4,727
עריכות
(הגהה) |
|||
שורה 29: | שורה 29: | ||
בזמנו של [[אדמו"ר הרש"ב]], טען האדמו"ר מראדזין שהצליח למצוא את צבע התכלת, ע"י הפקתו מחיה ימית בשם 'דיונון הרוקחים'. | בזמנו של [[אדמו"ר הרש"ב]], טען האדמו"ר מראדזין שהצליח למצוא את צבע התכלת, ע"י הפקתו מחיה ימית בשם 'דיונון הרוקחים'. | ||
בנו שלח מכתב לרבי הרש"ב, ושאל לדעתו בעניין. הרבי ענה {{הערה|[https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=31622&st=&pgnum=403 אגרות קודש אדמו"ר מהורש"ב חלק א' אגרת קנח]}} שמכמה טעמים אין הוא יכול להסכים לכך: הן ע"פ פנימיות התורה - מבואר בלקוטי תורה{{הערה|פרשת שלח, דף מה עמוד ד}} בשם כתבי האריז"ל שהאור האלוקי של תכלת קיים רק בזמן בית המקדש, ובזמן החורבן אין אפשרות להוריד אור אלוקי זה ע"י לבישת תכלת. | בנו שלח מכתב לרבי הרש"ב, ושאל לדעתו בעניין. הרבי ענה{{הערה|[https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=31622&st=&pgnum=403 אגרות קודש אדמו"ר מהורש"ב חלק א' אגרת קנח]}} שמכמה טעמים אין הוא יכול להסכים לכך: הן ע"פ פנימיות התורה - מבואר בלקוטי תורה{{הערה|פרשת שלח, דף מה עמוד ד}} בשם כתבי האריז"ל שהאור האלוקי של תכלת קיים רק בזמן בית המקדש, ובזמן החורבן אין אפשרות להוריד אור אלוקי זה ע"י לבישת תכלת. | ||
והן ע"פ הלכה - קרוב הדבר שע"י התפשטות לבישת תכלת - יבואו ללבוש תכלת בציציות פשתן, דבר האסור משום כלאיים כל עוד לא מתקיימת מצווה עי"ז (כגון בלילה). | והן ע"פ הלכה - קרוב הדבר שע"י התפשטות לבישת תכלת - יבואו ללבוש תכלת בציציות פשתן, דבר האסור משום כלאיים כל עוד לא מתקיימת מצווה עי"ז (כגון בלילה). | ||
כיום ישנם רבים הנוהגים לשים פתילי תכלת (המופקים מחילזונות שונים) בציצית. | כיום ישנם רבים הנוהגים לשים פתילי תכלת (המופקים מחילזונות שונים) בציצית. |
עריכות