451
עריכות
שורה 6: | שורה 6: | ||
==המעלה בעבודת הגלות== | ==המעלה בעבודת הגלות== | ||
היתרון בעבודה בזמן הגלות, שדוקא בכוחה להביא לגילוי המושלם של הגאולה - הוא מכיון שדוקא בזמן בו ישנם העלמות והסתרים על האור האלוקי, וקשה יותר לעבוד את ה', דוקא אז מתגלים הכוחות הפנימיים יותר של בני ישראל שבכוחם להתגבר גם על חושך הגלות. | מכיון כל הגילויים שיהיו לעתיד לבא באים על ידי עבודתינו בגלות, זה מורה לנו שיש מעלה במעשינו ועבודתינו לגבי לעתיד לבא, כי הם הגורמים את הגילויים, ודבר הגורם הוא יותר חזק<ref>ד"ה איכא תשל"א, סה"מ מלוקט א. ועוד.</ref>. | ||
ביאור היתרון בעבודה בזמן הגלות, שדוקא בכוחה להביא לגילוי המושלם של הגאולה - הוא מכיון שדוקא בזמן בו ישנם העלמות והסתרים על האור האלוקי, וקשה יותר לעבוד את ה', דוקא אז מתגלים הכוחות הפנימיים יותר של בני ישראל שבכוחם להתגבר גם על חושך הגלות. | |||
זהו ההבדל בין העבודה בזמן הגלות לעבודה בזמן [[בית המקדש]]: כאשר [[בית המקדש]] היה קיים והאלוקות האירה בגלוי, ניתן היה להרגיש את הקדושה גם בכוחות האדם, ולהבין ולהשיג בשכלו את הקדוש ברוך הוא. משום כך העבודה אז הייתה על ידי מציאותו של האדם. מה שאין כן בזמן הגלות, כאשר לא ניתן להשיג ולהרגיש אלוקות בגלוי, אז עבודתו של היהודי היא בדרגה שלמעלה מטעם ודעת, בכח ה[[מסירות נפש]]. דוקא עבודה זו שלמעלה מכוחותיו ומציאותו של האדם, על ידי המסירות נפש, מגיעה ומגלה דרגות נעלות בהרבה באלוקות - ולכן היא זו שמגלה את הגילויים הבלתי-מוגבלים שיהיו בגאולה{{הערה|ראה מאמר ד"ה ונחה עליו רוח ה' תשכ"ה. ועוד.}}. | זהו ההבדל בין העבודה בזמן הגלות לעבודה בזמן [[בית המקדש]]: כאשר [[בית המקדש]] היה קיים והאלוקות האירה בגלוי, ניתן היה להרגיש את הקדושה גם בכוחות האדם, ולהבין ולהשיג בשכלו את הקדוש ברוך הוא. משום כך העבודה אז הייתה על ידי מציאותו של האדם. מה שאין כן בזמן הגלות, כאשר לא ניתן להשיג ולהרגיש אלוקות בגלוי, אז עבודתו של היהודי היא בדרגה שלמעלה מטעם ודעת, בכח ה[[מסירות נפש]]. דוקא עבודה זו שלמעלה מכוחותיו ומציאותו של האדם, על ידי המסירות נפש, מגיעה ומגלה דרגות נעלות בהרבה באלוקות - ולכן היא זו שמגלה את הגילויים הבלתי-מוגבלים שיהיו בגאולה{{הערה|ראה מאמר ד"ה ונחה עליו רוח ה' תשכ"ה. ועוד.}}. |
עריכות