניות; "גוף" הנפש הן המידות (בהן הוא מרגיש את עצמו ואת הזולת). המוחין רק שולטים או מעוררים את המידות, ומחשבה דיבור ומעשה רק "מלבישים" אותן. ומזה נלקח המשל, שבכל דבר ועניין עליו מדברים הנה "גוף הדבר" הוא עצמותו ועיקרו{{הערה|לקו"ש חט"ו עמ' 384, לקו"ת מסעי צב, ב'.}}.


==הנמשל בחסידות==
==הנמשל בחסידות==
9,446

עריכות

תפריט ניווט