קיבוץ גלויות: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
←מעשינו ועבודתינו
שורה 43: | שורה 43: | ||
== [[מעשינו ועבודתינו]] == | == [[מעשינו ועבודתינו]] == | ||
=== קיבוץ גלויות ברוחניות - בירור הניצוצות === | |||
אמרו חז"ל<ref>פסחים פז, ב.</ref> "צדקה עשה הקב"ה בישראל שפיזרן לבין האומות", ומבואר בזה, שעל ידי "שפיזרן לבין האומות" נקל יותר לברר בירורים. וכיון שכוונת הגלות, "פיזרן לבין האומות", היא בשביל בירור הניצוצות, נמצא, שהעבודה דבירור הניצוצות היא הכנה לביאת המשיח, ועל ידי כל ניצוץ וניצוץ שמבררים, מקרבים יותר את ביאת המשיח. וכידוע שהעבודה דבירור הניצוצות הוא ענין "קיבוץ גליות" ברוחניות, וזוהי גם ההכנה לקיבוץ גליות בגשמיות<ref>ש"פ מטו"מ תשי"ג, תו"מ ע' 95. אחש"פ תשכ"ה. י"ב תמוז תשכ"ז ס"י.</ref>. | |||
=== בזכות לימוד משניות (ההיפך דסיבות הגלות) א. שיברכו בתורה תחילה, ב. אחדות הנפרדים === | |||
אמרו רז"ל<ref>ויק"ר פ"ז, ג.</ref> "אין כל הגליות האלו מתכנסות אלא בזכות [[משניות]]". | |||
והטעם שקבוץ גליות הוא ע"י ה[[משניות]] דוקא, הוא: | |||
כי מובן אשר בכדי שיהיה קבוץ גליות צריכים להסיר ולתקן את הסיבות שגרמו לגלות. והודיעונו רז"ל<ref>יומא ט, ב.</ref> ש[[חורבן בית המקדש השני|חורבן בית שני]] היה בעון [[שנאת חנם]] ([[מדה כנגד מדה]]: מפוזר ומפורד בין העמים - ע"י הפירוד שהי' ביניהם). | |||
עוד זאת: כיון שהגאולה מגלות בבל לא היתה [[גאולה האמיתית והשלימה|גאולה שלימה]]<ref>סוטה לו, א. ועיי"ש בפירש"י ד"ה ליעשות.</ref> על כרחך צריך לומר שגם הסיבה שגרמה ל[[חורבן בית המקדש הראשון|חורבן הראשון]] לא הוסרה ונתכפרה כולה. וסיבה זו היא - שלא ברכו בתורה תחלה. היינו<ref>כמו שביאר הר"ן נדרים פא, א.</ref> שאף שהיו עוסקין בתורה תמיד, [[הקדוש ברוך הוא|הקב"ה]] שהוא יודע מעמקי הלב, פירש, שלא היתה חשובה בעיניהם, שלא היו עוסקין בה [[לשמה]], והיינו לא הלכו בה (שאמר ה[[נביא]]) כלומר בכונתה ולשמה, ועל זה אבדה הארץ, חרב ביהמ"ק וכו'. | |||
ולכן כדי שיזכו ישראל לקבוץ גליות צריך להיות: א) שיברכו בתורה, שתהיה חשובה בעיניהם. ב) אחדות הנפרדים, היפך משנאת חנם - פירוד המאוחדים. ושני תנאים אלו הם מתקיימים בעסק המשנה. | |||
כי המשנה העוסקת בפסקי הלכות למעשה וצריך להבינה<ref>גם לפי דעת הסוברים - רמב"ם רי"ו. כמשנ"ת בקו"א לרבינו הזקן הל' ת"ת רפ"ב - שאין ידיעת טעמי' מוכרחת.</ref> ובכל זה הכל מודים בכל האמור בה, ואין בזה חלוקי דעות - שלכן כל הטועה בדבר משנה חוזר<ref>סנהדרין לג, א.</ref>. ועל ידי זה עצמו שהכל מסכימים לדין אחד, אף שאין דעותיהם שוות, מראים הם ש[[הקדוש ברוך הוא|הקב"ה]] הוא זה שנתן לנו תורתו, ותורה אחת לישראל גוי אחד. ובפרט אשר חכמי המשנה "עיקר<ref>רבינו הזקן תו"א ד"ה ואלה שמות סס"ו.</ref> פסקי הלכות שלהם לא היה על פי הכרעת שכלם רק ממה שקבלו איש מפי איש עד משה".<ref>[[אגרות קודש (אדמו"ר שליט"א)|אגרות קודש]] ח"א ע' רמב.</ref>. | |||
=== על ידי שמקרבים עוד יהודי === | |||
כי זה בדוגמת ואתם תלקטו לאחד אחד<ref>התוועדויות תש"נ ח"א ע' 292. אגרות מלך ח"ב ע' יג.</ref>. לקרב עוד יהודי. | |||
=== עבודת התפילה === | |||
עבודת התפילה<ref>ש"פ פיקודי תשמ"א. סי"ח, ס"כ.</ref>. | |||
=== ליקוטים === | |||
ע"י שמלקטים כל החידושי תורה… אתם תלוקטו<ref>התוועדויות תשמ"ב ח"ג ע' 1581.</ref>. | ע"י שמלקטים כל החידושי תורה… אתם תלוקטו<ref>התוועדויות תשמ"ב ח"ג ע' 1581.</ref>. | ||
=== אחדות === | |||
לאחד כל סוגי בני ישראל<ref>ליל ה' דחה"ס תשמ"ה.</ref>. | לאחד כל סוגי בני ישראל<ref>ליל ה' דחה"ס תשמ"ה.</ref>. | ||