413
עריכות
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) (יש כותרת ויש את מה שאתה רוצה) |
(←וברוח פיו ימית רשע: פסקה חדשה) |
||
שורה 84: | שורה 84: | ||
יש מאמר שהרבי כותב שילחם מלחמות ה' זה ענין של אהבת ישראל. כה הרבי כותב בהחלצו תש"מ--[[משתמש:ד.ר|יחי המלך המשיח ד.ר]] - [[שיחת משתמש:ד.ר|שיחה]], 20:15, כ"ח בתמוז, ה'תש"ף 20:15, 20 ביולי 2020 (UTC) | יש מאמר שהרבי כותב שילחם מלחמות ה' זה ענין של אהבת ישראל. כה הרבי כותב בהחלצו תש"מ--[[משתמש:ד.ר|יחי המלך המשיח ד.ר]] - [[שיחת משתמש:ד.ר|שיחה]], 20:15, כ"ח בתמוז, ה'תש"ף 20:15, 20 ביולי 2020 (UTC) | ||
== וברוח פיו ימית רשע == | |||
בנוגע לדוד המלך ומלך המשיח מצינו חילוק מן הקצה אל הקצה: | |||
בנוגע לדוד – נאמר81 "דוד הוא הקטן"; וכל הענינים שפעל, באו ע"י יגיעה, ומתוך מלחמות גדולות ועצומות, וכמ"ש בתנ"ך82: "דם לרוב שפכת". | |||
ואילו בנוגע למשיח – הנה אף שבתחלת ביאתו, קודם שנתברר ש"הרי זה משיח בודאי" (כלשון הרמב"ם83), "ילחם מלחמות ה'", הרי כאשר יהי' "משיח ודאי", אזי לא יהי' אצלו ענין של מלחמה באופן ד"דם גו' שפכת" – ואדרבה: "וכתתו חרבותם לאתים"84, וכמ"ש85 "ונתתי שלום בארץ גו' וחרב (אפילו חרב של שלום) לא תעבור בארצכם" – אלא כמ"ש בהפטרת הגאולה ("ויצא חוטר מגזע ישי וגו'"86) ש"בשבט פיו וברוח שפתיו ימית רשע"87, והיינו, שאין צורך בענין של מלחמה, אלא "בשבט פיו" בלבד יפעל לשנותו כו' (כמ"ש88 "יתמו חטאים", "ולא חוטאים"), ועד ש"לא ירעו ולא ישחיתו"89, שלכן, "אז אהפוך אל עמים שפה ברורה לקרוא כולם בשם ה' ולעבדו שכם אחד"90. | |||
[י"ב תמוז תשכ"ג] | |||
וראה פתח דבר למאמר של פורים סה"מ מלוקט ה'. ומשפטים נ"ב - התחלת "וכתתו חרבותם". | |||
[[משתמש:ז.ר.|ז.ר.]] - [[שיחת משתמש:ז.ר.|שיחה]], 22:04, ט"ו באב, ה'תשפ"ד 22:04, 19 באוגוסט 2024 (IDT) |
עריכות