חינוך: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,004 בתים ,  1 ספטמבר
שורה 73: שורה 73:
*הגישה הכללית של החינוך צריכה להיות מתוך קירוב, ורק לאחר מכן אפשר לחשוב על שימוש מדוד גם בגישה של 'שמאל דוחה', כשגם השימוש בגישה זו צריך להיות באופן חלש, כפי שרמוז בכך שהיד השמאלית חלשה יותר מהימנית {{הערה|התוועדויות תשמ"ו חלק ג' עמוד 617.}}.
*הגישה הכללית של החינוך צריכה להיות מתוך קירוב, ורק לאחר מכן אפשר לחשוב על שימוש מדוד גם בגישה של 'שמאל דוחה', כשגם השימוש בגישה זו צריך להיות באופן חלש, כפי שרמוז בכך שהיד השמאלית חלשה יותר מהימנית {{הערה|התוועדויות תשמ"ו חלק ג' עמוד 617.}}.
*תלמיד שמחשבתו משוטטת בעת הלימוד, יש לדאוג לו ל[[חברותא]] טובה, ולדאוג ששליבו יהיה [[חפץ]] בלימוד, אם על ידי צירוף [[סיפור חסידי|סיפור]], [[פרס]], וכיוצא בזה{{הערה|ליקוט מענות קודש תשי"ט מענה קלט.}}.
*תלמיד שמחשבתו משוטטת בעת הלימוד, יש לדאוג לו ל[[חברותא]] טובה, ולדאוג ששליבו יהיה [[חפץ]] בלימוד, אם על ידי צירוף [[סיפור חסידי|סיפור]], [[פרס]], וכיוצא בזה{{הערה|ליקוט מענות קודש תשי"ט מענה קלט.}}.
*מוכרח שהעובדים בחינוך יעשו זאת מתוך חשק ורצון{{הערה|1=[http://likras.org/files/2036633153_1987605326.pdf אגרות קודש חלק כ"ג עמוד רפב].}}.


====קבלה למוסדות====
====קבלה למוסדות====
*יש להימנע לחלוטין מהפליה על רקע עדתי בקבלה למוסד{{הערה|אגרות קודש חט"ו מכתב ה'תנא.}}.
*יש להימנע לחלוטין מהפליה על רקע עדתי בקבלה למוסד{{הערה|אגרות קודש חט"ו מכתב ה'תנא.}}.
====הוראות להנהלה===
*לא לומר ביקורת על המורה בפני התלמידים{{הערה|1=[http://likras.org/files/2036633153_1987605326.pdf אגרות קודש חכ"א עמ' רעט.}}.
*יש להימנע משביתה, הפוגעת אנושות בחינוך התלמידים במספר היבטים{{הערה|1=[https://chabadlibrary.org/books/1200840055 אגרות קודש חלק י' אגרת ג'יח], [https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15848&st=&pgnum=229 שערי הלכה ומנהג יורה דעה עמוד רלב], וראו בספר 'דרכי החיים' ח"א ע' מז ואילך. הרב יוסף שמחה גינזבורג, [http://www.chabad.org.il/Questions/PrintQuestion.asp?ArticleID=582&CategoryID=68 שביתת מורים במערכת החינוך].}}.


===שכר לימוד===
===שכר לימוד===
31,664

עריכות

תפריט ניווט