צבי אלימלך הלברשטאם: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
הסרת קישורים עודפים, תיקון קישור לפירושונים, תקלדה
מ (הסרת קישורים עודפים, תיקון קישור לפירושונים, תקלדה)
 
שורה 5: שורה 5:
|תאריך לידה=[[ב' חשוון]] [[תשי"ג]]
|תאריך לידה=[[ב' חשוון]] [[תשי"ג]]
}}
}}
'''רבי צבי אלימלך הלברשטאם''' (נולד בב' ב[[חשוון]] [[תשי"ג]], 21 באוקטובר 1952) הוא האדמו"ר מ[[צאנז]]-קלויזנבורג (מכונה: האדמו"ר מצאנז), חבר '[[מועצת גדולי התורה]]' של [[אגודת ישראל]], ויושב ראש [[מפעל הש"ס]] העולמי. מרכז החסידות שבראשותו הוא ב[[קריית צאנז]] שב[[נתניה]].
'''רבי צבי אלימלך הלברשטאם''' (נולד בב' ב[[חשוון]] [[תשי"ג]], 21 באוקטובר 1952) הוא האדמו"ר מ[[צאנז]]-קלויזנבורג (מכונה: האדמו"ר מצאנז), חבר '[[מועצת גדולי התורה]]' של [[אגודת ישראל]], ויושב ראש מפעל הש"ס העולמי. מרכז החסידות שבראשותו הוא ב[[קריית צאנז]] שב[[נתניה]].


==תולדות חיים==
==תולדות חיים==
שורה 32: שורה 32:
במהלך פגישה עם רבני חב"ד בראשות הרב [[מרדכי שמואל אשכנזי]] דיבר רבי צבי אלימלך בחמימות על [[תקנת הרמב"ם]] ואמר כי {{ציטוטון|יהודי שלומד רמב"ם, בקביעות, יש לזה השפעה על כל אורח חייו והוא נהיה אדם אחר לגמרי. כל המהות משתנה}}{{הערה|בצילא דמהימנותא - קובץ פנימי של החסידות.}}. במהלך השיחה עם הרבנים הפליא האדמו"ר במעלת שולחן ערוך אדמו"ר הזקן ואמר שאביו אמר שיש ללמוד את שולחן ערוך אדמו"ר הזקן לפני המשנה ברורה שהרי אדמו"ר הזקן היה דור קודם והאדמו"ר הוסיף אשר אף הוא בבחרותו התייגע בלימוד בשו"ע אדמו"ר הזקן.
במהלך פגישה עם רבני חב"ד בראשות הרב [[מרדכי שמואל אשכנזי]] דיבר רבי צבי אלימלך בחמימות על [[תקנת הרמב"ם]] ואמר כי {{ציטוטון|יהודי שלומד רמב"ם, בקביעות, יש לזה השפעה על כל אורח חייו והוא נהיה אדם אחר לגמרי. כל המהות משתנה}}{{הערה|בצילא דמהימנותא - קובץ פנימי של החסידות.}}. במהלך השיחה עם הרבנים הפליא האדמו"ר במעלת שולחן ערוך אדמו"ר הזקן ואמר שאביו אמר שיש ללמוד את שולחן ערוך אדמו"ר הזקן לפני המשנה ברורה שהרי אדמו"ר הזקן היה דור קודם והאדמו"ר הוסיף אשר אף הוא בבחרותו התייגע בלימוד בשו"ע אדמו"ר הזקן.


בשנת תשע"ה, ביקר האדמו"ר ביקור ראשון בכפר חב"ד, כשהגיע לנחם את בני [[מרדכי שמואל אשכנזי|הרב אשכנזי]], על פטירת אביהם רבה של כפר חב"ד{{הערה|[https://col.org.il/news/87713 האדמו"ר מצאנז בניחום אבלים אצל משפחת אשכנזי] באתר {{חב"ד און ליין}}}}.  
בשנת תשע"ה, ביקר האדמו"ר ביקור ראשון בכפר חב"ד, כשהגיע לנחם את בני [[מרדכי שמואל אשכנזי|הרב אשכנזי]], על פטירת אביהם רבה של כפר חב"ד{{הערה|[https://col.org.il/news/87713 האדמו"ר מצאנז בניחום אבלים אצל משפחת אשכנזי] באתר {{חב"ד און ליין}}}}.


בשנת [[תשע"ו]] קיבל רבי צבי אלימלך במעונו בכבוד גדול משלחת מתלמידי ישיבת [[תומכי תמימים נתניה]] בראשות ראש הישיבה הרב [[משה אורנשטיין]]. התמימים העניקו לאדמו"ר את הספר [[הגדת מלך]] שיצא לאור על ידי תלמידי הישיבה ובו אגודים פלפולים והערות בהגדת הרבי לרגל שבעים שנה להוצאתה לאור. הרב אורנשטיין תיאר באוזני האדמו"ר את מבצע 'יגיעה בתורה' הנערך בישיבה שהחלק החביב בו הוא העיון בהגדת הרבי. האדמו"ר התעניין בגורם החביבות, והרב אורנשטיין הסביר בהרחבה שהגדת הרבי היא בעצם החיבור שגילה לחסידים טפח מדמות ההוד של הרבי. הרב אורנשטיין הצביע למשל על מספר פסקאות בהגדה שבהן ניכרת בקיאותו העצומה של הרבי בכל מכמני התורה, והאדמו"ר הביע הנאה והתפעלות כשהוא מציין שהגאונות של המחבר מודגשת במיוחד בהביאנו בחשבון שלא היו אז אינצקלופדיות ומחשבים. בהמשך שניים מהתלמידים חזרו נקודות מדברי הרבי בהגדה ובליקוטי שיחות ופלפלו בהם, כשהאדמו"ר מאזין ברוב קשב. האדמו"ר אף אישר את הסברו של אחד התלמדים להתאים את שיטת הרבי בענין ב' התבשילין שבקערת הסדר עם דברי אדמו"ר הזקן בשולחן ערוך בנושא באומרו "אמת, ניכרים דברי אמת".
בשנת [[תשע"ו]] קיבל רבי צבי אלימלך במעונו בכבוד גדול משלחת מתלמידי ישיבת [[תומכי תמימים נתניה]] בראשות ראש הישיבה הרב [[משה אורנשטיין]]. התמימים העניקו לאדמו"ר את הספר [[הגדת מלך]] שיצא לאור על ידי תלמידי הישיבה ובו אגודים פלפולים והערות בהגדת הרבי לרגל שבעים שנה להוצאתה לאור. הרב אורנשטיין תיאר באוזני האדמו"ר את מבצע 'יגיעה בתורה' הנערך בישיבה שהחלק החביב בו הוא העיון בהגדת הרבי. האדמו"ר התעניין בגורם החביבות, והרב אורנשטיין הסביר בהרחבה שהגדת הרבי היא בעצם החיבור שגילה לחסידים טפח מדמות ההוד של הרבי. הרב אורנשטיין הצביע למשל על מספר פסקאות בהגדה שבהן ניכרת בקיאותו העצומה של הרבי בכל מכמני התורה, והאדמו"ר הביע הנאה והתפעלות כשהוא מציין שהגאונות של המחבר מודגשת במיוחד בהביאנו בחשבון שלא היו אז אינצקלופדיות ומחשבים. בהמשך שניים מהתלמידים חזרו נקודות מדברי הרבי בהגדה ובליקוטי שיחות ופלפלו בהם, כשהאדמו"ר מאזין ברוב קשב. האדמו"ר אף אישר את הסברו של אחד התלמדים להתאים את שיטת הרבי בענין ב' התבשילין שבקערת הסדר עם דברי אדמו"ר הזקן בשולחן ערוך בנושא באומרו "אמת, ניכרים דברי אמת".
שורה 42: שורה 42:
האדמו"ר קבל את המשלחת בפנים מאירות ובחביבות גדולה, והראה התעניינות גדולה על כל הנעשה ב[[מכון הלכה חב"ד]]. לאורך המפגש התפלפל עם הרבנים והשיב על שאלות הלכתיות בפרוטרוט. המפגש נפתח בדברי הרב [[יעקב חביב]], אשר הציג בפני האדמו"ר את הרבנים חברי המכון בשמותיהם ובתפקידיהם והדגיש כי המכון מאחד את כל הכוחות "ימה וקדמה צפונה ונגבה" ואף הגיע מחוץ ל[[ארץ הקודש]], כאשר יש רבנים מהמכון שגרים בחו"ל ועונים לשואלים דבר ה' זו הלכה.
האדמו"ר קבל את המשלחת בפנים מאירות ובחביבות גדולה, והראה התעניינות גדולה על כל הנעשה ב[[מכון הלכה חב"ד]]. לאורך המפגש התפלפל עם הרבנים והשיב על שאלות הלכתיות בפרוטרוט. המפגש נפתח בדברי הרב [[יעקב חביב]], אשר הציג בפני האדמו"ר את הרבנים חברי המכון בשמותיהם ובתפקידיהם והדגיש כי המכון מאחד את כל הכוחות "ימה וקדמה צפונה ונגבה" ואף הגיע מחוץ ל[[ארץ הקודש]], כאשר יש רבנים מהמכון שגרים בחו"ל ועונים לשואלים דבר ה' זו הלכה.


האדמו"ר מצאנז התפעל מתשובותיהם של הרבנים באמצעות הודעות ושיחות טלפוניות ואמר: "דבר גדול הוא, לענות תוך כדי דיבור מיד בטלפון; על זה אמרו חז"ל: "איזהו תלמיד חכם – "שואלין אותו הלכה בכל מקום ואומר". במהלך השיחה סיפר על התפעלותו הגדולה מעניין הבעלי תשובה ש[[חסידות חב"ד]] מצטיינת בקירובם ואמר שאף אם ב'[[נגלה]]' הם לא יודעים ומדקדקים כל כך, הרי בשברון הלב וכו' הם נפלאים ביותר, ואנו צריכים ללמוד את הרצון להתקרב לה'. "ברור אצלי שכאשר אנו איננו מכוונים כראוי ב[[תפילה]] – זה יותר חמור… אכן, חלק ה[[תשובה]] כלפי מעלה הוא מהדברים הקלים יותר, ועיקר הקושי הוא בחלק ה[[הלכה]] למעשה". הרב [[ברוך לבקיבקר]] העיר שיסוד ההצלחה לענות בדבר ה' זו הלכה, היא היכולת לראות טוב בכל יהודי כפי שמבארת [[תורת החסידות]] כשהאדמו"ר מסכים עם הדברים ומוסיף, {{ציטוטון|שככל שמביטים ממקום מרומם יותר, רואים יותר ויותר את הטוב, ובמילא מובן שמי שרואה רע ב[[יהודי]] זה מורה על המקום הנמוך בו הוא נמצא}}.
האדמו"ר מצאנז התפעל מתשובותיהם של הרבנים באמצעות הודעות ושיחות טלפוניות ואמר: "דבר גדול הוא, לענות תוך כדי דיבור מיד בטלפון; על זה אמרו חז"ל: "איזהו תלמיד חכם – "שואלין אותו הלכה בכל מקום ואומר". במהלך השיחה סיפר על התפעלותו הגדולה מעניין הבעלי תשובה ש[[חסידות חב"ד]] מצטיינת בקירובם ואמר שאף אם ב'[[נגלה]]' הם לא יודעים ומדקדקים כל כך, הרי בשברון הלב וכו' הם נפלאים ביותר, ואנו צריכים ללמוד את הרצון להתקרב לה'. "ברור אצלי שכאשר אנו איננו מכוונים כראוי ב[[תפילה]] – זה יותר חמור… אכן, חלק ה[[תשובה]] כלפי מעלה הוא מהדברים הקלים יותר, ועיקר הקושי הוא בחלק ה[[הלכה]] למעשה". הרב [[ברוך לבקיבקר]] העיר שיסוד ההצלחה לענות בדבר ה' זו הלכה, היא היכולת לראות טוב בכל יהודי כפי שמבארת [[תורת החסידות]] כשהאדמו"ר מסכים עם הדברים ומוסיף, {{ציטוטון|שככל שמביטים ממקום מרומם יותר, רואים יותר ויותר את הטוב, ובמילא מובן שמי שרואה רע ב[[יהודי]] זה מורה על המקום הנמוך בו הוא נמצא}}.


בהמשך השיחה דובר אודות [[י"ט כסלו]], חג החגים. האדמו"ר מצאנז אמר כי {{ציטוטון|[[י"ט כסלו]] הוא חג לכל עם ישראל. מרן אבי זי"ע היה אומר, כי כיום הזה, אם ישנו עוד יהודי חרד ושלם בעולם, זהו רק מכח [[הבעש"ט]] ותלמידיו הקדושים. מי שחולק על דרכם ומדבר כנגד תורת הבעש"ט, הרי הוא אפיקורס כפשוטו}}. הרב [[שלמה יצחק פרנק]] הגיש לאדמו"ר את ספרו [[תניא לעם]] בו ביאור פשטני ובהיר על ספר ה[[תניא]] והאדמו"ר קיבלו בתודה.
בהמשך השיחה דובר אודות [[י"ט כסלו]], חג החגים. האדמו"ר מצאנז אמר כי {{ציטוטון|[[י"ט כסלו]] הוא חג לכל עם ישראל. מרן אבי זי"ע היה אומר, כי כיום הזה, אם ישנו עוד יהודי חרד ושלם בעולם, זהו רק מכח [[הבעש"ט]] ותלמידיו הקדושים. מי שחולק על דרכם ומדבר כנגד תורת הבעש"ט, הרי הוא אפיקורס כפשוטו}}. הרב [[שלמה יצחק פרנק]] הגיש לאדמו"ר את ספרו [[תניא לעם]] בו ביאור פשטני ובהיר על ספר ה[[תניא]] והאדמו"ר קיבלו בתודה.


לאחר [[תשרי]] [[תשע"ח]] הגיע ר' [[אלעזר פרץ]] מנהל [[מטה משיח]] ב[[נתניה]] למעונו של האדמו"ר לבקשת קהילת חסידי [[צאנז]] ב[[וילאמסבורג]], ומסר פרישת שלום מקהל החסידים שמעבר לים. בשיחתו עם האדמו"ר הזכיר ר' אלעזר פרץ, את הקבוצה הנכבדה, של קהל [[אנ"ש]] וה[[תמימים]] מהעיר נתניה השוהים בחודש תשרי ב[[770]], ויוצאים ב[[תהלוכה]] מידי [[שמחת תורה]] מ[[770]] [[בית חיינו]], לשמוח ולשמח בקהילת [[צאנז]] שבוויליאמסבורג המסונפת לקהילה בנתניה. "בכל פעם שאני מגיע אליהם, אני מזכיר את אותה פעם מיוחדת, כאשר זכיתי יחד עם פעילי 'מטה משיח' בעיר להגיע לאירוע חגיגי של החסידות במלון 'גלי צאנז', יחד עם ה[[דגל משיח|דגלי משיח]] המפורסמים, אז התבטא האדמו"ר בחיוך כי: "כשיבוא [[מלך המשיח]] לא תהא דמוקרטיה, אלא דיקטטורה של [[משיח]]".. האדמו"ר נהנה מאד למשמע הדברים וחייך חיוך רחב. בהמשך הזכיר ר' אלעזר את הפעילות העניפה של 'מטה משיח' בעיר [[הפצת המעיינות|להפיץ את מעיינות החסידות]], כשבסיום הפגישה בירכו האדמו"ר: "שתהא סיעתא דשמיא גדולה, יפוצו מעיינותיכם חוצה".
לאחר [[תשרי]] [[תשע"ח]] הגיע ר' [[אלעזר פרץ]] מנהל [[מטה משיח]] ב[[נתניה]] למעונו של האדמו"ר לבקשת קהילת חסידי [[צאנז]] ב[[ווילאמסבורג]], ומסר פרישת שלום מקהל החסידים שמעבר לים. בשיחתו עם האדמו"ר הזכיר ר' אלעזר פרץ, את הקבוצה הנכבדה, של קהל [[אנ"ש]] וה[[תמימים]] מהעיר נתניה השוהים בחודש תשרי ב[[770]], ויוצאים ב[[תהלוכה]] מידי [[שמחת תורה]] מ[[770]] [[770 מרכז חב"ד העולמי|בית חיינו]], לשמוח ולשמח בקהילת צאנז שבוויליאמסבורג המסונפת לקהילה בנתניה. "בכל פעם שאני מגיע אליהם, אני מזכיר את אותה פעם מיוחדת, כאשר זכיתי יחד עם פעילי 'מטה משיח' בעיר להגיע לאירוע חגיגי של החסידות במלון 'גלי צאנז', יחד עם ה[[דגל משיח|דגלי משיח]] המפורסמים, אז התבטא האדמו"ר בחיוך כי: "כשיבוא [[מלך המשיח]] לא תהא דמוקרטיה, אלא דיקטטורה של [[משיח]]".. האדמו"ר נהנה מאד למשמע הדברים וחייך חיוך רחב. בהמשך הזכיר ר' אלעזר את הפעילות העניפה של 'מטה משיח' בעיר [[הפצת המעיינות|להפיץ את מעיינות החסידות]], כשבסיום הפגישה בירכו האדמו"ר: "שתהא סיעתא דשמיא גדולה, יפוצו מעיינותיכם חוצה".


בתחילת חודש [[ניסן]] [[תשע"ט]], בכינוס רבבות להצלחת הבחירות לרשימת יהדות התורה-ג', סיפר האדמו"ר סיפור בשם אביו על הרבי תוך כדי שהוא חוזר על דברי אביו בהקשר לרבי, ש[[הרבי]] הוא גדול בישראל, ודבריו נכונים{{הערה|[https://col.org.il/news/117553 האדמו"ר מצאנז מספר על הרבי בכינוס בחירות] באתר {{חב"ד און ליין}}}}, כל זה בפני גדולי ומנהיגי הציבור החרדי בהם: הרב [[חיים קנייבסקי]], [[יעקב אריה אלתר|האדמו"ר מגור]], ו[[נחום בער ברייער|האדמו"ר מבויאן]].
בתחילת חודש [[ניסן]] [[תשע"ט]], בכינוס רבבות להצלחת הבחירות לרשימת יהדות התורה-ג', סיפר האדמו"ר סיפור בשם אביו על הרבי תוך כדי שהוא חוזר על דברי אביו בהקשר לרבי, ש[[הרבי]] הוא גדול בישראל, ודבריו נכונים{{הערה|[https://col.org.il/news/117553 האדמו"ר מצאנז מספר על הרבי בכינוס בחירות] באתר {{חב"ד און ליין}}}}, כל זה בפני גדולי ומנהיגי הציבור החרדי בהם: הרב [[חיים קנייבסקי]], [[יעקב אריה אלתר|האדמו"ר מגור]], ו[[נחום בער ברייער|האדמו"ר מבויאן]].
{{סדרה|הקודם=רבי [[יקותיאל יהודה הלברשטאם]]|רשימה=אדמו"רי [[צאנז]]-קלויזנבורג|שנה=[[ט' תמוז]] [[תשנ"ד]]|הבא=-}}


בתחילת חודש [[אייר]] [[תשפ"ד]] קיבל לביקור את הרב החב"די הרב [[ישעיהו הרצל]], הרב הרצל העניק לו את הספר מהונגריה לירושלים, ספרו של הסופר ר' [[יאיר בורוכוב]], האדמו"ר שוחח עם הרב הרצל על סבו של הרב הרצל הרב אלעזר וובר שהיה תלמידו של בעל הדברי חיים מצאנז וכיהן כרבה של העיירה אדא {{הערה|[https://col.org.il/news/162477 אחרי 170 שנה: הרב החב"די והאדמו"ר מצאנז - סגרו מעגל] {{חב"ד און ליין}}}}.
בתחילת חודש [[אייר]] [[תשפ"ד]] קיבל לביקור את הרב החב"די הרב [[ישעיהו הרצל]], הרב הרצל העניק לו את הספר מהונגריה לירושלים, ספרו של הסופר ר' [[יאיר בורוכוב]], האדמו"ר שוחח עם הרב הרצל על סבו של הרב הרצל הרב אלעזר וובר שהיה תלמידו של בעל הדברי חיים מצאנז וכיהן כרבה של העיירה אדא {{הערה|[https://col.org.il/news/162477 אחרי 170 שנה: הרב החב"די והאדמו"ר מצאנז - סגרו מעגל] {{חב"ד און ליין}}}}.
{{סדרה|הקודם=רבי [[יקותיאל יהודה הלברשטאם]]|רשימה=אדמו"רי [[צאנז]]-קלויזנבורג|שנה=[[ט' תמוז]] [[תשנ"ד]]|הבא=-}}


==לקריאה נוספת==
==לקריאה נוספת==
9,446

עריכות

תפריט ניווט