בית כנסת מרכז חב"ד תל אביב (נחלת בנימין): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 104: שורה 104:


==שמחת תורה בבית הכנסת==
==שמחת תורה בבית הכנסת==
שמחת הקהילה ב[[שמחת תורה]] החלה בבית אחד החסידים, התפרצה לרחוב והתכנסה לאווירה משמחת במיוחד בבית הכנסת. בתחילה היו [[התוועדות|מתוועדים]] בליל שמחת תורה עד שעה מאוחרת בבית ר' [[שמואל זלמנוב]], ובשנים הבאות בבית הרב קרסיק. בתום ההתוועדות היו הולכים בתהלוכה לבית הכנסת כשלאורך כל רחוב מזא"ה היו עושים '[[קולע]]'ס' ורוקדים. במצב זה היו מגיעים אל בית הכנסת בשעה מאוחרת למדי, ומתחילים ב'[[אתה הראת]]'. בשעה הזאת סיימו כבר מתפללי שאר בתי הכנסת את ההקפות ואת סעודות החג, והיו מגיעים לראות את ההקפות של חסידי חב"ד ובית הכנסת היה מלא מפה לפה.
שמחת הקהילה ב[[שמחת תורה]] החלה בבית אחד החסידים, התפרצה לרחוב והתכנסה לאווירה משמחת במיוחד בבית הכנסת. בתחילה היו [[התוועדות|מתוועדים]] בליל שמחת תורה עד שעה מאוחרת בבית ר' [[שמואל זלמנוב (קורסקר)|שמואל זלמנוב]], ובשנים הבאות בבית הרב קרסיק. בתום ההתוועדות היו הולכים בתהלוכה לבית הכנסת כשלאורך כל רחוב מזא"ה היו עושים '[[קולע]]'ס' ורוקדים. במצב זה היו מגיעים אל בית הכנסת בשעה מאוחרת למדי, ומתחילים ב'[[אתה הראת]]'. בשעה הזאת סיימו כבר מתפללי שאר בתי הכנסת את ההקפות ואת סעודות החג, והיו מגיעים לראות את ההקפות של חסידי חב"ד ובית הכנסת היה מלא מפה לפה.


[[שמחה]] אמיתית שררה במקום. החסידים כולם שהיו אחרי הרבה '[[משקה]]', 'הוציאו' יותר מה[[פנימיות]] שלהם, והיה מה לשמוע ולראות.
[[שמחה]] אמיתית שררה במקום. החסידים כולם שהיו אחרי הרבה '[[משקה]]', 'הוציאו' יותר מה[[פנימיות]] שלהם, והיה מה לשמוע ולראות.
11,657

עריכות

תפריט ניווט