דרך הלימוד בליובאוויטש: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוספתי מאיפה לקח העורך את מה שהוא כתב
(הוספתי מאיפה לקח העורך את מה שהוא כתב)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
 
שורה 21: שורה 21:
"כשיגמור כל הסוגיא ותהי' ברורה ומסודרת אצלו יעמיק דעתו בכללות נושא הסוגיא ויברר וילבן הדבר בעיון שכלו ויראה אם כל הפרטים מתאימים המה, כי כל פרט נעשה ליבון לחבירו...".
"כשיגמור כל הסוגיא ותהי' ברורה ומסודרת אצלו יעמיק דעתו בכללות נושא הסוגיא ויברר וילבן הדבר בעיון שכלו ויראה אם כל הפרטים מתאימים המה, כי כל פרט נעשה ליבון לחבירו...".
"וידקדק הרבה מאד בפירש"י ז"ל, וכמו שכתוב השל"ה במס' שבועות שלו, כי בכל דיבור ודיבור של רש"י יש בו נסתרות ענינים מופלאים וכו' עכ"ל, אבל בשכל ישר ועיון טוב על פי האמת וכן צריך להיות בלימוד הטוב בדברי תוספות...".
"וידקדק הרבה מאד בפירש"י ז"ל, וכמו שכתוב השל"ה במס' שבועות שלו, כי בכל דיבור ודיבור של רש"י יש בו נסתרות ענינים מופלאים וכו' עכ"ל, אבל בשכל ישר ועיון טוב על פי האמת וכן צריך להיות בלימוד הטוב בדברי תוספות...".
...והפלפול של אמת יכול להיות דווקא כשיודעים תחילה פשט ההלכה לאמיתתה באופן מסודר ובדברים ברורים וכו', ואחר כך מי שחננו ה' בשכל טוב ודעת רחבה יכול לפלפל בהענין כו' שאז יהי' הפלפול אמיתי ויהי' גם כן מסודר לבוא לידי הלכה, היינו לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא".
...והפלפול של אמת יכול להיות דווקא כשיודעים תחילה פשט ההלכה לאמיתתה באופן מסודר ובדברים ברורים וכו', ואחר כך מי שחננו ה' בשכל טוב ודעת רחבה יכול לפלפל בהענין כו' שאז יהי' הפלפול אמיתי ויהי' גם כן מסודר לבוא לידי הלכה, היינו לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא".{{הערה|קובץ חידושי תורה תש"ד דף 6 במבוא לרב שמואל זלמנוב.}}.


דרך לימוד זה ניתן לראות בספר "[[שערי יהודה]]" מאת [[יהודה עבער|הגאון ר' יהודה עבער]] שלמד בליובאוויטש ובספרת תלמידו [[מרדכי מענטליק|הגאון ר' מרדכי מענטליק]] בספרו "אמרי מרדכי" על מסכת בבא בתרא.
דרך לימוד זה ניתן לראות בספר "[[שערי יהודה]]" מאת [[יהודה עבער|הגאון ר' יהודה עבער]] שלמד בליובאוויטש ובספרת תלמידו [[מרדכי מענטליק|הגאון ר' מרדכי מענטליק]] בספרו "אמרי מרדכי" על מסכת בבא בתרא.
משתמש אלמוני

תפריט ניווט